Gå til innhold

Her er de første bildene av spillmaskinen Valve


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

«rant fra Gabe»

Rimelig tåpelig å harselere med Origin-only når Half-Life var det første «single-player-spillet» som introduserte «online-aktivering».

 

 

The game was developed alongside Valve's Steam software. It introduced the Source game engine and, because of Steam, was the first single-player video game to require online product activation.[10][11]

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Half-Life_2

 

Tar en også med at Half-Life 2 var spillet som dro i gang hele Steam-butikken, så kan en vel definitivt spørre seg om det er økonomiske motiver som driver Half-Life utviklingen. Nå som Steam-butikken nærmer seg monopol-tilstander på PC-spill siden, så er kanskje det ikke å store motiver for å utvikle en oppfølger? Er i det minste mye mindre risiko å bare selge videre andres spill?

 

Om en følger denne tankerekken skjønner en også hvorfor de vil lage et alternativ til konsoller og et alternativ OS til PC. De ser en ny generasjon med konsoller komme ut som i en periode vil ha meget bra ytelse/kr og dermed være attraktiv for spillere. Samtidig ser det at både Microsoft og Apple prøver å lukke sine OS med egne applikasjons-butikker, og dermed potensiellt skvise ut Steam (Valve).

 

Vil ikke bli overrasket om Half-Life 3 kommer med «Steam-OS only» en gang om de ser at for få bytter til dette operativsystemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I stedet for denne, kunne de ha laget HL3 klar til julerelease...

 

Er det virkelig plass til en aktør til i konsollmarkedet?

 

Det ikke en konsoll, det er en pc i pen innpakning. Du kan nå spille pc spillene dine på Windows, Mac eller Linux. Det er utelukkende positivt. De går vekk fra DirectX som kun funker til Windows/Xbox og går over til OpenGL som er et åpent API. Det blir nå myyyye enklere å porte spill mellom forskjellige systemer. What's not to like?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bare meg som synes den hadde sett enda bedre ut, for ikke si fortreffelig, *uten* de usb tilkoblingene i front ?

 

Leita meg ned for å se om andre hadde kommentert disse allerede. I en ellers flott fasade, måtte de plassere de så man titter rett inn. Dytt de litt lengre inn, og få et deksel på, gjerne "flush mount", så snakker vi.

 

Håper dog at den lysringen kan endres farge og intensitet på, helt ned til avslått... Den kan gjerne være på store deler av dagen, men må ha mulighet til å slå av for filmkosen...

 

@PHAX Når du skal si MASSE, uten bruk av egne ord, så vær snill å bruk lenke. :-)

Lenke til kommentar

 

Bare meg som synes den hadde sett enda bedre ut, for ikke si fortreffelig, *uten* de usb tilkoblingene i front ?

 

Leita meg ned for å se om andre hadde kommentert disse allerede. I en ellers flott fasade, måtte de plassere de så man titter rett inn. Dytt de litt lengre inn, og få et deksel på, gjerne "flush mount", så snakker vi.

 

Håper dog at den lysringen kan endres farge og intensitet på, helt ned til avslått... Den kan gjerne være på store deler av dagen, men må ha mulighet til å slå av for filmkosen...

 

@PHAX Når du skal si MASSE, uten bruk av egne ord, så vær snill å bruk lenke. :-)

Det er vel bare prototypen så kan hende designet blir endret om mange kommenterer på dette.

Lenke til kommentar

 

 

Definitivt! Jeg ønsker de hjertelig velkommen til å snu opp ned på konsollmarkedet. Det er på høy tid.

 

Helt enig, ser tydelig nå at Sony og Microsoft trenger å få litt konkuranse. Og ikke minst vise at en konsoll ikke behøver å yte som en PC fra 2010

Bra sagt, enig jeg også :) Så er den ganske vakker i tillegg synes jeg, mye penere en Xbox og PS. Litt mer "anonym" og at den er firkantet gjør også at den ser bedre ut med forsterkere og andre stueting som også har ett noe firkantet design (slik er det hvertfall hjemme hos meg).

 

LEKKERT :)

Lenke til kommentar

img

 

Jeg blir også oppgitt når jeg ser folk mase til stadighet om HL3, men jeg er nødt til å ta på meg rollen som captain obvious her. Jeg håper alle forstår at det innlegget åpenbart er forfattet like mye av Abraham Lincoln som det er forfattet av Gabe Newell.

Endret av Simen1
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Definitivt! Jeg ønsker de hjertelig velkommen til å snu opp ned på konsollmarkedet. Det er på høy tid. :thumbup:

 

Gir pluss på den Gabe Newell artikkelen ovenfor innlegget ditt, selv om det står man skal ha Facebook for å kunne spille. Akkurat det er heller lite aktuellt for min del.

 

I såfall blir det en meget passiv og helst fake identitet om det lar seg kombinere med Steam-OS da. Ikke sikkert akkurat det blir så enkelt å forholde seg til akkurat. Så må i såfall bite i det sure eple og ha en heeeeeeeelt passiv Facebook-konto en gang i framtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...