Gå til innhold

Unboxing: Vi har fått Sony SmartWatch 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

I videoen sier du at man må ha en mobil fra Sony med NFC. Men må det være en Sony, eller kan det være en annen Android telefon med NFC?

 

Samme lurer jeg på

Lenke til kommentar

 

I videoen sier du at man må ha en mobil fra Sony med NFC. Men må det være en Sony, eller kan det være en annen Android telefon med NFC?

 

Samme lurer jeg på

Dette står det hos Sony:

Fungerer som en AndroidNFC-klokke med alle smarttelefoner som bruker Android 4.0 (Ice Cream Sandwich) og nyere

 

Kilde:http://www.sonymobile.com/no/products/accessories/smartwatch-2-sw2/specifications/

Lenke til kommentar

I videoen sier du at man må ha en mobil fra Sony med NFC. Men må det være en Sony, eller kan det være en annen Android telefon med NFC?

 

Det trenger ikke være Sony, ei heller med NFC, men det må være Android 4.0 eller høyere med støtte for Blåtann.

NFC er kun som snarvei for å slippe å gå inn i menyene for blåtann.

Lenke til kommentar

Det tok sin tid, men i forrige uke kunne jeg endelig hente min nye SW2 på posten. Den kom på kr 1139 fra Dustin inkludert frakt.

Brukergrensesnittet er endret fra den originale Smartwatch, på samme måte som denne var endret fra LiveView.
Fysisk er den større og mer dominerende på armen, men den er ikke i veien.
Det beste er at displayet viser klokken hele tiden, uten at jeg trenger trykke på knappen for å kunne se tiden. Sterkt sollys er heller ikke noe problem, bortsett fra at fargene på skjermen forsvinner slik at alt blir sort/hvitt.
Jeg savner at baklyset lyser opp automatisk når man rister på klokken, nå må jeg trykke på knappen for å se noe i mørket. Dette virket på testmodeller, dermed er det ikke usannsynlig at det dukker opp igjen i en oppdatering av software.
Glasset er ikke plast som på forrige utgave, jeg er ikke i stand til å ripe det med en nål, det var en positiv overraskelse. Dermed mangler det kun trådløs lading fra ønskelisten min.

Småting som mer avanserte app som nyttegjør menyen på klokken, utnyttelse av flere av de innebygde sensorene samt flere varianter klokkeskjermer regner jeg med at dukker opp underveis.

 

Det fulgte med kode for å få Pro-versjonen av Runtastic, men bruksanvisningen om å gå inn på nettside stemmer ikke. Man må laste ned gratisversjonen , åpne den og legge inn koden i et felt på innstillingene

Endret av Frobe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vanlig micro USB bak en luke i siden som man må pirke ut for å plugge kabelen inn. Jeg måtte også lirke litt med ladekabelen på den gamle SW på slutten.

Når mobilen har våknet er responsen på betjeningen på skjermen rask nok, men blir overrasket hvis Sony ikke klarer å forbedre ennå litt mer på dette etterhvert.

 

Edit:

Opplevde nettopp at den låste seg, måtte holde knappen inne minst 10 sekund for å slå den av og på igjen.

Lenke til kommentar

Det er nå bedre enn Samsung sin som holder maks 1 1/2 - 2 dager. Samt at denne er vanntett.

 

Om denne er så mye bedre enn Samsung sin bare fordi batteriet holder lenger og er vanntett, kan diskuteres. Samsung sin er over kr. 2000,- dyrere, og er mye "smartere", har altså helt andre spesifikasjoner. At Samsung sin er dog kun beregnet for enkelte Samsung modeller, som Galaxy S4, S3, and Galaxy Note 3, gjør den mindre attraktiv.( litt latterlig spør du meg). jeg vil med andre ord selv gå for Sony sin.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke fått tid til å testet med pulsbelte ennå, jeg fikk ikke kontakt med mitt gamle Polar Blåtann pulsbelte (tomt batteri?). Skal prøve å finne frem min gamle SE Active og et Garmin Ant+ pulsbelte når jeg er hjemme igjen. Førsteinntrykket mitt av Runtastic var at dette gidder jeg ikke bruke når jeg har en Garmin 110 GPS-klokke.

 

Den gamle SW var kjappere med å varsle samtaler og SMS enn den nye SW2 er i dag, og det virker som om mobilen bruker mer strøm. Jeg føler på en måte at det er to skritt frem og et tilbake, men SW hadde mye forbedring via oppdateringer de første månedene. Regner derfor også med at feilrettinger, forbedringer, nye funksjoner og optimalisering av SW2 vil dukke opp snart via oppdateringer. Det er synd at vi brukere må være med som betatestere, både på mobiltelefoner og smartklokker.

Lenke til kommentar

Jeg fikk min på lørdag (etter å ha venta på den i over en måned) - og så langt bare DIGGER jeg den!

Utrolig kjekt å kunne bevege seg rundt i huset (så langt Bluetooth rekker) mens telefonen ligger på lading, og likevel motta/lese meldinger, Facebook/mail, få varsel om anrop etc. Har telefonen på lydløs i jakkelomma, og slipper å sjekke den. Funker kjempebra. Så langt har batteriet vart i 2 døgn, og indikatoren viser at det er ca. 75 % igjen.

I tillegg er den ei lett, stilig og vanntett klokke med akkurat passe "gadget-faktor". Spent på amobils test :-)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...