Gå til innhold

Kan denne vippe GoPro av tronen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen kommer til å vippe GoPro av tronen før de slutter å behandle alle sine kunder som fattige mennesker, satt litt på spissen.

 

Er passe lei av at alle produsenter skal gjøre alt så billig, og dermed tilby litt blassere produkter. Det første jeg tenkte da jeg så artikkelen var "Yess, kanskje det har kommet noe nytt og bedre på markedet", men neida. Bare enda et supplement til et mettet marked uten noe spesielt å bidra med.

 

Hadde lett betalt 5k for et ekstremt bra actionkamera som var godt nok til å ikke trenge en oppgradering på 3-4 år. Det hadde faktisk spart meg for penger fremfor at jeg hvert eneste år kjøper nytt GoPro for å få med meg forbedringene, ikke at det er det jeg tenker mest på. Men det jeg ønsker er topphyllekvalitet og det får man ikke innenfor actionkameraer. GoPro er det beste, men langt ifra godt. Ustabilt, kort levetid, kjip optikk etc.

 

Det jeg savner mest med GoPro er faktisk bedre optikk da denne er elendig. Med Protune aktivert får man virkelig se svakheten i optikken på det uskarpe bildet. Protune passer fint til grading, color correction og manuell oppskarpning, er ikke det jeg sier. Sier bare at siden GoPro koster 3k og ikke feks 5k så går det hardt utover optikken og dette ser man tydelig. Sensoren er i og for seg ganske god egentlig, som alt det andre ved kameraet rent fysisk. Knallbra vanntetning på nesten 100 meter under vann, tåler mye juling og slag, og det er knøttlite. Bare en tusing eller to ekstra hadde gjort optikken laaangt bedre vil jeg tro. Men men, er lov å håpe for fremtiden. En PRO-serie fra GoPro hadde vært konge :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"For et par uker siden slapp GoPro en oppgradert versjon av sin Hero3, med blant annet bedre batterikapasitet, raskere WiFi-tilkobling og mindre kamerahus som noen av nyhetene."

 

Vil bare kommentere det dere sier om at Hero3+ har mindre kamerahus enn Hero3. Dette stemmer ikke. Det er beskyttelseshuset som er 20% mindre og lettere, men det har litt større og bedre betjeningsknapper utenpå. Selve kameraet har identiske dimensjoner som Hero3. Så hvis man synes Hero3 blir for stort, så kan man bare kjøpe beskyttelseshuset til Hero3+! :)

Lenke til kommentar

"For et par uker siden slapp GoPro en oppgradert versjon av sin Hero3, med blant annet bedre batterikapasitet, raskere WiFi-tilkobling og mindre kamerahus som noen av nyhetene."

 

Vil bare kommentere det dere sier om at Hero3+ har mindre kamerahus enn Hero3. Dette stemmer ikke. Det er beskyttelseshuset som er 20% mindre og lettere, men det har litt større og bedre betjeningsknapper utenpå. Selve kameraet har identiske dimensjoner som Hero3. Så hvis man synes Hero3 blir for stort, så kan man bare kjøpe beskyttelseshuset til Hero3+! :)

 

Hei og takk for tilbakemeldingen,

Det var litt kronglete formulert fra min side, så nå har jeg tydeliggjort at det er beskyttelseshuset som har blitt mindre, ikke selve kameraet :) Fint at du påpekte det, setter alltid pris på tilbakemeldinger på de sakene vi skriver.

 

Paal

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...