Gå til innhold

Guide: Nettleserguiden - november (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor i alle dager har dere testet Safari 5.1.7, når dette er en gammmel versjon?!?!??

Safari kom i 7.0 i OSX Mavericks. Greit, den finnes ikke til Windows, men å teste en 2-3 år gammel nettleser mot dagens toppmodeller, blir helt feil!

 

Tror denne testen var kun gjort i Windows, og der er safari møkk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Sorry, men eg kjem likavel ikkje til å hoppe på nyaste versjon av Opera før den har fått alle funksjonane som var/er i 12.16.

 

Problemet er at det nok aldri kommer til å skje. Selv har jeg brukt Opera i 16 år og har alle mine linke og mailer helt fra 1997 og til i dag der... Jeg ser meg om etter et alternativ da versjon 17 ikke er det for meg...

Lenke til kommentar

 

 

Hadde vært spennende å se hvor Safari 7.0 hadde lagt seg.

 

Hadde vært en smal sak for artikkelforfatter å teste på osx i tillegg.

Nei. Da vil en del variabler forandre seg, og du måler ikke lenger kun nettleserytelsen.

Nei, man har to uavhengige tester, hvor de tester de ulike nettleserne på win og på mac.

Lenke til kommentar

Ja, og da blir det to uavhengige tester. Dette er en test, så får noen andre (eller HW.no) ta den andre uavhengige testen. Den har uansett ikke noe å gjøre sammen med disse resultatene, strengt talt.

For slik du beskrev det først så var det altså en smal sak, som ikke er på linje med en ny test og potensielt ny testmaskin. :)

Lenke til kommentar

Vurderer sterkt å bytte fra Opera til Chrome etter at de på mange måter har ødelagt den gode opplevelsen man tidligere hadde med Opera.

 

Hvorfor kan man ikke selv velge oppstartsside? Hvorfor må man på død og liv få opp siste nettside man var inne på når man lukket nettleseren? Hvorfor kan man ikke lenger bla gjennom faner ved å høyreklikke og rulle på scrollehjulet?

 

Blir for dumt når så elementære ting mangler.

Lenke til kommentar

Vurderer sterkt å bytte fra Opera til Chrome etter at de på mange måter har ødelagt den gode opplevelsen man tidligere hadde med Opera.

 

Hvorfor kan man ikke selv velge oppstartsside? Hvorfor må man på død og liv få opp siste nettside man var inne på når man lukket nettleseren? Hvorfor kan man ikke lenger bla gjennom faner ved å høyreklikke og rulle på scrollehjulet?

 

Blir for dumt når så elementære ting mangler.

Opplevde nye Opera (versjon 15) som et vindu hvor man kunne skrive en nettadresse og ikke noe mer. Altså litt VEL minimalistisk etter min smak. Alt av funksjoner man var vant til med opera 12 var borte, og derfor var veien kort til å velge seg en ny nettleser.
Lenke til kommentar

Firefox har vært min favoritt siden lenge før 3.6.

 

Men, noen problemer jeg opplever:

 

*Battlelog plugin virker ikke, her må jeg bruke Chrome bare for å spille Battlefield

*Sletter jeg all historikk og cookies etc, så fryser nettleseren

*Oppstartstiden er ikke like rask som hos Chrome

*Den nekter å laste ned oppdateringer automatisk, selv om jeg har satt den til å gjøre nettopp det

*Disqus reagerer ofte treigt

 

Ellers ganske fornøyd. Men jeg likte bedre den oppdateringsfrekvensen som de hadde før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...