Gå til innhold

Vi laster ned som aldri før


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Har ikke lastet ned en torrent fil på mange mnd.....

Du er helten min.

Trakassering av en som holder seg på rett side av loven, nydelig.

 

 

Meget sansynlig at disse tallene har noe med tilgjengelighet å gjøre ja. Vi er vel verken mer eller mindre grådige enn amerikanerene, så det utgjør nok ikke noen særlig forskjell.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Vi? dere vet da ingenting om hva jeg og andre gjør, jeg lastet ned en eller to ting fra pirate bay forrige måned og det var første gang på flere måneder, nå har jeg også sluttet å bruke pirate bay eller torrent

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

 

 

 

Har ikke lastet ned en torrent fil på mange mnd.....

Du er helten min.

Trakassering av en som holder seg på rett side av loven, nydelig.
TPB bruker magnets nå, kanskje derfor.

Er klar over at han sa torrentFIL, men i forhold til denne saken har det ingen betydning om nedlastningen ble startet ved å laste ned en torrentfil eller trykke på en magnet link. Filen blir overført ved bruk av BitTorrent-protokollen og det er også dette som er målt i undersøkelsen.

Lenke til kommentar

 

 

Har ikke lastet ned en torrent fil på mange mnd.....

Du er helten min.

Trakassering av en som holder seg på rett side av loven, nydelig.
Trakassering er er et begrep som brukes om gjentakende sjikane. Én sarkastisk kommentar er ikke trakassering. Uansett så er det totalt irrelevant for artikkelen og usedvanlig uinteressant hva en tilfeldig fyr som LoveAmiga gjør. Han bidro ikke til noen diskusjon og tilførte ingen informasjon.

 

 

 

Winza: vi, som i en befolkning sett på som en enkeltgruppe. Tittelen er helt ok.

Men det gir norske folk et dårlig navn når vi virker som noen pirater

I så fall har vi fortjent det. Det hjelper lite på statistikken at du skriver at du piratkopierer lite.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Musikk lastes ikke ned lenger da jeg har Spotify som har godt nok utvalg og god nok kvalitet og en såpass effektiv og oversiktlig løsning at det å laste ned rett og slett blir alt for ineffektivt, hvorav innholdet må synkroniseres mellom enheter og det hele så det er ikke lenger verdt det selv om man potensielt kan ende opp med bedre kildemateriale og kvalitet ved å gå den veien. Om WiMP får ut fingeren å kommer med en skikkelig klient for PC / Mac som ikke baserer seg på Adobe AIR så har man jo en kjempebra løsning der som faktisk tilby CD-kvalitet (lossless) på en veldig solid og god måte.

 

Film og TV-serier derimot er det fremdeles alt for dårlig tilgang på i Norge, vi har per i dag stortsett bare en halvveis oppegående løsning i Netflix som har vannvittige hull i forhold til hvilket mediabibliotek de har å tilby, samtidig som kvaliteten ikke er i nærheten av en 1080P Blu-Ray eller en skikkelig oppegående MPEG-4 / MKV med tilstrekkelig bitrate med skikkelig lydspor. Ikke bare er kvaliteten fremdeles merkbart svakere men innholdet er for skralt og nye filmer og TV-serier dukker opp alt for sent som gjør at det ikke fungerer godt nok per dags dato. Og her er det jo først og fremst innholdsleverandørene som må se seg selv i speilet som er så arrogante og griske at de på død og liv skal låse eget innhold til egne løsninger så vi som forbrukere aldri får et fullverdige og lovlig alternativ som kan skimte med å ha det meste av det innholdet folk er interessert i og da er veien til diverse torrentnettsider utrolig kort og når det gir deg like god bildekvalitet som de lovlige løsningene, om ikke bedre og det på en bedre og mer effektiv måte så trenger man vell ikke å være rakettforsker for å forstå hvor problemet ligger?

 

 

Spill skaffes igjennom Steam eller andre lovlige former for digital nedlasting på nett.

 

 

EDIT:

 

Kort fortalt:

 

Innholdsleverandørene må komme seg ned på jorda, ta seg sammen og åpne opp for praktisk og effektiv digital distribusjon til oss som forbrukere så vi kan forholde oss til de tekniske løsningene vi selv ønsker, spille av det innholdet vi selv ønsker på de enhetene vi selv ønsker med tilstrekkelig effektivitet og med skikkelig kvalitet til en overkommelig og fornuftig pris uten å måtte vente år og dag på at nye episoder og filmer skal bli tilgjengelig og vips så er hvertfall jeg mer enn villig til å betale noen hundrelapper per mnd.

Endret av RamGuy
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Siste jeg lastet ned var Hodejegerne fra bukten.

 

Hadde orginalfilm på BluRay som jeg tenkte å se en kveld.

Satte inn disken og fyrte i gang PowerDVD og startet avspilling. Fungerte fint helt til jeg skulle dra over vinduet til projektor.

Har en eldre projektor uten digitale innganger og da går det selvsagt ikke å spille av BluRay filmer på den fant jeg omsider ut(Etter å ha brukt masse tid på å forbanne PC og programvare :) )

 

Så av og til må man være litt kjeltring for å få ting til å fungere :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

jeg betaler for spotify og netflix.

det er ganske sjeldent det er noe jeg ikke finner på spotify.

så jeg har ikke piratkopiert musikk på mange år.

men film derimot. har netflix allt for lite utvalg av.

så det som ikke finnes på netflix, finner jeg på TPB.

når musikkbransjen klarer å samarbeide med å ha "allt" tilgjengelig på et abonnemang. må filbransjen klare å få til det samme.

hvis ikke får de bare finne seg i piratkopiering.

det er ikke aktuellt å ha en haug med forskjellige streaming abonnemang for å få med meg allt jeg vil se

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Tilgjengeligheten er også som aldri før (Netflix, Viaplay, HBO Nordic), men piratkopieringen når likevel nye høyder. Hvem var det som sa økt tilbud ville føre til mye mindre piratkopiering?

Nå ga målingen bruk av BitTorrent i europa. Tilgjengelighet på de tilbyderne du lister er høyst variabel i ulike europeiske land.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...