Gå til innhold

Microsoft kunngjør mer informasjon om Xbox One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om mann ikke kjøper en konsoll fordi den mangler støtte for CD avspilling, så kan mann ha det så godt :p Da har du prioritert litt feil i utgangspunktet.

 

DLNA støtte derimot er litt tåpelig å droppe. Når det er sagt så har jeg jo som folk flest en PC på TVn, så kommer ikke til å savne det, men allikevel!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som gjør PS3 skikkilig unikt for meg er hvordan den funker som mediacenter. Men vil tro at vi får "PS4 mediserver" som gir alle funksjonene som blir utelatt.

 

Hvis du tenker på noe tilsvarende PS3MediaServer, så fungerte jo den slik at dekoding skjedde på en PC, mens det ble streamet til PS3 over DLNA/UPnP.

Dette blir ikke mulig med PS4.

Lenke til kommentar

 

Kvifor er det framskritt å fjerne funksjonar?

 

De færreste har slikt lagret lokalt lenger. enten streames det fra Winp, Spotify eller lignende eller så spilles det av fra en NAS eller tilsvarende.

Jeg bruker Spotify til 90% av musikkspillingen min, men det er en del musikk som ikke ligger ute på Spotify, og da bruker jeg min gamle og svært store mp3-samling(så og si alt lovlig til og med, rippet store deler av familiens CD-samling i sin tid...!).

 

Også må det litt LP-lytting til da, det er jo helt herlig.:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kvifor er det framskritt å fjerne funksjonar?

 

De færreste har slikt lagret lokalt lenger. enten streames det fra Winp, Spotify eller lignende eller så spilles det av fra en NAS eller tilsvarende.

ja, og ulempen er at nå kan du ikke bruke NAS i det hele tatt til media! har brukt PS3 media server i 2 år nå og det har vært nydelig, dumt at PS4 ikkje støtter media, enda?!........

Lenke til kommentar

Det er viktige strategiske årsaker til ikke å gjøre slike produkter alt for nyttige, slik at de ikke konkurrerer med andre tilbud fra samme selskap.

Men, når konsollene er såpass like, kan vi håpe på at de begynner å konkurrere med hverandre i å tilby funksjoner som det strengt tatt ikke er noen teknisk grunn til å utelate.

Lenke til kommentar

Jeg tipper at SONY kommer til å legge til støtte for dette rimelig kjapt.

De har gjort et bra oppspill til release og jeg ser ikke helt at de har råd til å tape ansikt på dette?

 

Diskusjonen er igang hos SONY nå ser det ut som:

 

Sony's Shuhei Yoshida has now responded to these concerns via Twitter and suggested that Sony could look at addressing these issues.

 

"Thanks for the feedback to the lack of MP3 and DLNA support at the launch of PS4," said Yoshida.

 

"I'll share with the PS4 Dev team for future consideration," Yoshida continued.

 

Yoshida later followed up with another tweet, saying, "had a very good discussion w[ith] the PS4 Dev team today. We're happy and appreciative to learn so many people use and like PS3's media features."

 

The PS4 FAQ also revealed that the PS4 will not allow users to upload gameplay footage to YouTube at launch.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De færreste har slikt lagret lokalt lenger. enten streames det fra Winp, Spotify eller lignende eller så spilles det av fra en NAS eller tilsvarende.

Mens noen av oss aldri kunne tenke seg å gå over til streaming eller bare en NAS, enten fordi vi er nostalgiske eller av andre grunner. Personlig foretrekker jeg å ha ting lokalt på maskina / mp3-spilleren / mobilen, i tillegg til å ha musikken på CD, kassett og vinyl, så at jeg kan spille av CD-ene mine på Xbone er bare et pluss. Og så er det jo jævlig greit med CD-er så lenge brorparten av kompisene mine har gamle biler som bare har CD-spiller uten aux, og FM-sender er jo et evig herk, så der har du nok en pluss i margen for CD-er.

 

Men ja, DLNA og CD / MP3-avspilling er et stort pluss i margen for Xbone for min del.

Lenke til kommentar

Det er ingen direkte sammenheng mellom mengde funksjoner og kvaliteten på disse, men det er klart at skal man først tilby noe, må man tenke helhet og gjøre det ordentlig.

 

Det er en sannhet med store modifikasjoner. Gitt et ikke-uendelig prosjektteam har alle features en kostnad vs. kvalitet på andre features, og kompleksiteten har en tendens til å øke eksponensielt jo mer man legger til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De færreste har slikt lagret lokalt lenger. enten streames det fra Winp, Spotify eller lignende eller så spilles det av fra en NAS eller tilsvarende.

 

Skal det spilles av fra en NAS, så må det ofrtsatt støttes av avspilleren, man kan jo streame, men til slikt er jo DLNA svært nyttig, det er altterlig å ikek ha støtte for slikt.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...