Gå til innhold

I Sør-Korea må shoppere bruke Internet Explorer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du bør fjerne de to første avsnittene I denne artikkelen. I det første avsnittet får du IE til å fremstå som om den er dårligere enn de andre nettleserne, noe som er tull.

 

Det andre avsnittet er rett og slett ren løgn. IE har den siste tiden vokst. De økte med 0,42 prosentpoeng bare fra September til oktobe, og fortsetter å nerme seg 60% markedsandel.

 

Chrome derimot har den laveste markedsandelen de har hatt på over to år nå.

Lenke til kommentar

Du bør fjerne de to første avsnittene I denne artikkelen. I det første avsnittet får du IE til å fremstå som om den er dårligere enn de andre nettleserne, noe som er tull.

 

Det andre avsnittet er rett og slett ren løgn. IE har den siste tiden vokst. De økte med 0,42 prosentpoeng bare fra September til oktobe, og fortsetter å nerme seg 60% markedsandel.

 

Chrome derimot har den laveste markedsandelen de har hatt på over to år nå.

 

Hvor er det du har dine tall fra? Om du ser på disse tallene: http://gs.statcounter.com/#browser-ww-monthly-200807-201311

Så har IE sunket fra 70% markedsandel til 30% de siste 5 årene. Det vil jeg si er et markant fall de siste årene. Og de er ikke i nærheten av en 60% markedsandel. Med mindre du sitter på en statistikk jeg ikke vet om, for da vil jeg gjerne se den. Har ikke noe i mot i å ta feil.

Lenke til kommentar

Statcounter ser vidt jeg vet på pageviews, så om noen med Chrome ser på flere sider enn noen med IE så (noe jeg annser som sannsynlig) så blir den statistikken veldig feil i forhold til antall brukere.

 

Net Applications målinger derimot ser på unike brukere pr browser, og er derfor langt mer nøyaktig når det kommer til markedsandeler

 

http://www.netmarketshare.com/browser-market-share.aspx?qprid=0&qpcustomd=0

Lenke til kommentar

Statcounter ser vidt jeg vet på pageviews, så om noen med Chrome ser på flere sider enn noen med IE så (noe jeg annser som sannsynlig) så blir den statistikken veldig feil i forhold til antall brukere.

 

Net Applications målinger derimot ser på unike brukere pr browser, og er derfor langt mer nøyaktig når det kommer til markedsandeler

 

http://www.netmarketshare.com/browser-market-share.aspx?qprid=0&qpcustomd=0

 

Er det? Jeg bruker fra tid til annen alle browsere, men 98% av tiden bruker jeg en.

 

AtW

Lenke til kommentar

Statcounter ser vidt jeg vet på pageviews, så om noen med Chrome ser på flere sider enn noen med IE så (noe jeg annser som sannsynlig) så blir den statistikken veldig feil i forhold til antall brukere.

 

Net Applications målinger derimot ser på unike brukere pr browser, og er derfor langt mer nøyaktig når det kommer til markedsandeler

 

http://www.netmarketshare.com/browser-market-share.aspx?qprid=0&qpcustomd=0

 

Dette er jo veldig interessant! Hvor digg er det ikke å i et kommentarfelt bli overbevist på en saklig måte. Tror ikke det skjer så ofte...

 

Ikke overbevist om at IE er en god nettleser da. Men det skal litt mer til.

Lenke til kommentar

Dette blir jo en sammenligning av epler og pærer. Den ene viser brukere (Netmarketshare), den andre viser bruk (Statcounter). Det blir litt som å sammenligne solgte biler mot antall kilometer kjørt pr merke.

 

Statcounter har heller ikke med IE 10 i sin oversikt, så jeg vil anta at denne ligger under "Other", som sannsynliggjøres av veksten man finner der.

 

Statcounter ser så vidt jeg vet på pageviews, så om noen med Chrome ser på flere sider enn noen med IE så (noe jeg annser som sannsynlig) så blir den statistikken veldig feil i forhold til antall brukere.

 

Jeg sliter litt med å se logikken bak dette. Hvorfor er dette sannsynlig? Er det slik at de med IE stopper på forsiden, mens de med Chrome klikker seg videre? Det henger jo ikke på greip.

 

Det som derimot er sikkert er at en stor andel av IE gjør det uten å ha valgt selv, enten pga uvitenhet eller tvang. F.eks er det ganske vanlig i mange bedrifter at det eneste valget er IE fordi noe annet ikke er støttet av drift og supportavdeling. Andre igjen bryr seg ikke om hva de bruker så de gidder ikke bytte. Og når valget kommer i Windows 7 og 8 velger de typisk det de kjenner fra før, som altså er IE. for de aller fleste fungerer også dette utmerket.

 

IE har blitt fantastisk mye bedre med årene. Fortsatt er IE 8 en plage for mange som lager nettsider. Den mangler blant annet støtte for CSS3. Litt av problemet med IE er jo også at oppgradering ihvertfall tidligere har vært alt annet enn sømløst.

 

Jeg bruker Chrome, Firefox og IE litt om hverandre på jobb. Chrome er min goto-browser. Alt synket på tvers av enheter (3 pc'er og mobil) er utrolig praktisk. Firefox til en del jobbting, først og fremst fordi Chrome tidligere var dårlig på XML, men jeg kunne byttet nå. En fordel er at servere på jobb ikke blandes inn i historikken til Chrome. IE bruker jeg der hvor jeg ikke har noe valg. Det er hele 3 uavhengige verktøy/nettsteder som krever dette.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...