Gå til innhold

– Kan ikke gi bort masse Battlefield 4-servere til nettmiljøet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er vel ikke Fragnet problemet her, men politikken som DICE / EA har valgt.

 

Synes det er positivt at Fragnet ser for seg å sponse arrangementer og lignende, og det er ingen som forventer at Fragnet skal stille masse servere tilgjengelig gratis for communities. De er jo tross alt en kommersiell aktør som lever av serverutleie.

 

Det kritikkverdige her er det utelukkende DICE / EA som står for, men tilgjengjeld fortjener det også mye kritikk.

 

Her skal det åpenbart tynes hver en siste krone ut av spillene, uten å tenke på hverken kvaliteten for spillerene, hva slags tilbud de skal kunne forholde seg til, eller hvilke muligheter man har for sider av gaming som esport, bigwars +++.

 

Eller; de har vel tenkt på det - men valgt å gi faen.

 

Faktum er at hele grunnlaget for denne serien, som kom med BF 1942 og senere BF2, er noe de kan takke alle ildsjelene i communitiene for. Det var de som hasuset opp spillene, de som skrev nyheter og omtale i en tid hvor spill ble uglesett i riksmedia, som skapte miljø og engasjement, som skapte grobunn for esport og som gjorde en MASSIV innsats for å holde serverne trivelige med tanke på oppførsel og juks.

 

Jeg har selv hatt en ledende rolle i Battlefield.no, og kan se tilbake på 10 år hvor det til enhver tid har vært 50+++ aktive personer i forskjellige stabsroller + mange ganger dette antallet serveradmins, som har lagt ned et enormt timeantall gratis til glede for brukerne og spillerne - men også for nettopp DICE og Valve. Sistnevnte anerkjenner i det minste dette, men DICE har åpenbart glemt hvor de kommer fra.

 

Her kommer min spådom:

- BF4 kommer til å bli preget av mye cheating, da det er omtrent NULL konsekvenser uten admins.

- Serverne kommer til å være plaget av "shitkids", som normalt admins rensker ut.

- Man spiller på store "anonyme" serverparker, og den gode følelsen av å treffe bekjente ingame blir ikke-eksisterende.

- Turneringer, ligaer og cuper på et nivå som er verdt å snakke om, er det bare å glemme. Jeg tipper det eneste vi får se i Norge er Gamers Paradise, som for så vidt er et flott arrangement, men ikke i nærheten nok til å bygge et stabilt og godt miljø.

 

For min del blir det ikke kjøpt et eneste EA-spill igjen før drastiske endringer skjer, og jeg håper flere benytter denne eneste mulighet vi forbrukere har til å påvirke utviklingen på samme måte.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...