Gå til innhold

Nå kan Internett bli «server-fritt»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så trafikken skal komme fra det ustabile nettverket til folk flest, istedenfor fra servere? Uff...

 

Jeg ser fordelen i tilfellet beskrevet i videoen, men at internett blir serverfritt skjer "aldri". ;) Dessuten så kan jo servere fortsatt koble seg til nettverket slik som før.

Endret av Stian Aarskaug
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så trafikken skal komme fra det ustabile nettverket til folk flest, istedenfor fra servere? Uff...

 

Jeg ser fordelen i tilfellet beskrevet i videoen, men at internett blir serverfritt skjer "aldri". ;) Dessuten så kan jo servere fortsatt koble seg til nettverket slik som før.

 

"Server fritt" blir det nok ikke, men fritt for sentrale servere som en er avhengige av for at nettet skal være opp. Det første jeg tenkte på når jeg leste dette var Bitcoin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det vil jo fortsatt være behov for store serverparker, jeg har i alle fall ikke noe mulighet til å ta unna mer trafikk på min 5mbps(opp)/0,3mbps(ned)-linje...

 

Hvis min maskin skal få i oppgave å route data, og jeg skrur den av, så vil det også bli trøbbel. Ikke minst vil det fortsatt være behov for servere som delegerer oppgaver

Lenke til kommentar

Det vil jo fortsatt være behov for store serverparker, jeg har i alle fall ikke noe mulighet til å ta unna mer trafikk på min 5mbps(opp)/0,3mbps(ned)-linje...

 

Hvis min maskin skal få i oppgave å route data, og jeg skrur den av, så vil det også bli trøbbel. Ikke minst vil det fortsatt være behov for servere som delegerer oppgaver

 

Ja nei. Dette har de nok ikke tenkt på.

 

BARE Å SKROTE HELE IDEEN!

 

Så drittlei av dere lenestolseksperter. Leser en artikkel på 7-8 avsnitt konkluderer med : "NEI DETTE GÅR NOK IKKE! DET VET JEG!"

 

Jises...open your minds people!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

DNS gir deg en IP adresse i dag, en peker til et fysisk sted på nettet. Det forskerne vil gjøre er å få DNS til å fungere som en slags torrent isteden. Resutatet (nettsiden) bygges opp med deler fra mange kilder. Alle som så har hentet den kan dele ut videre.

 

De har gjort en fin jobb med å konsekvent unngå ordet "torrent", siden det er så politisk betent. Idiotene her i verden, inkludert de fleste politikere, klarer jo ikke å skille mellom teknologi og handling.

 

Det er dog en utfordring; ISP'enes hang til å selge større nedlasning enn opplasting. Den funksjonaliteten som skisseres her krever like mye av begge.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Ja nei. Dette har de nok ikke tenkt på.

 

BARE Å SKROTE HELE IDEEN!

 

Så drittlei av dere lenestolseksperter. Leser en artikkel på 7-8 avsnitt konkluderer med : "NEI DETTE GÅR NOK IKKE! DET VET JEG!"

 

Jises...open your minds people!

 

Nå synes jeg du var vel mye negativ her.

Folk gjør her sitt beste for å sable ned en ide basert på den begrensede informasjonen

de fikk ut av overskriften. Men får de noe takk kanskje? NEI! Utakk er verdens lønn...

 

Hadde vi bare hørt på folk som sier "det her vil aldri fungere og nå skal jeg fortelle deg hvorfor."

så hadde vi fortsatt kjørt rundt i hestekjerrer. Noe som er mye mer miljøvennlig enn dagens biler.

Lenke til kommentar

Hadde vi bare hørt på folk som sier "det her vil aldri fungere og nå skal jeg fortelle deg hvorfor."

så hadde vi fortsatt kjørt rundt i hestekjerrer. Noe som er mye mer miljøvennlig enn dagens biler.

 

Er hester virkelig så mye mer miljøvennlig enn biler? Se for deg at vi skulle hatt 2 hester for hver kjerre, vi har over 3 millioner biler i Norge i dag. Hvis vi skulle erstatte dette med hester måtte vi da hatt over 6 millioner hester, men hester er i motsettning til biler levende dyr og trenger også energi når den står stille. Dette ville blitt veldig mye høy. I tillegg vil de også slippe ut mye drivhusgasser. Det som derimot hadde vært miljøvennlig var å byttet ut bilparken vår til elektriske biler, hvis hadde gjort dette ville vi klart å forsynt alle bilene med energi med ca 6% økning i totalt strømforbruk i Norge.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke for meg at folk skal sitte på flere Gigabyte med andre folks dritt i sin cache.

 

Går det ikke an å tolke serverfritt, slik at det fremdeles er en del servere, men at de ikke sees på som en fysisk maskin, men at det ligger et lag oppå som gjør at disse serverne deler med å lagre flere Terabyte med folks dritt?

Lenke til kommentar

 

Hadde vi bare hørt på folk som sier "det her vil aldri fungere og nå skal jeg fortelle deg hvorfor."

så hadde vi fortsatt kjørt rundt i hestekjerrer. Noe som er mye mer miljøvennlig enn dagens biler.

 

Er hester virkelig så mye mer miljøvennlig enn biler? Se for deg at vi skulle hatt 2 hester for hver kjerre, vi har over 3 millioner biler i Norge i dag. Hvis vi skulle erstatte dette med hester måtte vi da hatt over 6 millioner hester, men hester er i motsettning til biler levende dyr og trenger også energi når den står stille. Dette ville blitt veldig mye høy. I tillegg vil de også slippe ut mye drivhusgasser. Det som derimot hadde vært miljøvennlig var å byttet ut bilparken vår til elektriske biler, hvis hadde gjort dette ville vi klart å forsynt alle bilene med energi med ca 6% økning i totalt strømforbruk i Norge.

De som inbiller seg at å kjøre elbil sparer det globale miljøet er helt i en egen drømmeverden uten like.

 

det er i dag billigere i Norge å kjøre elbil ja, og du kan spare det lokale miljøet. men globalt sett aldri i verden om det svarer seg.

 

mesteparten av verdens energi produseres av miljøskadelige metoder.

 

så har du effektivitetsgrad i fra du brenner olje/gass/kull og lager strøm.

du har tap gjennom ledningene til ladestasjon

du har tap i ladeprosessen

du har tap i el motoren i seg selv.

du har en haug med batterier i bilen som er veldig skadelige for miljøet å både lage å destruere.

 

 

sorry altså men den drømmen må dere lenger på landet med

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...