Gå til innhold

Hva er det Nikon pønsker på?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja dette kan bli spennende, men jeg håper hybrid betyr at kameraet kan benyttes i en slags liveview, men forhåpentligvis med søkeren også, ikke bare skjermen. Men det er også en ok løsning. Men den BØR da kunne brukes lydløst, det betyr mye for min del!! Så håper den ikke er avhengig av speil! Quiet-mode hjelper jo litt..

 

Bruker en Fuji X10 mye ved siden av i dag, den er ganske liten og diskret, og totalt lyd/lysløs. Genial til konserter og kirke. Men for dårlig i lite lys, selv om det skal mye til den ikke holder. Autofokusen er håpløs i dårlig lys.

 

Har brukt en FM2 i veldig mange år, hadde vært flott med et hus i den klassiske stilen, FM eller F3 stil!!

Lenke til kommentar

Barbert D610-utgave med retrolook og retropriset (dvs x 3 priset)? Retrohypen ser fremdeles ut til å ha sin nisje med fans. Spørsmålet mitt blir dog hva man egentlig får og om det ikke er mer fornuftig å heller kjøpe originalen (D610)?

 

Tor

Nå høres det mer ut som en barbert D4 enn D610, (forventet D4 sensor). Er den en del fysisk mindre, og forhåpentligvis med en helt stille-modus, så er dette veldig spennende. Prisen må jo være på max D800-nivå!

Lenke til kommentar

 

 

Sjeldent sett rykter som spriker så mye, men ser vel ut som lander på ett slags digitalisert FM2 og det er langt fra det verste Nikon har laget.

 

Bare så synd at innovasjon er noe de har sluttet med og begynt å selge konfekt istedet.

 

Siste ryktene sier vel F3.. Så får tiden vise hva de gir oss

Det ene uskarpe bildet fra første videoen viser ett prismehus som har form svært like FM2 sitt, mye mer pyramideformet, F3 er mye mer flatere/firkantet i utseendet og utseendemessig så ser FM2 8 ganger bedre ut enn F3 som er typisk proffhus hvor funksjon kommer foran design.

 

Men igjen time will show...

Lenke til kommentar

 

 

Barbert D610-utgave med retrolook og retropriset (dvs x 3 priset)? Retrohypen ser fremdeles ut til å ha sin nisje med fans. Spørsmålet mitt blir dog hva man egentlig får og om det ikke er mer fornuftig å heller kjøpe originalen (D610)?

 

Tor

Nå høres det mer ut som en barbert D4 enn D610, (forventet D4 sensor). Er den en del fysisk mindre, og forhåpentligvis med en helt stille-modus, så er dette veldig spennende. Prisen må jo være på max D800-nivå!

D4 innmat i retrohus.... :)

Muligens med stor lys søker og mattskive med "splittøye"

Det kan bli bra B-)

Lenke til kommentar

Håper på et totalt back to basic-kamera; Uten video, uten LCD-skjerm. Bare en optisk søker. Ellers: En blenderring og en lukkerring, og mulighet til å stille ISO.

Bildene får man se først når man har tappet minnekortet.

Enkelt og greit: Foto som i gamle dager.

 

Kan garantere deg en ting; skjerm har det. Video får vi vente å se om de kommer med.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...