Gå til innhold

Dagens dings: Kickstarter-vekkeklokke som ikke ødelegger dagen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er blitt en større og større hit å skrive om Kickstarter-prosjekter, spesielt gadgets som crowdfundes. Jeg så denne tidligere men fant ut at den ikke var for meg, iallfall ikke til den prisen.

 

Men hvorfor skrive om et produkt ETTER at Kickstarter-fristen har gått ut? Joda, den kommer om et år, og i mellomtiden er oppdateringene i hovedsak kun interessante for de som følger Kickstarteren...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er sikkert litt panaroid, men liker ikke tanken på å ha hodet inntil en Wifi / Bluetooth dings hver natt.

 

I dag bruker jeg FitBit, som er en "digital skrittteller", som også har alarm funksjon. Denne har jeg rundt armen, og den vekker med vibrasjoner.

 

I tillegg måler den "søvnkvalitet" etter hvor mye man beveger seg når man sovner.

 

Men ulempen er at man må ha den rundt armen.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er sikkert litt panaroid, men liker ikke tanken på å ha hodet inntil en Wifi / Bluetooth dings hver natt.

 

I dag bruker jeg FitBit, som er en "digital skrittteller", som også har alarm funksjon. Denne har jeg rundt armen, og den vekker med vibrasjoner.

 

I tillegg måler den "søvnkvalitet" etter hvor mye man beveger seg når man sovner.

 

Men ulempen er at man må ha den rundt armen.

 

Jeg bruker også Fitbit (One), veldig fornøyd med den. :)

 

Poenget til Baboomi er at den skal vite bedre enn deg når du vil vekkes, slik at det blir lettere å våkne.

Lenke til kommentar

Jeg er sikkert litt panaroid, men liker ikke tanken på å ha hodet inntil en Wifi / Bluetooth dings hver natt.

Kunnskap er makt... Du blir ikke skadet av wifi, bt eller mobiler. Det er store studier som viser at det ikke øker risiko.

 

Hudkreft pga soling er derimot noe som er beviselig potensielt dødelig.

Det skjer fordi solen stråler bredspektret, og noen av de bølgelengdene er så korte at de kan endre atomstrukturer i kroppen.

Skal du være redd for wifi, så må du sporenstreks kjøpe deg en burka. :-) For der har de faktisk en reell beskyttelse mot noe som er farlig (sollys).

 

På den annen side, så reduserer soling andre kreftformer, så regnskapet er ikke så enkelt som man skulle tro. ^^

Endret av Jan Skrotnes
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Kunnskap er makt... Du blir ikke skadet av wifi, bt eller mobiler. Det er store studier som viser at det ikke øker risiko.

 

Hudkreft pga soling er derimot noe som er beviselig potensielt dødelig.

Det skjer fordi solen stråler bredspektret, og noen av de bølgelengdene er så korte at de kan endre atomstrukturer i kroppen.

Skal du være redd for wifi, så må du sporenstreks kjøpe deg en burka. :-) For der har de faktisk en reell beskyttelse mot noe som er farlig (sollys).

 

På den annen side, så reduserer soling andre kreftformer, så regnskapet er ikke så enkelt som man skulle tro. ^^

Det er riktig at strålingen som kommer fra trådløse enheter ikke øker risiko for kreft, men det finnes også studier som viser at den samme strålingen påvirker søvnen vår.

 

http://scholar.google.no/scholar?q=wifi+affecting+sleep&hl=no&as_sdt=0&as_vis=1&oi=scholart&sa=X&ei=Q0F9UsnqKcPI4ATppoHgDQ&ved=0CCoQgQMwAA

 

I dette tilfellet ligger enheten rett under hodet.

 

Hva slags følger det kan få vet vi ikke enda, men det pågår en del forskning på området.

Lenke til kommentar

Du finner langt flere treff på at chemtrails (kondensstriper fra fly) i virkeligheten er myndighetens utslipp av gifter.

 

Det betyr ikke at man sluker alle påstander på nett. Kildekritikk er utrolig viktig i informasjonssamfunnet. Klarer man ikke å skille hva som er sannsynlig og hva som er tøv, så har man et alvorlig problem.

 

Slå deg løs her... https://www.google.no/search?q=chemtrails+haarp&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nb-NO:official&client=firefox-a&gws_rd=cr&ei=vIB9UrDwG4qq4AT734HQCA

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hadde tidligere et vekkeklokke program på android hvor man måtte legge tlf under puta, så vekket den deg en gang før det tidspunktet du satt alarmen på, avhengig av sovemønsteret. Fungerte meget bra, og jeg våknet mye letter en ellers. Ulempene er div. brannfare og at ladepluggen ble dårlig etter noen mnd.

 

Har allered støttet denne og håper den kan gjøre det samme uten ulempene :)

Lenke til kommentar

 

 

Det finnes eksisterende alternativ, om det er vibrasjonene du er ute etter.. http://www.sonicalert.com/Sonic-Bomb-with-Super-Shaker-TM-p/sbb500ss.htm

denne koster ca 500 på teknikmagasinet eller enklere liv..

Enten har du bommet på linken, eller på hva artikkelen beskriver... ;)

tja, artikkelen snakket om en "alarmklokke" boks som vibrerer som du også kan programere via pc/mobil, jeg la frem et alternativ til en klokke med vibrasjonsmuligheter som et alternativ til de som f.eks. ikke vil ha BT/WIFI signaler rett under puta, eller ikke vil være bekymret for om batteriene holder til morgenen etc..

 

ja det er en vekkerklokke med alarm, men du kan sette den til kun buzzer slik at du får samme effekt med en "lydløs" oppvekking, så ser ikke hvordan jeg har bommet så meget

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Jeg hadde da aldri stolt på en vekkerklokke som utelukkende går på batteri. Blir fint det første gangen man har glømt å lade.. (har da nok av ting å huske å sette på lading fra før)

 

Kjøp heller en Wake Up Light fra Philips om du vil ha en rolig start på dagen. Den modellen du bare trenger å dulte borti for å snooze er perfekt :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde da aldri stolt på en vekkerklokke som utelukkende går på batteri. Blir fint det første gangen man har glømt å lade.. (har da nok av ting å huske å sette på lading fra før)

 

Kjøp heller en Wake Up Light fra Philips om du vil ha en rolig start på dagen. Den modellen du bare trenger å dulte borti for å snooze er perfekt :)

 

Har ikke brukt annet enn mobil siste 10 årene. Lader ikke om natten, og har kanskje vært tom for strøm to ganger hvor den skulle vekket meg.

 

Har Wake Up Light batteri slik at den fungerer om strømmen er gått, slik de fleste gode klokkeradioer har? Har hørt mye bra om den. Uansett hvilken tone jeg velger på mobil, så tar det ikke mange dagene før jeg hater den. Så en roligere start på dagen er kanskje ikke så dumt. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

 

Har ikke brukt annet enn mobil siste 10 årene. Lader ikke om natten, og har kanskje vært tom for strøm to ganger hvor den skulle vekket meg.

 

Har Wake Up Light batteri slik at den fungerer om strømmen er gått, slik de fleste gode klokkeradioer har? Har hørt mye bra om den. Uansett hvilken tone jeg velger på mobil, så tar det ikke mange dagene før jeg hater den. Så en roligere start på dagen er kanskje ikke så dumt. :)

 

Jeg har aldri testa dette da, men modellen jeg har (som er erstattet av en nyere en) har et innebygget batteri som skal holde på instillinger i 15 min. Ikke allverdens egentlig.

 

Jeg synest det er verd det uansett. Lampa slår seg på gradvis over en halv time, så begynner forsiktig noen fugle-kvitre lyder. Kan ikke våkne opp mer forsiktig og bedre enn det. Så ufattelig mye bedre enn en ulende alarm som du spretter i taket av ;) Kan bruke radio, USB, eller iPod også om man skulle gå lei standard lydene.

 

..det beste er uansett snooze funksjonen, bare dult borti lampa ;)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...