Gå til innhold

Test: Alienware 18


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ærlig talt, 5,5 kg er ikke akkurat så mye. Med mindre man har alvorlig muskelsvinn så burde det ikke være vanskelig å bære med seg det. Bruker en Asus x93sv som veier 4 kg til vanlig selv og har ikke akkurat noen problemer med å bære med meg den. Riktignok hele 1,5 kg lettere enn nevnt Alienware men læll da...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Alienware 18 har nemlig to GeForce GTX 780M-kort i SLI på plass under panseret.

 

:omg:

 

Vel, ulempen er jo støy og temp (samt batteritid og størrelse). Det er så mye kraft at det blir smått komisk, maskinen blir sist i alt bortsett fra rein ytelse.

Lenke til kommentar

Oi oi! Spøker med vekta på ein Alienware-laptop. Originaliteten står ikkje til påske her inne! "Slepbar" var artig for 10 år sidan elns.

 

Kva er poenget med å poengtere sånt når vekt ikkje er det som betyr noko? Den er kraftig og den er bærbar, men ein pris på 29 000 kroner er som alltid med Alienware langt over toppen. Ein kraftig laptop høyrest jo praktisk ut for ein som speler mykje og har lyst å ta PC-en med seg, men prisen er hefty hefty hefty.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har prøvd å kjøpe denne to ganger denne måneden. Begge gangene har jeg fått mail etter ca 10 dager med venting, at ordren er blitt kanselert da de ikke har harddisker inne lenger til den modellen... Tilslutt endte jeg opp med å kjøpe G750 fra Asus i stedet. Er synd de scorer så lavt på varelevering når det strengt tatt er et nisje prudukt.

Lenke til kommentar

Eier denne maskinen selv, dessverre med 2 stk 770m.

Jeg sier "dessverre" da til alle som vurderer, velg alltid 780M. Stor forskjell til en "liten" penge ekstra, kontra det å oppgradere siden. (Fant ut at prisen for å oppgradere var kroner 14000,-. så det blir heller å gjøre det ved neste generasjon)

 

Jeg også var skeptisk til vekten, men denne maskinen skulle ta over min stasjonere, og da har vekt liten betydning. Dessuten liker jeg å være mobil til diverse LAN's jeg er med på, eller det å bare ta en rask dagstur til en kompis for litt gaming. I tillegg, og kanskje den største grunnen, skal jeg bli far. En mobil gaming stasjon vil, ja gjøre meg mer mobil med tanke på barnet. Jeg kan game i stuen der ting skjer, eller sette meg på kontoret, og nyte litt fred og ro.

 

Når det er sagt, veldig fornøyd. Både med service, og support fra Dell. Mindre problemer med wifi kortet, løste de enkelt med å bytte det dagen etter, og endre noen få innstillinger. Wips, så var det trådløste stabilt hos meg. Gjør det igjen hos en annen konkurrent? Neppe. Stor fordel med dagen derpå support.

 

Til de som vil ha noen tall med BF3:

 

75min - 90max Alt på Ultra 1080p yter mine 2 stk 770M SLI.

Lenke til kommentar

Det koster enkelt og greit så mye, fordi men med to 780M i SLI, så er det ikke akkurat mange konkurrenter. Så går jo på det prinsippet, at må du ha det, så må du ha det. Akkurat samme som at en 5" mobil kan bli dyrere enn en 46" skjerm. Toppmodellene er helt klart overpriset, men folk vil ha det beste, og da kjøper de, selv om det koster mer enn det burde.

Lenke til kommentar

Ærlig talt, 5,5 kg er ikke akkurat så mye. Med mindre man har alvorlig muskelsvinn så burde det ikke være vanskelig å bære med seg det. Bruker en Asus x93sv som veier 4 kg til vanlig selv og har ikke akkurat noen problemer med å bære med meg den. Riktignok hele 1,5 kg lettere enn nevnt Alienware men læll da...

 

Om man allerede har et par bøker eller permer i sekken hjelper det ikke at laptopen veier 2-3-4kg over normalen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...