Gå til innhold

Bør du velge PlayStation 4 eller Xbox One?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

Valget er enkelt. Du velger den som kommer fra et selskap som har lyst å gi deg den optimale opplevelsen via konsollen, og så velger du vekk det selskapet som gir faen i deg som kunde og kun har fokus på å tvinge penger utav deg. Japanere har alltid vært betraktelig mer kvalitetsfokusert en amerikanere.

Lenke til kommentar

Valget er enkelt. Du velger den som kommer fra et selskap som har lyst å gi deg den optimale opplevelsen via konsollen, og så velger du vekk det selskapet som gir faen i deg som kunde og kun har fokus på å tvinge penger utav deg. Japanere har alltid vært betraktelig mer kvalitetsfokusert en amerikanere.

 

Tja, det vil jeg si, historisk sett, er en halvsannhet. Det er mye rart som er gjort mot forbrukere oppigjennom av både feks sony og nintendo. Når det er sagt, rent hardware-messig, så er vel PS4 foran, det er ikke så mye å protestere på.

 

AtW

Lenke til kommentar

heihei!

 

For det første skal jeg i utgangspungtet ikke ha noen av de foreløbig, det er umulig å si hvem konsoll man bør kjøpe før de har blitt sluppet.

Vi lærte jo med ps3 at om den er kraftigere på papiret, vil ikke dette nødvendigvis si at den er bedre i realiteten.

 

En annen ting dere bør ta med siden dere rakker ned på den ene konsollen med Xbone's 720p vs PS4 1080p er at PS4 fikk kraftige framedrops ved heftige kamper på multiplayer, ikke en stabil 60fps, dermed er jo egentlig ikke maskinen i mine øyne stand til å kjøre spillet i 1080p når den har slike framedrops.

Xbone valgte kansje lurt i å kjøre det på 720p og oppskalere til 1080p?

Kilde: http://kotaku.com/xbox-one-call-of-duty-offers-better-framerate-than-ps4-1463163114

 

 

Vil man merke forskjell på 720p og 1080p?

Svaret er nei. (med mindre man sitter på en 55-60".

 

De mest dedikerte spillerene sitter på en monitor 23-27", derfor er det umulig å se forskjell på ps4 og xbone versjonene med mindre man plasserer de ved siden av hverandre, og da er det også meget vanskelig.

Kilde:

http://www.tomsguide.com/us/resolution-call-duty-ghosts,news-17824.html#resolution-call-duty-ghosts%2Cnews-17824.html?&_suid=1384415177016032897648484495495

  • Liker 5
Lenke til kommentar

heihei!

 

For det første skal jeg i utgangspungtet ikke ha noen av de foreløbig, det er umulig å si hvem konsoll man bør kjøpe før de har blitt sluppet.

Vi lærte jo med ps3 at om den er kraftigere på papiret, vil ikke dette nødvendigvis si at den er bedre i realiteten.

 

En annen ting dere bør ta med siden dere rakker ned på den ene konsollen med Xbone's 720p vs PS4 1080p er at PS4 fikk kraftige framedrops ved heftige kamper på multiplayer, ikke en stabil 60fps, dermed er jo egentlig ikke maskinen i mine øyne stand til å kjøre spillet i 1080p når den har slike framedrops.

Xbone valgte kansje lurt i å kjøre det på 720p og oppskalere til 1080p?

Kilde: http://kotaku.com/xbox-one-call-of-duty-offers-better-framerate-than-ps4-1463163114

 

 

Vil man merke forskjell på 720p og 1080p?

Svaret er nei. (med mindre man sitter på en 55-60".

 

De mest dedikerte spillerene sitter på en monitor 23-27", derfor er det umulig å se forskjell på ps4 og xbone versjonene med mindre man plasserer de ved siden av hverandre, og da er det også meget vanskelig.

Kilde:

http://www.tomsguide.com/us/resolution-call-duty-ghosts,news-17824.html#resolution-call-duty-ghosts%2Cnews-17824.html?&_suid=1384415177016032897648484495495

 

Var PS3 "kraftigere på papiret"? Kanskje om man trodde på de sinnsyke CELL-påstandene, men den hadde ett svakere skjermkort.

 

Forøvrig er det urovekkende at man ikke klarer å kjøre 60 fps på 1080p på ett spill av ghosts visuelle kvalitet (uansett plattform), men jeg satser på det er manglende optimalisering, PC-versjonen er ihvertfall bissart krevende for hva man får.

 

Og jo, man vil merke forskjellen på 720p og 1080p.

 

Kilden din sier nada om man merker forskjellen på en 27 tommer på desktop, en 32-tommers TV er bitteliten i normal sitteavstand, en 27-tommer på skrivebordet dekker mer av synsfeltet ennn en 60-tommers TV- normal sitteavstand.

 

EDIT: for moro skyld regnet jeg litt på det, sitter vanligvis ca 40 cm fra skjermen,med en 27-tommmer tilsvarer på 3,5 meters avstand en 235 tommers TV.

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hihih, X-bawks, hd ready anyone ;)

heihei!

 

For det første skal jeg i utgangspungtet ikke ha noen av de foreløbig, det er umulig å si hvem konsoll man bør kjøpe før de har blitt sluppet.

Vi lærte jo med ps3 at om den er kraftigere på papiret, vil ikke dette nødvendigvis si at den er bedre i realiteten.

 

En annen ting dere bør ta med siden dere rakker ned på den ene konsollen med Xbone's 720p vs PS4 1080p er at PS4 fikk kraftige framedrops ved heftige kamper på multiplayer, ikke en stabil 60fps, dermed er jo egentlig ikke maskinen i mine øyne stand til å kjøre spillet i 1080p når den har slike framedrops.

Xbone valgte kansje lurt i å kjøre det på 720p og oppskalere til 1080p?

Kilde: http://kotaku.com/xbox-one-call-of-duty-offers-better-framerate-than-ps4-1463163114

 

 

Vil man merke forskjell på 720p og 1080p?

Svaret er nei. (med mindre man sitter på en 55-60".

 

De mest dedikerte spillerene sitter på en monitor 23-27", derfor er det umulig å se forskjell på ps4 og xbone versjonene med mindre man plasserer de ved siden av hverandre, og da er det også meget vanskelig.

Kilde:

http://www.tomsguide.com/us/resolution-call-duty-ghosts,news-17824.html#resolution-call-duty-ghosts%2Cnews-17824.html?&_suid=1384415177016032897648484495495

 

Stue tven din høres liten ut, har 50 tommer selv

Lenke til kommentar

Dette er et felt jeg ikke kan så mye om, men mener det ble sagt at grunnen til at Xbox One gjorded et noe dårligere i disse spillene var at utvirklerene hadde mye lengre tid på seg med PS4-versjonen, og derfor dårligere optimalisert.. Så, i mitt hode kan det stemme, hvis de er tilnærmet like på papiret, så kandidat et være grunnen.. Det var jo stort sett likt det som kom ut på PS3/360 også, så grovt sett, av multiplattformspill?!

 

Uansett, jeg skal nå ha begge! :)

Lenke til kommentar

Valg kriterier:

Mine meninger om valg:

Velg PS4 om:

1. Du er mest opptatt av multiplattform spill (grunnet best ytelse og ja jeg tror dette vil fortsette fremover)

2. Favorittene dine er de eksklusive PS4 spillene

3. Du mener touch pad er viktig på kontrollen

4. Du ønsker mindre konsoll med integrert strømforsyning

5. Du ønsker å kunne bytte harddisk

6. Dine venner kjøper PS4

Velg XB1om:

1. Favorittene er de eksklusive XB1 spillene

2. Du ønsker å kunne spille musikk CD

3. Du ønsker bilde funksjoner som en ekstra HDMI inngang kan gi

4. Dine venner kjøper XB1

 

Over tid og gjennom software oppdateringer tror jeg andre tilleggsfunksjoner bli så å si like for begge konsollene. Det er mulig XB1 vil kunne få større bruk av kamera siden dette følger med om dette er viktig for deg. Andre kan eventuelt fylle inn mer detaljer jeg ikke kom på i farten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir uansett xbox one på meg, kun pga vane og ikke minst, Halo. Har alltid hatt xbox, og vil alltid velge det foran playstation, til tross for at begge er supre konsoller. Men synes at det er ganske merkelig at de ikke stapper inn maskinvare som kan matche en skikkelig spill-pc. Vet at det er fortjeneste inne i bildet, men hvor går egentlig grensen for struping av ytelse?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det blir uansett xbox one på meg, kun pga vane og ikke minst, Halo. Har alltid hatt xbox, og vil alltid velge det foran playstation, til tross for at begge er supre konsoller. Men synes at det er ganske merkelig at de ikke stapper inn maskinvare som kan matche en skikkelig spill-pc. Vet at det er fortjeneste inne i bildet, men hvor går egentlig grensen for struping av ytelse?

Skulle de matchet en spillPC fra topphylla i dag hadde konsollene endt opp med en prislapp på godt over 10 000 kr, spesifikasjonene de har endt opp med er egentlig relativt fornuftige.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...