Gå til innhold

Dette trikset lar deg teste 4K hos Netflix


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg håper på 59,96 bilder per sekund på 4K filmer.

 

Jeg har kun en 1080p TV, men det var fantastisk å se denne snutten i 60 bilder i sekundet (FPS).

 

Jeg har sett den i "gaming mode" som er uten bildebehandling.

 

Problemet mitt med de fleste av dagens TV'er er at når de prøver å gjøre en video som er et sted mellom 24-30FPS om til "60FPS", altså matche oppdateringsfrekvensen på skjermen, så blir det altfor mye artefakter som gjør det ille å se på. Dessverre så er min TV slik at med bildebehandling AV, så "juddrer" hele bildet veldig, spesielt ved panoreringer/mye bevegelser.

 

Så enten trengs det utrolig mye bedre bildebehandling på TV'er, eller så må mer og mer materiale komme i 60FPS.

Derimot, så er jo Nvidia G-sync inne på noe interessant - endre oppdateringsfrekvensen på skjermen.

 

PS: Overrasket over at 4K 60FPS på Netflix så ut til p bruke maks 10-12mbit.

Lenke til kommentar

' timestamp='1383579350' post='21103728']

[...]

Problemet mitt med de fleste av dagens TV'er er at når de prøver å gjøre en video som er et sted mellom 24-30FPS om til "60FPS", altså matche oppdateringsfrekvensen på skjermen, så blir det altfor mye artefakter som gjør det ille å se på. Dessverre så er min TV slik at med bildebehandling AV, så "juddrer" hele bildet veldig, spesielt ved panoreringer/mye bevegelser.

 

Så enten trengs det utrolig mye bedre bildebehandling på TV'er, eller så må mer og mer materiale komme i 60FPS.

[...]

Der er egentlig veldig merkelig. Mener at alle de store produsentene av TVer også lager dataskjermer, hvor det ikke er et problem i det hele tatt..? Beste løsningen er da større dataskjermer med fler pixler! :D
Lenke til kommentar

De greier å skrive at det er 59,94 Hz, men ikke at 24 ikke eksisterer, men er 23.976 Hz.

 

' timestamp='1383579350' post='21103728']

Jeg håper på 59,96 bilder per sekund på 4K filmer.

 

Jeg har kun en 1080p TV, men det var fantastisk å se denne snutten i 60 bilder i sekundet (FPS).

 

Jeg har sett den i "gaming mode" som er uten bildebehandling.

 

Det er normal modusen film/movie man skal bruke for å få så korrekte bilder som mulig, uten for mye dill dall. Gaming modusen har som regel feil farger, optimalisert for spill og tegnefilm.

Lenke til kommentar

De fleste TVer og prosjektorer har vel som regel 24p modus i dag vell?

 

Husker ikke om det er helt korrekt at de greier å kjøre i ren 24Hz. 24Hz modusen er slik jeg husker det at skjermen om den har 100/120 eller 200/240Hz, forsatt kjører på de hastighetene, men ganger opp bildet i stedet, slik at ved 24 Hz så er det 5 like 24 Hz bilder for å oppnå panelfrekvensen på 120 Hz, eller 10 stk hvis det er ett 240 Hz panel.

 

De kan normalt kjøre enten 100 eller 120 Hz etter matrialet er 25/50 Hz, eller 24/60 Hz.

 

Siden 24 Hz riktig er 23,976 Hz, så har skjermene muligheten for å justere seg korrekt etter denne, og det er det som er 24Hz modusen (og at den kan motta den frekvensen, noe som ikke var mulig i starten når BD kom).

Lenke til kommentar

Om du har en film som är i 23,976 och din tv spelar av 1:1 utan processering, och du fortsatt får ryckiga panoreringar är det någonting som är fel. Min sony visar silkeglatta panoreringar på bra inspelningar. Här är det skillnad från en pc till en dedikerad bluray spelare (pc är dåligare). Självklart finns det filmer (allt för många) som är dåliga rent tekniskt, och då spelar det ingen roll vilken skärm du har. Ett exempel är Avatar. Om den hackar på din tv/skärm i 24p, är något allvarligt fel.

Lenke til kommentar

En lyden da? Ingen DTS HD MASTER lyd? Elendig lyd på Netflix, like dårlig som på VHS.

 

Hadde Netflix, forferdelig lyd der, når man kjører det igjennom stereoanlegget med DOLBY DIGITAL 5.1 og DTS støtte fra Netflix. Sa opp Netflix på dagen pågrunn av dette. Netflix er bare søppel får meg!!

 

Lyden er så komprimert at lyden blir vel like dårlig uansett der om de får DTS HD MASTER der.

 

Jeg holder meg til Blu-ray plater, får første klasse lyd!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Negativt overrasket tar jeg det som? Betyr jo at de kjører ganske høy komprimeringsrate, som betyr dåeligere bildekvalitet.

 

At komprimeringen er mer effektiv enn før går jeg selvsagt ut fra. Men 12Mbps er lite...

 

Jeg har testet bilde der jeg også, er helt elendig bilde på Netflix. Selv om det står HD på filmen!! Blir jo fullstendig bortkastet å kjøpe en flatskjerm med støtte får HD, når bilde er forferdelig, i forhold til en Blu-ray film!

Lenke til kommentar

Jeg har testet bilde der jeg også, er helt elendig bilde på Netflix. Selv om det står HD på filmen!! Blir jo fullstendig bortkastet å kjøpe en flatskjerm med støtte får HD, når bilde er forferdelig, i forhold til en Blu-ray film!

 

Ën stk Blu-Ray på Elkjøp - 199,-. Netflix - 79,- per måned...

 

Netflix er gull verdt til sitt bruk og Blu-Ray til sitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Elkjøp, Blu-ray filmer 49 kr. Jeg håper ikke du har kjøpt flatskjerm til 10.000 kr og sorrund steroanlegg til 20.000 kr da.

 

Den prisen på 199,- kr var i grunn bare et tall dratt ut av løse luften, dog mistenker jeg at for en nylansert film er det nærmere sannheten enn ditt på 49,- kr.

 

Resten av innlegget ditt forsto jeg ikke helt. Hva mener du? At 30.000,- for TV og anlegg er mye? At det bare er mye dersom en tar i bruk Netflix?

Endret av Tan28
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...