Gå til innhold

Vil Samsung kverke tredjeparts ladere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter at jeg flyktet fra Nokia over til Galaxy S2 har jeg vært veldig fornøyd med mobilene og tabletene til Samsung. Jeg har byttet hvert år, og det har blitt Samsung hver gang. Men om de begynner med dette, så blir neste mobil og tablet garantert ikke en Samsung...

 

nå skal det jo sies at man kan lade note 3 med vanlig mini-usb kontakt. Den kontakten som er på bilde, er en USB 3.0 kontakt. Men telefonen er, som nevnt, kompatibel med USB 2.0 for lading og dataoverføring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132

Etter at jeg flyktet fra Nokia over til Galaxy S2 har jeg vært veldig fornøyd med mobilene og tabletene til Samsung. Jeg har byttet hvert år, og det har blitt Samsung hver gang. Men om de begynner med dette, så blir neste mobil og tablet garantert ikke en Samsung...

 

Ditto. Regionsperre og andre sperrer: nei, takk.

Lenke til kommentar

Det er ikke så stor forskjell på mange av dagens Android modeller, så dette blir en stor dealbreaker for fremtidlige Samsung innkjøp for min del, dersom de gjennomfører dette.

 

Typisk at det er de to største selskapene med mest innflytelse som skal kødde til standard løsningene. HTC prøvde seg vel også på noe lignende med mini usb kontakten husker jeg.

Endret av esoteric
  • Liker 3
Lenke til kommentar

nå skal det jo sies at man kan lade note 3 med vanlig mini-usb kontakt. Den kontakten som er på bilde, er en USB 3.0 kontakt. Men telefonen er, som nevnt, kompatibel med USB 2.0 for lading og dataoverføring.

 

Men om de legger inni programvaren til telefonen at laderen må sende "et bestemt signal" til telefonen før den tar i mot lading. Så hjelper det ikke så mye at kontakten passer.

 

Blir heller ikke Samsung på meg neste gang om de innfører noe slikt...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Tåpelig ting å gjøre, jeg hadde håpt på mindre av slikt etterhvert som apple bli mindre dominerende, jeg håper sånt blir straffet hardt av forbrukerne.

 

AtW

 

Skulle nesten tro at du mente det kun er Apple som er "slemme" og alle andre er englebasser som bare bryr seg om deg og dine ønsker. Litt naivt kankje?

Lenke til kommentar

 

nå skal det jo sies at man kan lade note 3 med vanlig mini-usb kontakt. Den kontakten som er på bilde, er en USB 3.0 kontakt. Men telefonen er, som nevnt, kompatibel med USB 2.0 for lading og dataoverføring.

 

Men om de legger inni programvaren til telefonen at laderen må sende "et bestemt signal" til telefonen før den tar i mot lading. Så hjelper det ikke så mye at kontakten passer.

 

Blir heller ikke Samsung på meg neste gang om de innfører noe slikt...

Så du kan ikke lade telefonen med en usb kabel i pcen?

Vil faktisk se dette som en vesentlig mangel med den.

 

Du må da ha en egen samsung lader på jobben, liten sjangse for å få nødladet hos noen osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samsung goes Apple! Så da er det kanskje på tide å se på andre produsenter ved neste kjøp...

 

Apple forhindrer da ikke bruk av "uoffisielle" kabler eller adaptere? De fraråder det og anbefaler deg ikke å bruke utstyr som ikke er sertifisert eller godkjent, men du kan jo fint ta din Samsung USB-adapter, plugge inn en Belkin Lightningkabel og lade i vei. Du vil motta en advarsel om at Apple ikke påtar seg ansvaret ved bruk av uoffisielt og ikke sertifisert utstyr men de forhindrer ikke bruke av dette.

 

Det som skisseres her er jo at Samsung skal gå aktivt inn for at du ikke skal kunne bruke tredjepart og uoffisielle løsninger i det hele tatt. Det er jo greit å kunne skille mellom A og B når man forsøker å være litt spydige i kommentarene sine.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...