Gå til innhold

Nå er det bekreftet: Plasma er død


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For entusiaster som benytter tv-en sin til mer enn TV2, så er dette en veldig trist nyhet. Plasma har i senere tid vært eneste utvei for de som ønsker seg skikkelig sortnivå i film, og allikevel en tv som går an å bruke i hverdag.

Kan hende dette gjelder spesielt meg, men jeg har fortsatt til gode å se en tv som slår Pioneer Kuro og de siste entusiast-tv-ene til Panasonic på sortnivå og ellers god bildekvalitet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

For en fjasete kommentar, OLED er fortsatt alt for dyrt for folk flest, LED skjermene i dag kommer ikke i nærheten av en god plasma-tv fra panasonic.

 

Regner med Panasonic kommer til å "forske" på LED for å få den tilnærmet lik plasma nå, noe som ikke hadde noe poeng når de produserte plasma

Hadde det vært så lett så hadde de nok gjort det for lenge siden da produksjonskostnadene er mye lavere i LED segmentet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, dette var HWs tredje artikkel på dette eller?

For å oversette dettte til dere som kommenterer, men ikke har peiling og aldri har eid en ordentlig plastma-tv. Dette betyr at for å få samme bildekvaliteten som en 10.000kr plastma så må man kjøpe en tv til 20.000kr i stedet.

Aner at dette er postet fordi det ble en stor "flame war" forrige gang med plastma vs led/lcd.

Lenke til kommentar

Nå er det bekreftet: Plasma er død

Overskriften er feil. En riktig overskrift kunne vært for eksempel "Panasonic slutter med plasma-skjermer"

 

LG og Samsung (og flere?) fortsetter med plasma. De vil sikkert ta mange av kundene som Panasonic mister så totalsalget av plasma vil neppe synke så mye.

Endret av Simen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette skjer fordi de regner med at OLED vil ta over entusiastmarkedet ganske raskt. Den er jo uansett overlegen plasma og LCD på alle områder. Når plasma mister sitt fortrinn (svartnivå) så har den i grunnen ikke mer å tilby forbrukerne. I disse miljøtider så er plasmaens strømforbruk heller ikke noe særlig godt salgsargument.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror ikke det er noen som savner plasma skjermer. Lavere levetid en LCD, innbrenningsproblemer og høy elektrisk radiostøy sammen med stor forbedring av LCD skjermer er vel årsaken.

 

45 milliarder i tap i 2012 betyr kanskje at også Panasonic snart kan være historie. De er en spesiell leverandør som ikke leverer reparasjons-underlag til de som reparerer slikt utstyr, men kun til noen få "godkjente" Panasonic reparatører. For en som tar frem loddebolt og oscilliskop når en produkt streiker (etter garantitiden) er det et merke jeg uansett ikke kjøper, gode tilbud eller ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Dette skjer fordi de regner med at OLED vil ta over entusiastmarkedet ganske raskt. Den er jo uansett overlegen plasma og LCD på alle områder. Når plasma mister sitt fortrinn (svartnivå) så har den i grunnen ikke mer å tilby forbrukerne. I disse miljøtider så er plasmaens strømforbruk heller ikke noe særlig godt salgsargument.

 

Hvis OLED kommer til en pris innenfor rimelighetens grenser i samme størrelser, så hives nok alt av andre teknologier på dynga, helt enig. Men inntil det skjer, så er det kun plasma som kan gi meg den bildekvaliteten jeg vil ha i stort nok format og samtidig ikke koste skjorta (Jeg er på jakt etter ny tv minimum 65").

 

Miljøet kan ta seg en bolle. Bare gi meg TV! :)

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Tror ikke det er noen som savner plasma skjermer. Lavere levetid en LCD, innbrenningsproblemer og høy elektrisk radiostøy sammen med stor forbedring av LCD skjermer er vel årsaken.

 

45 milliarder i tap i 2012 betyr kanskje at også Panasonic snart kan være historie. De er en spesiell leverandør som ikke leverer reparasjons-underlag til de som reparerer slikt utstyr, men kun til noen få "godkjente" Panasonic reparatører. For en som tar frem loddebolt og oscilliskop når en produkt streiker (etter garantitiden) er det et merke jeg uansett ikke kjøper, gode tilbud eller ikke.

 

Hva slags levetid er det du snakker om?

 

Og de som kommer til å savne plasma, er de som er opptatt av bildekvalitet, er du filmentusiast, og vil ha det beste bilde, kjøper du ikke LCD.

Endret av FiveInline
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...