Gå til innhold

Test: Philips 65PFL9708


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva skjedde med Moth Eye? Rart at Philips også har gått "tilbake" til å bruke en såpass blank overflate. Husker fjorårets 9-serie var helt unik på sortnivå pga. motheye og pga. en overflaten nesten ikke gav gjenskinn. Var på utkikk etter forrige modell i vår, men kom til kort: den fantes bare i 46" på det norske markedet. Er det bare på 4k at de har gått fra bla Moth Eye og overflate som ikke reflekterer så mye?

 

Ellers ser jo dette ut som en super TV. Gleder meg til å få LightPack i hus, så jeg kan få ambilight på min Panasonic ^^

Lenke til kommentar

Kunne fint ført opp 3D på minus-listen... Når skal vi bli kvitt dette tullete og fordyrende skrotet?

Det er allerede trukket for høy pris. Er 3D fordyrende? Er det ville antagelser eller kan du dokumentere det? Sammenlign gjerne med tilsvarende TV uten 3D.

 

Du er ikke nødt til å bruke 3D-funksjonen hvis du ikke vi. Skjønner ikke hvorfor du mener det bør trekkes når det er valgfritt å bruke.

Endret av Simen1
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Det er allerede trukket for høy pris. Er 3D fordyrende? Er det ville antagelser eller kan du dokumentere det? Sammenlign gjerne med tilsvarende TV uten 3D.

 

Du er ikke nødt til å bruke 3D-funksjonen hvis du ikke vi. Skjønner ikke hvorfor du mener det bør trekkes når det er valgfritt å bruke.

Fordi det er bortkastet tid og ressurser å implementere. Det er noe så infernalsk krampeaktig over hele 3D hysteriet. Dropp 3D i alle ledd fra produksjon til fremvisning og en har kvittet seg med masse unødvendige kostnader.

Lenke til kommentar

Jeg har vært så uheldig å kjøpt denne TV. Og jeg kan ikke forstå hvordan dere har klart å vurdere denne TV.

 

Det endte med at jeg byttet tven mot en Sony X9005 som jeg er kjempe fornøyd med.

 

Først kan dere lese:

http://www.trustedreviews.com/philips-65pfl9708s_TV_review

 

Her også har TVen scoret høyt som jeg mener også er en feil, men de har diskutert de problemene som plaget meg en god del.

 

1. Tven ble KJEMPE treg i menyen hvis jeg brukte en app som Netflix eller Plex til å se på serie eller film. I tillegg fikk jeg en blå stripe som gikk av og på kontinuerlig nederst i bildet. Og tven kunne ofte plutselig fryse og jeg måtte dra stikk kontakten ut og inn igjen for å få den igang.

 

2. 3D bildet er rett og slett skikkelig plagsomt. Da har jeg prøvd å se 3D bilde både via Blueray spiller og PC.Begge tilfellene fikk jeg ikke bra 3D bilde pga Natural Motion til Philips.

 

3. Natural Motion. Altså jeg vet at det er et stort problem hos LED tver med objekter i bevegelse. Noen tver har dette mindre enn andre, og philipsen er ikke verre enn samsung, men den ses enda bedre når du ser på 3d. Da er det umulig å få et fint 3d bilde dersom det er en action film fordi alt blir blurry. Hvis du slår Natural motion helt av blir bildet hakkete. Dersom du slår den på laveste nivå får du den beste kvaliteten denne tven klarer, men det er LANGT ifra så bra som Sony X9005.

 

4. Fjernkontrollen er egentlig en brilliant løsning, MEN ikke pokkern om man får den til å fungere inni apps osv. Den kan kun brukes på veldig få steder og da mister man hele poenget med den!

 

5. Er INGEN oppdateringen på tven enda. Og den software som ligger på TVen er i BETA. Er mye problemer som jeg kan se mange andre også sliter med.

 

6. Når jeg fikk TV og fant ut av alle disse problemene tok jeg kontakt med Philips. De mente at hovedkortet måtte byttes, men siden dette er så ny TV og jeg var den første i Norge som hadde kjøpt TVen måtte jeg finne meg i å vente 2 måneder eller mer på delelageret. De tilbydde å bytte Tven ut men jeg er redd jeg ville få en ny tv som hadde også samme problemer.

 

7. Ulta Definition innstillingen. Denne er bare noe vås. Sony har ingen slik innstilling. Hos sony heter den Ekstra Skarphet. Det er ikke sant at denne innstillingen er den som oppskalerer bildet. Bilde er uansett oppskalert til 4k. Veldig ofte når du har på Ultra Definition innstillingen får du bare en "grainy" effekt som tilsvarer om du har en kamera og tar bilde av mørke omgivelser.

 

8. Gaming. I spill modus er det faktisk lag på denne tven opp til 100ms. Det er helt umulig å spille Battlefield på denne tven og få en god opplevelse. Sony sin har 33ms.

 

Alle disse punktene gjør dette til en TV som ikke er verdt pengene. Jeg ville heller ha brukt penger på å kjøpe Sony X9005 som er mye bedre og har INGEN av disse problemene.

 

Dersom bildekvalitet og god bruker opplevelse er viktig, gå heller for Sony.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med min Phillips TV, men smart-TV dems er ikke noe særlig å hoppe i taket for. De har lagt til for apps, men de er heller få. Bruker Apple TV for det meste.

 

Har du 9708 og er fornøyd? Er nesten så jeg har lyst til å komme innom for å se! For min var ikke verdt de pengene i det hele tatt.

 

Jeg har hatt Philips i mange år tidligere og vært storfornøyd. Ambilight er jo konge, men den betalte jeg heller ikke 40k for!

Lenke til kommentar

Fordi det er bortkastet tid og ressurser å implementere.

Er det ville antagelser eller kan du dokumentere at det tar nevneverdig tid og ressurser? Sammenlign gjerne med tilsvarende TV uten 3D.

 

Det er noe så infernalsk krampeaktig over hele 3D hysteriet. Dropp 3D i alle ledd fra produksjon til fremvisning og en har kvittet seg med masse unødvendige kostnader.

Nå driver ikke Philips med produksjon av filmer så disse "masse unødvendige kostnader" angår jo ikke de som kjøper denne tven og ikke bruker 3D-funksjonen.
Lenke til kommentar

Har du 9708 og er fornøyd? Er nesten så jeg har lyst til å komme innom for å se! For min var ikke verdt de pengene i det hele tatt.

 

Jeg har hatt Philips i mange år tidligere og vært storfornøyd. Ambilight er jo konge, men den betalte jeg heller ikke 40k for!

Skulle kanskje vært litt mer spess. Jeg har en helt ordinær 42" led TV med smart TV funksjon, ca. 1,5 år gammel. Jeg skjønner at det kan variere fra TV til TV men på min er ikke appene noe av det helt store vil jeg påstå.

Med en app på telefonen kan den faktisk streame video som Apple TV, men det er litt kronglete å få til så det er litt dumt.

Lenke til kommentar

 

 

Det er allerede trukket for høy pris. Er 3D fordyrende? Er det ville antagelser eller kan du dokumentere det? Sammenlign gjerne med tilsvarende TV uten 3D.

 

Du er ikke nødt til å bruke 3D-funksjonen hvis du ikke vi. Skjønner ikke hvorfor du mener det bør trekkes når det er valgfritt å bruke.

Fordi det er bortkastet tid og ressurser å implementere. Det er noe så infernalsk krampeaktig over hele 3D hysteriet. Dropp 3D i alle ledd fra produksjon til fremvisning og en har kvittet seg med masse unødvendige kostnader.

Jag använder 3D på både tv och projektor minst varje vecka och kunde inte tänka mig en tv utan. Har du bara testat 3D på kino eller har du testat det hemma med riktiga inställningar och förutsättningar? 3D på bio är en så dålig referenspunkt att det är helt otroligt.

Lenke til kommentar

Hva skjedde med Moth Eye? Rart at Philips også har gått "tilbake" til å bruke en såpass blank overflate.

 

De brukte dette på toppserien sin, og da kun 46" versjonen og ikke 55" versjonen når dette først kom. Grunnen var da at det ble for dyrt på 55". De kom med et forrige års utgivelser på 55" også. Men det er vel fortsatt for dyrt for dem.

 

Personlig syntes jeg blanke skjermer gir bedre bilde, så lenge man har kontroll på annet lys i rommet.

Lenke til kommentar

 

 

Det er allerede trukket for høy pris. Er 3D fordyrende? Er det ville antagelser eller kan du dokumentere det? Sammenlign gjerne med tilsvarende TV uten 3D.

 

Du er ikke nødt til å bruke 3D-funksjonen hvis du ikke vi. Skjønner ikke hvorfor du mener det bør trekkes når det er valgfritt å bruke.

Fordi det er bortkastet tid og ressurser å implementere. Det er noe så infernalsk krampeaktig over hele 3D hysteriet. Dropp 3D i alle ledd fra produksjon til fremvisning og en har kvittet seg med masse unødvendige kostnader.

Så vi som liker 3D filmer har ingenting å si?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Jag använder 3D på både tv och projektor minst varje vecka och kunde inte tänka mig en tv utan. Har du bara testat 3D på kino eller har du testat det hemma med riktiga inställningar och förutsättningar? 3D på bio är en så dålig referenspunkt att det är helt otroligt.

Har prøvd begge steder og med flere tv-leverandører sin teknologi. Resultatet er det samme, hodepine og kvalme. Utrolig nok så blir ikke skuespill, replikker eller plott heller noe bedre av å være i 3D. Innen holografi blir godt nok så er 3D teknologi tullete å bruke ressurser på.

Så vi som liker 3D filmer har ingenting å si?

Jo, alle har rett til å heve sin røst! Men dere er i et kraftig mindretall. Er jo en grunn til at det ikke snakkes spesielt høyt om 3D, det er en fiasko og finnes ikke interessant for den jevne mann i gata.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...