Gå til innhold

Her bygger Google gratis fiberbredbånd (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det ikke bare hvilke hastigheter man kan får med fiber som gjør det overlegent. Stabilitet er jo et vesentlig punkt. Og ikke minst de som faktisk betaler for en LANGT høyere hastighet en det de faktisk får p.g.a gammel kabel, for lang kabel eller kanskje for tynn kabel eller kanskje omgivelse støy fra andre elektriske innrettninger

 

Forsinkelsen (pingen) er jo betydelig bedre for de av dere som spiller også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne sett den nye regjeringens fiber-satsning (om det fortsatt er en greie, ikke bare luftig prat) ble gjort i samarbeid med Google. De vet hvordan å få ting gjort ordentlig og har ressursene.

 

Jeg må faktisk si at jeg helst ønsker at et firma som lever av å samle så mye info om meg som de kan ikke skal ta del i leveringen av min internetttilkobling.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Jeg skulle gjerne sett den nye regjeringens fiber-satsning (om det fortsatt er en greie, ikke bare luftig prat) ble gjort i samarbeid med Google. De vet hvordan å få ting gjort ordentlig og har ressursene.

 

Jeg må faktisk si at jeg helst ønsker at et firma som lever av å samle så mye info om meg som de kan ikke skal ta del i leveringen av min internetttilkobling.

De får tak i mye fra før av, mange av tjenestene du bruker idag drives/eies av Google, Facebook eller Microsoft. Så med mindre du har isolert deg inne med Linux, Opera, VPN og Twitter så tviler jeg på at du kommer unna det uansett.

Lenke til kommentar

De får tak i mye fra før av, mange av tjenestene du bruker idag drives/eies av Google, Facebook eller Microsoft. Så med mindre du har isolert deg inne med Linux, Opera, VPN og Twitter så tviler jeg på at du kommer unna det uansett.

 

Interessang logikk. Det at de får tak i litt info betyr at jeg like greit kan gi dem all info?

 

Men ja, jeg gjør litt innsats for å unngå å gi for mye info til f.eks Google, facebook og lignende, og jeg mener igrunn at folk flest bør være litt forsiktige med å selge hele seg til nettgigantene.

Lenke til kommentar

Dette var nå veldig unyanserte tilbakemeldinger.

Telenor og mange andre bygger ut fiber fortløpende. Heller ikke Google har ubegrensete ressurser. Fibertilgang er også noe du som privatperson kan påvirke, dersom det er fiber i området. Jeg tok i år en runde med trygling og truing blant mine naboer. Resultatet var 100% oppslutning, og sist fredag kunne jeg endelig ta i bruk min 70/70 fiber fra Homenet.

Dersom du bor i et område (alle byer vel?) hvor det er infrastruktur, er det mye du kan gjøre selv. Så ikke sutre her, men gjør noe. (Med det sagt er det ventelister her som med alt annet).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...