Gå til innhold

Storoffensiv mot fildelingssider


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rart at de ikke skjønner at det de gjør vil ha en motsatt effekt.. Det finnes mange veier utenom.. For eksempel VPN..

 

Så VPN unngår disse probleme også ja? Trodde kanskje at ISP-ene kunne blokkere siden på et "lavere" nivå, slik at eventuelle VPN-er ikke har noen betydning. Men jeg har virkelig ikke peiling på dette her, er bare nysgjerrig.

Lenke til kommentar

Så VPN unngår disse probleme også ja? Trodde kanskje at ISP-ene kunne blokkere siden på et "lavere" nivå, slik at eventuelle VPN-er ikke har noen betydning. Men jeg har virkelig ikke peiling på dette her, er bare nysgjerrig.

Det korte svaret er: ja, det går fint an å unngå dette også ved hjelp av VPN.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Mens BitSnoop, som tidligere var verdens åttende største torrentnettsted, allerede er bannlyst av Google og ikke dukker opp i deres søk

Øh, sjekker dere i hele tatt informasjonen dere legger ut?

 

post-86587-0-47699100-1383051910_thumb.png

Undra litt på den selv, og jeg får også mange (relevante) resultater opp når jeg søker Bitsnoop. Jeg får også opp resultater i sanntidssøk i adressefeltet i Opera, noe som det ikke gjør med Thepiratebay.

Lenke til kommentar

Har disse anti piraten kontroll over hvilke ISP-er de blokkerer ?

 

For mage år siden var det et tilfelle der an tilfeldig person her i landet fikk mobiltelefonen sin blokkert selv om det ikke var den telefonen som skulle blokkeres.

Nå risikere man vel at det samme skjer man tilfeldige personer som er tilkoblet Internett ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Rart at de ikke skjønner at det de gjør vil ha en motsatt effekt.. Det finnes mange veier utenom.. For eksempel VPN..

 

Så VPN unngår disse probleme også ja? Trodde kanskje at ISP-ene kunne blokkere siden på et "lavere" nivå, slik at eventuelle VPN-er ikke har noen betydning. Men jeg har virkelig ikke peiling på dette her, er bare nysgjerrig.

VPN klient installeres lokalt på PC og krypterer kommunikasjonen til VPN serveren. Derfor vil det ikke være praktisk mulig for en ISP å kunne overvåke kommunikasjonen i real time og blokkere trafikken til bestemte web sider. De måtte i tilfelle si at bruk av VPN er ulovlig noe som er urealistisk å gjøre i dag, siden det er så mye brukt for tilgang til interne bedriftsnett for ansatte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så VPN unngår disse probleme også ja? Trodde kanskje at ISP-ene kunne blokkere siden på et "lavere" nivå, slik at eventuelle VPN-er ikke har noen betydning. Men jeg har virkelig ikke peiling på dette her, er bare nysgjerrig.

 

VPN fungerer enkelt nok ved at maskin A ber maskin B om å hente noe data fra et sted på nettet og videresende det.

 

Så lenge maskin B ikke er blokkert slik som maskin A er, så er det ingen måte å stoppe dette på. I så fall må du i praksis blokkere alle tilkoblinger til maskin B ihvertfall (altså å kutte alle tilkoblinger til utlandet mer eller mindre).

 

-Stigma

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Rart at de ikke skjønner at det de gjør vil ha en motsatt effekt.. Det finnes mange veier utenom.. For eksempel VPN..

 

Så VPN unngår disse probleme også ja? Trodde kanskje at ISP-ene kunne blokkere siden på et "lavere" nivå, slik at eventuelle VPN-er ikke har noen betydning. Men jeg har virkelig ikke peiling på dette her, er bare nysgjerrig.

Nei. VPN unngår disse problemene og gjør deg i tillegg temmelig anonym slik at det er bortimot garantert at du ikke får noen brev i postkassa eller folk som banker på døra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei. VPN unngår disse problemene og gjør deg i tillegg temmelig anonym slik at det er bortimot garantert at du ikke får noen brev i postkassa eller folk som banker på døra.

 

Nei, VPN i seg selv gjør deg ikke automatisk anonym. Dersom du bruker en VPN leverandør som loggfører bruk, er det fullt mulig å bli oppsporet.

 

Vil du være anonym, må du velge en VPN leverandør som IKKE loggfører noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...