Gå til innhold

Battlefield 4 blir en esportsatsning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

5v5 domination mode og de kaller det Battlefield? Latterlig og helt idiotisk. Hele grunnen er at det er vanskelig å lage strategier og holde styr på lag med flere spillere. De legge jo til rette kun for CoD generasjonen og den yngre garde som ikke klarer å sette opp strategier. De kunne enkelt fått i gang 10v10 kamper og burde ihvertfall ha en liga for 10v10. Om ikke større lag/kamper.

 

Ufattelig dårlig og jeg kommer ikke til å slå på noe stream med Battlefield: CoD Edition esport kamper. Tragisk.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

5v5 domination mode og de kaller det Battlefield? Latterlig og helt idiotisk. Hele grunnen er at det er vanskelig å lage strategier og holde styr på lag med flere spillere. De legge jo til rette kun for CoD generasjonen og den yngre garde som ikke klarer å sette opp strategier. De kunne enkelt fått i gang 10v10 kamper og burde ihvertfall ha en liga for 10v10. Om ikke større lag/kamper.

 

Ufattelig dårlig og jeg kommer ikke til å slå på noe stream med Battlefield: CoD Edition esport kamper. Tragisk.

 

Grunnen gjetter jeg er at det er vanskelig å holde sammen større lag enn 5 stk.

Ligaer med 10 eller 12 manns lag tror jeg vil hatt stort frafall, og få registrerte lag.

Som BF fan skulle jeg gjerne sett større lag, men der jeg har vært innvolvert har vi måttet bite i det sure eple og se at 5v5 er det mest praktisk gjennomførbare.

jeg velger å se det som en begynnelse :)

Lenke til kommentar

5v5 domination mode og de kaller det Battlefield? Latterlig og helt idiotisk. Hele grunnen er at det er vanskelig å lage strategier og holde styr på lag med flere spillere. De legge jo til rette kun for CoD generasjonen og den yngre garde som ikke klarer å sette opp strategier. De kunne enkelt fått i gang 10v10 kamper og burde ihvertfall ha en liga for 10v10. Om ikke større lag/kamper.

 

Ufattelig dårlig og jeg kommer ikke til å slå på noe stream med Battlefield: CoD Edition esport kamper. Tragisk.

 

Hvis du vil ha større kamper kan du jo prøve LevelBF (http://levelbf.com/). Dette spilles som 32 mot 32. Det er dog ikke mye premiepenger, ei er det mange lag (4). Det er mer et tilbud for de som vil ha en kompetitiv fullskala krig.

 

Men det kan godt vise potensialet til større kompetitive lagkonkurranser i Battlefield. Blant annet huser de forskjellige lagene verdens beste i sine respektive kjøretøy, da dette virker som en av de store manglene du påpekte i BF4 ESL. :)

Lenke til kommentar

EA og DICE sin påståtte satsing på e-sport er bare et spill for galleriet. En av de største utfordringene for lag og organisasjoner i e-sport verdenen er å holde lag sammen. For å ha lag store nok til at man faktisk kan kalle dette Battlefield møter man umiddelbart utfordringer som høye lønns- og reisekostnader. Hvem har råd til å betale for reise og opphold for 64 spillere ved en eventuelt LAN-finale? Premier blir det heller ikke noe særlig av om man må dele den med 31 andre spillere. Så skal LANet stille med lokale og datamaskiner for 64 spillere.

 

Det sier seg vel egentlig selv at Battlefield aldri har vært egnet for e-sport. Joda, det er sikkert fint for EA å bruke dette som markedsføring, men mer enn det er det altså ikke. Det er bare å se på hva Planetside 2 oppnådde med sin e-sport satsing for å se et tydelig eksempel på hva som kommer til å skje om man prøver å gjøre et spill med mange spillere til et e-sport spill.

Lenke til kommentar

Satse på eSport med et spill som har så mange tilfeldige elementer og dårlig netcode/hitreg?

Konge å la utdelingen av 1mill avgjøres av tilfeldigheter.

Spillet i seg selv er helt e-sportverdig, og det kunne blitt en veldig bra seeropplevelse ut av det. Tilfeldigheter har ekstremt lite å si i ett macrospill som battlefield. Problemene er som nevnt tidligere her kostnader for lagene og kostnader for de som skal sette opp turneringer.

 

Antallet spontane "film-aktige" scener man kunne fått ut av ett større game med bare kompetente spillere er overveldende, og hadde det ikke vert for kostnadene er jeg sikker på at noen ville prøve seg.

 

Men siden EA sier de støtter esports, noen nyheter om observerings modus og replays? To ting som kreves av en seriøs e-sport tittel.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

BF4 vil få Spectator mode. Bekreftes av nettstedet som det linkes til.

 

Selv om det finnes gode argumenter for små lag, så synes jeg det og mangelen på kjøretøy høres stusselig ut i et spill med potensiale for deilig kaos til vanns, i luften, på land... Pengepremien til tross, dette blir vel bare et blaff.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

uff, og uten kjøretøy seff. Booooring

Alle spill jeg har fulgt med på som har fått en fokus på e-sport har blitt dårligere av det - det ser ut til å betyr at man fjerner alt som er uvanlig/utnyttbart/forskjellig/morsomt, slik at den mikroskopiske minoriteten som spiller om pengepremier skal ha det mer rettferdig.

Endret av Djn
Lenke til kommentar

 

 

Satse på eSport med et spill som har så mange tilfeldige elementer og dårlig netcode/hitreg?

Konge å la utdelingen av 1mill avgjøres av tilfeldigheter.

Du er vel en progamer tenker jeg?

Nei. Men jeg som ikke-progamer kan herje som jeg vil om jeg går inn på en server med ~200 i ping. Og random bullet deviation gjør at det er lotto om mine skudd treffer der jeg sikter, eller om motstanderens skudd treffer der han sikter.

 

Litt som å spille fotball med plastpose- ball.

Lenke til kommentar

Nei. Men jeg som ikke-progamer kan herje som jeg vil om jeg går inn på en server med ~200 i ping. Og random bullet deviation gjør at det er lotto om mine skudd treffer der jeg sikter, eller om motstanderens skudd treffer der han sikter.

 

Litt som å spille fotball med plastpose- ball.

 

Faktiske idretter klarer seg veldig fint med tilfeldige elementer - det er ikke som om skiskyting ikke er sport bare fordi vindkast kan påvirke kulebanen, eller slalåm slutter å telle fordi snøen oppfører seg forskjellig for forskjellige løpere. Så lenge de tilfeldige effektene er jevnt fordelt (over tid), er det noe man så langt har klart å leve med.

Endret av Djn
Lenke til kommentar

 

5v5 domination mode og de kaller det Battlefield? Latterlig og helt idiotisk. Hele grunnen er at det er vanskelig å lage strategier og holde styr på lag med flere spillere. De legge jo til rette kun for CoD generasjonen og den yngre garde som ikke klarer å sette opp strategier. De kunne enkelt fått i gang 10v10 kamper og burde ihvertfall ha en liga for 10v10. Om ikke større lag/kamper.

 

Ufattelig dårlig og jeg kommer ikke til å slå på noe stream med Battlefield: CoD Edition esport kamper. Tragisk.

 

Hvis du vil ha større kamper kan du jo prøve LevelBF (http://levelbf.com/). Dette spilles som 32 mot 32. Det er dog ikke mye premiepenger, ei er det mange lag (4). Det er mer et tilbud for de som vil ha en kompetitiv fullskala krig.

 

Men det kan godt vise potensialet til større kompetitive lagkonkurranser i Battlefield. Blant annet huser de forskjellige lagene verdens beste i sine respektive kjøretøy, da dette virker som en av de store manglene du påpekte i BF4 ESL. :)

LVLBF 32vs32 er fantastisk!

Var med på Black Dragons seier i avskjeds sesongen til BF3.

Mye mer morsomt en 4v4, 5v5, 8v8 og 12v12.

 

Gleder meg stort til neste sesong.

 

RAWR!

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg ikke liker skytespill. 5v5 hele tiden. Hvor ble det free for all mode??
1v1v1v1v1v1v1v1vv1v1v1v1v1v1 er jo skikkelig morsomt det også. Alle skytespill følger Moba prinsippet. Lagspill only. Lagspill er kjedelig. 1v1v1v1v1v1v1v1 free for all mode er morsomt i skytespill. Jeg savner virkelig 1990 tallet. Da hadde vi free for all mode i skytespill.

Endret av Anvilycus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg ikke liker skytespill. 5v5 hele tiden. Hvor ble det free for all mode??

1v1v1v1v1v1v1v1vv1v1v1v1v1v1 er jo skikkelig morsomt det også. Alle skytespill følger Moba prinsippet. Lagspill only. Lagspill er kjedelig. 1v1v1v1v1v1v1v1 free for all mode er morsomt i skytespill. Jeg savner virkelig 1990 tallet. Da hadde vi free for all mode i skytespill.

Det er jo bare å fortsette å spille q3 cpma og quake world
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...