Gå til innhold

Gått tom for bensin? Magic Tank er redningen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette stoffet har blitt solgt i mer enn et tiår i USA, da under andre navn som Spare Fuel og Extra Fuel. Stoffet tenner i en varm motor, men man må fylle på mer vanlig bensin før man parkerer bilen. Hvis ikke vil man ikke få start neste dag når motoren er kald.

 

Selv om produsenten selv påstår at det skal kunne brukes i alle forbrenningsmotorer bør det ikke brukes i dieselbiler. Dieselbiler tåler rett og slett ikke å gå tom for drivstoff, da må bilen på verksted for å lufte ut drivstoffrør og pumpe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dieselbiler tåler rett og slett ikke å gå tom for drivstoff, da må bilen på verksted for å lufte ut drivstoffrør og pumpe.

 

De fleste nye(1990+) diesel biler er vel selvluftende?

Hadde en gammel diselbil, den hadde en pumpespak inne i motorrommet jeg måtte bruke for å få den i gang igjen.

Var bare å presse denne hendelen i et minutts tid og starte.

Regner med at dette er automatisk på nyere biler som du sier.

 

Var imidlertid borti en 30-40 år gammel traktor der du måtte åpne noen ventiler og pumpe flere steder osv for å få den i gang igjen.

 

En annenting er om dette stoffet vil virke i en disel motor

Lenke til kommentar

Syntes dette hørtes skummelt ut jeg.

 

Ikke noe jeg har tenkt å prøve å slenge i min A6 med 2.4 V6 hvertfall.

Den bruker 1.1 på mila, og så stort forbruk av dette "magistoffet" tar jeg ikke sjansen på å bruke overhodet. Om noe skulle gå galt ville jeg sikkert aldri få reparasjon dekket av produsenten, sikkert disclaimer-fest på flasken eller hjemmesidene deres :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...