Gå til innhold

Selger personvernet for småpenger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

rema 1000 vet nøyaktig hva du spiser til middag er ikke en gyldig grunn til å logge internettakiviteten min.

Nei, men det er nå et paradoks at man skriker så høyt over at Facebook vet hva slags filmer du liker, men bryr seg døyten om at Kiwi vet at du drikker 2 liter cola til dagen. Endret av Nimrad
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

rema 1000 vet nøyaktig hva du spiser til middag er ikke en gyldig grunn til å logge internettakiviteten min.

Nei, men det er nå et paradoks at man skriker så høyt over at Facebook vet hva slags filmer du liker, men bryr seg døyten om at Kiwi vet at du drikker 2 liter cola til dagen.

Men Rema 1000 forteller ikke familien og vennene mine hva jeg kjøpte.

Lenke til kommentar

Nei, men det er nå et paradoks at man skriker så høyt over at Facebook vet hva slags filmer du liker, men bryr seg døyten om at Kiwi vet at du drikker 2 liter cola til dagen.

En handlevane er ikke det samme som å snuse i hva du kommuniserer og med hvem. Jeg vil nesten gå så langt som å påstå at handlevaner ikke går under personvern dersom man villig har meldt seg inn i en statistikk. Det er forskjell på et bonuskort som folk kan velge bort og det at en etterretningstjeneste eller rettighetsorganisasjon spionerer på store mengder privatpersoner.

 

Matthew Prince har et poeng når han sier at folk flest har et inkonsekvent forhold til personvern, men sammenligningen han gjør er bomskudd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...