Gå til innhold

Shift-skapernes nye bilspill kommer til konsoll og SteamOS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er en tittel jeg har fulgt med stor spenning og mye forventninger i mange år. Men jeg må ærlig innrømme at jeg ble veldig skeptisk når de sier at den skal lanseres på Wii U som er en meget svak konsoll.

 

Samtidig ble jeg rett og slett irritert og mistet en del av interessen når de sier at de nå skal svikte PC backerne og lansere på konsoller først. Ergo forsvant denne tittelen langt, langt ned på ønskelisten.

Lenke til kommentar

En ting jeg egentlig lurer på: Vil spill som kjøpes til SteamOS også kunne spilles på pc? Vil alt legge seg på min steambruker og jeg kan spille de hvor og når som helst?

 

SteamOS kjører på en PC, så det er et rart spørsmål. Hvis du mener om det kan kjøre på Windows, så må du nesten se på de støttede plattformene om Windows er listet opp, og hvilken versjon det isåfall kreves. Alle spill du kjøper i Steam, enten i Steam-applikasjonen i SteamOS, Ubuntu eller på Windows, legges på steam-kontoen din.

Lenke til kommentar

 

En ting jeg egentlig lurer på: Vil spill som kjøpes til SteamOS også kunne spilles på pc? Vil alt legge seg på min steambruker og jeg kan spille de hvor og når som helst?

 

SteamOS kjører på en PC, så det er et rart spørsmål. Hvis du mener om det kan kjøre på Windows, så må du nesten se på de støttede plattformene om Windows er listet opp, og hvilken versjon det isåfall kreves. Alle spill du kjøper i Steam, enten i Steam-applikasjonen i SteamOS, Ubuntu eller på Windows, legges på steam-kontoen din.

Helt klart dårlig formulert, men du skjønte hva jeg egentlig spurte om. Ja, det jeg var interessert i å vite om jeg kan dra med meg min bærbare pc og spille spillet på Windows, selv om det er kjøpt til SteamOS (så lenge det er laget i Windows versjon). Vil jeg kunne velge fritt mellom å bruke spillet på SteamOS og W8, eller må jeg kjøpe spillet på nytt til W8?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

 

En ting jeg egentlig lurer på: Vil spill som kjøpes til SteamOS også kunne spilles på pc? Vil alt legge seg på min steambruker og jeg kan spille de hvor og når som helst?

 

SteamOS kjører på en PC, så det er et rart spørsmål. Hvis du mener om det kan kjøre på Windows, så må du nesten se på de støttede plattformene om Windows er listet opp, og hvilken versjon det isåfall kreves. Alle spill du kjøper i Steam, enten i Steam-applikasjonen i SteamOS, Ubuntu eller på Windows, legges på steam-kontoen din.

Helt klart dårlig formulert, men du skjønte hva jeg egentlig spurte om. Ja, det jeg var interessert i å vite om jeg kan dra med meg min bærbare pc og spille spillet på Windows, selv om det er kjøpt til SteamOS (så lenge det er laget i Windows versjon). Vil jeg kunne velge fritt mellom å bruke spillet på SteamOS og W8, eller må jeg kjøpe spillet på nytt til W8?

du trenger ikke kjøpe spillet mere en en gang, hvis du har kjøpt et spill på steam og har instalert det på windows, kan du også instalere det på SteamOS...

jeg har KSP instalert både på Ubuntu og Windows..

Lenke til kommentar

du trenger ikke kjøpe spillet mere en en gang, hvis du har kjøpt et spill på steam og har instalert det på windows, kan du også instalere det på SteamOS...

jeg har KSP instalert både på Ubuntu og Windows..

Herlig! Takk for svar. Da tror jeg at det blir SteamOS når det kommer. Ingenting ville vært mer lettvint for meg enn at jeg kun trenger å forholde meg til en side for alt :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...