Gå til innhold

Football Manager 2013 har blitt piratkopiert over 10 millioner ganger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Et argument som ofte har dukket opp i debatter om ulovlig nedlasting er at spillere bare prøver ut produktet for å se om det er noe tess før et potensielt kjøp. Ifølge Jacobsen er ikke dette svært utbredt i deres tilfelle. Om lag 18 prosent av de som lastet ned spillet, prøvde det fem ganger eller mer, altså 1,8 millioner spillere. "

 

jeg skjønner ikke helt logikken her? hvorfor viser dette tallet at det ikke er utbredt?

 

AtW

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Interessant sitat:

 

 

But based on the drop in activations, he estimated piracy cost them 176,000 lost sales. He added that 1.74 per cent of illegal downloaders would potentially purchase the game had no crack been available, which would have meant $3.7m in revenue.

 

1,74% av de som piratkopierte ... det er et lite tall. Tallet på tapt fortjeneste skyldes kun store talls lov.

 

Størsteparten av piratkopierere er fra land som ikke har særlig med penger eller store økonomiske problem. Portugal, Italia, Tyrkia, Kina etc. Kanskje de skulle gjort om spillet sitt for å finne måter disse kunne bidra med penger på?

 

Hvordan ville piratkopieringen vært om det ikke var økonomiske problem? Kanskje mindre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ingen problem med å betale fullpris å ekstra for et spill om man liker det, ref BF4. Dersom alle skal ha tak i ting gratis så må faktisk produsenten tilpasse seg piratkopieringen ved lansering av halvprodusert dritt for å ikke tape penger, fortsatt ref. BF4.

Konklusjon? Mest sannsynlig taper hele spillbransjen mange penger på at folk piratkopierer, de legger da ikke mer jobb i produktet enn absolutt nødvendig. Kjøp spill og la de få ha levebrødet sitt, det sikrer oss gode spill i fremtiden.

 

 

Jeg har sett at mange som syter over bugs er de som faktisk piratkopierer selv. Ved å laste ned en piratkopi med crack så risikerer folk ikke mindre bugs akkurat heller. I tillegg jobber de mot utviklingen. Må huske at de i DICE og EA skal betale sine ansatte som korrigerer feilene, fortsatt ref. BF4.

Endret av iStalkPhoto
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Et argument som ofte har dukket opp i debatter om ulovlig nedlasting er at spillere bare prøver ut produktet for å se om det er noe tess før et potensielt kjøp. Ifølge Jacobsen er ikke dette svært utbredt i deres tilfelle. Om lag 18 prosent av de som lastet ned spillet, prøvde det fem ganger eller mer, altså 1,8 millioner spillere. "

 

jeg skjønner ikke helt logikken her? hvorfor viser dette tallet at det ikke er utbredt?

 

AtW

 

Er en logikk i å piratkopiere for å "teste", er mulig at spillet ikke virker i det hele tatt, eller at du ikke liker det.

Mange spill jeg ikke har likt selv om de er teknisk sett bra.

 

Men fristelsen til å ikke kjøpe er stor, spesielt om du kan finne på ankepunkter for ikke å kjøpe.

 

En killer app drømme funksjon hadde vært en prøveversjoner i steam. Last ned et hvilket som helst spill fra steam butikken, det kommer med en egen drm som kun lar deg spille si 1-4 timer avhengig av spillet.

Om du ønsker å kjøpe det så oppdateres exe fila og du kan spille videre.

Dette vil eliminere mye av den piratkopier for å prøve unnskyldningen, ville gjort steam sine regler nesten lovlige og økt salget spesielt av nye unike spill.

 

Ja det vill ha motsatt effekt på dårlige men hyppete spill, demoen av DA orign gjorde at jeg kjøpte den, demoen av DA2 at jeg ikke kjøpte den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men da får de heller spille den siste versjonen de betalte penger for. Det er ingen menneskerett å spille seneste versjon.

Helt enig. Jeg skjønner fortsatt ikke prinsippene til folk heller. Dersom spillet er noe av det mest piratkopierte å historien/spillet har blitt verre, burde det ikke ringe en bjelle snart? Ting er jo selvforklart.

Lenke til kommentar

Er en logikk i å piratkopiere for å "teste", er mulig at spillet ikke virker i det hele tatt, eller at du ikke liker det.

Mange spill jeg ikke har likt selv om de er teknisk sett bra.

 

Men fristelsen til å ikke kjøpe er stor, spesielt om du kan finne på ankepunkter for ikke å kjøpe.

 

En killer app drømme funksjon hadde vært en prøveversjoner i steam. Last ned et hvilket som helst spill fra steam butikken, det kommer med en egen drm som kun lar deg spille si 1-4 timer avhengig av spillet.

Om du ønsker å kjøpe det så oppdateres exe fila og du kan spille videre.

Dette vil eliminere mye av den piratkopier for å prøve unnskyldningen, ville gjort steam sine regler nesten lovlige og økt salget spesielt av nye unike spill.

 

Ja det vill ha motsatt effekt på dårlige men hyppete spill, demoen av DA orign gjorde at jeg kjøpte den, demoen av DA2 at jeg ikke kjøpte den.

Eller abn/leie som Adobe har gjort i Creative Cloud. Egentlig helt perfekt for de som har den unnskyldningen, pluss det er billigere i lengden.

Endret av iStalkPhoto
Lenke til kommentar

Eller abn/leie som Adobe har gjort i Creative Cloud. Egentlig helt perfekt for de som har den unnskyldningen, pluss det er billigere i lengden.

Leie hadde ikke vært noen for meg, spiller få spill men spiller dem lenge. så jeg ville tapt på det.

Blir også kronglete for noe som koster noen hundre kroner, ville kreve alltid online, en helt annen betalings modell osv.

demoer er en etablert standard som er populært.

Lenke til kommentar

Men da får de heller spille den siste versjonen de betalte penger for. Det er ingen menneskerett å spille seneste versjon.

 

Hvorfor mase om menneskerett? Hva med forbrukerrett? Kan jeg få pengene tilbake for et spill som suger? Nei!

Hvordan finne ut om spillet suger? Piratkopiere det?

 

78% testet spillet for så å ikke gidde mer. Det er et veldig høyt tall. så godt som 8 av 10 forsøkte spillet og gadd ikke mer. De testet, og sparte de pengene.

 

10 millioner lastet ned spillet. Det tyder på sinnsvak god markedsføring, og så finner 78% at spillet er shait. Dette er ikke uvanlig. De fleste anmeldelser er falske. Gamer.no gav "Svært godt", 8 av 10 mulige poeng. Det rene løp og kjøp.

Hvordan kan 8 av 10 poeng stemme når 78% ikke gidder å spille det? Hvor stor prosentandel av de som kjøpte spillet gav opp og fant spillet kjedelig etter et fåtall omganger?? Det får vi aldri vite.

 

Det som er trist her - er at det er en potensiell kundegruppe på 10 millioner som butikken ikke har funnet løsning for å få en eneste dollar for. Hadde alle disse betalt 35 cent, så ville man fått inn like mye penger som man hadde tapt.

Lenke til kommentar

 

Jeg vil tro at mange har et problem med å måtte betale fullpris for et spill som enten har marginale eller få nyheter.

Men da får de heller spille den siste versjonen de betalte penger for. Det er ingen menneskerett å spille seneste versjon.

Problemet er at folk har lyst til å spille en versjon som faktisk er forbedret og mer aktuell.

Lenke til kommentar

Synes strengt tatt argumentene som brukes her er bullshit.

 

For å prøve et spill spiller man en demoversjon. Det finnes for de aller fleste spill, og det finnes for Football Manager.

 

At man har lyst til å spille en ny og forbedret versjon, men ikke vil betale for det... Vel, da har du et problem.

 

Pluss, la oss ikke glemme at Football Manager er den eneste gode managersimulatoren på markedet, og jeg føler at jeg kan si med ganske stor sikkerhet at de fleste som laster ned spillet vet AKKURAT hva de laster ned.

 

Betaler du ikke for spillet så stjeler du det. Så enkelt er det. Argumentet at man laster ned et spill for å prøve det er det dummeste jeg hører. Da kan jeg kanskje "tyvlåne" bilen jeg ønsker å kjøpe en ukes tid, for jeg vil prøve den skikkelig, ikke bare en times tid med en bilselger i passasjersetet.

 

Sukk...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg vil tro at mange har et problem med å måtte betale fullpris for et spill som enten har marginale eller få nyheter.

 

Helt enig. Nå er ikke FM så dyrt lengre, men når man har betalt for forrige versjon, så er det ikke mye nytt man får i det neste spillet i serien. Kunne likesågodt kommet i en update, så hadde man betalt litt mindre for det istedenfor å kjøpe et nytt spill, for det er jo egentlig det eksakt samme spillet.

 

De får hvertfall ikke et rødt øre fra meg før de faktisk tar i et tak og f.eks. forbedrer kampmotoren som ser ut til å være laget i 2006.

Lenke til kommentar

Pluss, la oss ikke glemme at Football Manager er den eneste gode managersimulatoren på markedet..

 

Her har du rett. Men akkurat det gjør at de ikke har stor nok konkurranse til å ville gjøre noe. Er endringene de har gjort i forhold til ifjor virkelig verdt pengene?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva som er de "store" nyhetene i år, men stort sett vil jeg si at databaseoppdateringene gjør at det blir verdt pengene.

 

Så står man jo selvsagt fritt til å betale for det, eller laste ned oppdateringsfiler fra nettet selv.

 

 

Hvis spillet lastes ned, er det ikke bra nok til å forsvare prisen, ergo ville det ikke bli kjøpt uansett om det var tilgjengelig for nedlastning eller ei.

Den påstanden der er jeg svært uenig med deg i.

 

Skulle gjerne likt å sett noen begrunnelser for den.

Endret av melvin1907
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...