Gå til innhold

Kriserammet HTC kutter produksjonen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

HTC One er en drit bra telefon, så jeg skjønner ikk hvorfor den har blitt kjøpt flere av...

 

For meg ble kameraet avgjørende, det er rett og slett for dårlig sammenlignet med konkurrentene. Resten av telefonen er bra, men ikke noe "wowfactor" over den.

Spør du meg er HTC den definitive wow telefonen på markedet når man snakker om design og kvalitet. Maskinvaremessig er den omtrent som de andre Android-telefonene.

Personlig bruker jeg kamera kun til fjasebilder og til det er 4 mpx mer enn jeg trenger. Hvor mange bruker egentlig mobilkamera til noe hvor man trenger optimal bildekvalitet? I såfall vil jeg heller anbefaler andre produkter.

 

Dinside mener forøvrig at HTC har det beste Android-kameraet (sammen med et par andre).

http://www.dinside.no/923690/hvilken-mobil-har-det-beste-kameraet

Lenke til kommentar

Dinside mener forøvrig at HTC har det beste Android-kameraet (sammen med et par andre).

http://www.dinside.no/923690/hvilken-mobil-har-det-beste-kameraet

 

Og den kommer dårligst ut i GSMarenas shootout med 6 telefoner (4 av dem android): http://www.gsmarena.com/six_way_camera_shootout-review-998p10.php

Fra egen erfaring siden jeg hadde den i en uke før den føyk tilbake på angrerett, så tar den ikke gode nok bilder for meg. Tragiske mengder støy, selv på utendørsbilder.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Hvorfor det?

 

32GB eller 64GB er vel mer enn nok for de fleste?

 

1: Da må de faktisk tilby de med 64GB i alle land

2: Om de så gjør det, må hoppet opp koste like mye som et minnekort...200 kr for 32GB og 500 for 64.

3: "De fleste" er et definisjonsspørsmål. Definitivt ikke for meg.

4: Å ha minnekort handler om mer enn kapasitet. F.eks punkt 2, gjenbruk senere, rooting/flashing, "escape pod" om selve mobilen går til helvete (titanium backup/cwm backups på et minnekort, og du mister ikke mobilen om du kjører over den med traktor)

5: Å fjerne funksjoner som faktisk har en nytteverdi er dumt uansett logikken bak, da det gir et håndfast punkt i mot produktet

6: Lese/skrivehastighet (internt og eksternt)

7: Minstekrav til innebygd minne (hva ville en 16GB HTC One med minnekortplass kostet motfor en 32GB uten?)

Lenke til kommentar

Hvor mange bruker egentlig mobilkamera til noe hvor man trenger optimal bildekvalitet? I såfall vil jeg heller anbefaler andre produkter.

 

The times they are a-changing. På bildetjenesten Flickr er de 3 mest populære kameraene henholdsvis iPhone 5, 4S og 4. Jeg liker ikke utviklingen, men slik er det. Folk bruker mobilkamera. Også der man burde hatt optimal bildekvalitet.
Lenke til kommentar

HTC One er en drit bra telefon, så jeg skjønner ikk hvorfor den har blitt kjøpt flere av...

 

En bra telefon det ja, selv om den kanskje er litt overskygget av nye modeller nå. Personlig brant jeg meg litt på HTC når jeg hadde en tytn2 for mange år siden, deres oppfølging av brukere hadde, ihvertfall da, stort forbedringspotensial.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

The times they are a-changing. På bildetjenesten Flickr er de 3 mest populære kameraene henholdsvis iPhone 5, 4S og 4. Jeg liker ikke utviklingen, men slik er det. Folk bruker mobilkamera. Også der man burde hatt optimal bildekvalitet.

 

De glemmer sikkert hvilken lomme de har speilrefleksutstyret sitt i

Lenke til kommentar

Vel, en klok mann sa en gang at "det beste kameraet er det kameraet du har med deg".

 

Det hender faktisk at eg avogtil er i situasjoner der det kunne vore flott å få tatt bilder, men så tenker eg at: nei, eg gidder ikkje å fikle med å ta bilder, no står eg bare her og får med meg alt som skjer og hele opplevelsen, heller enn å ødelegge det med å knote med ett kamera :)

Lenke til kommentar

 

Det hender faktisk at eg avogtil er i situasjoner der det kunne vore flott å få tatt bilder, men så tenker eg at: nei, eg gidder ikkje å fikle med å ta bilder, no står eg bare her og får med meg alt som skjer og hele opplevelsen, heller enn å ødelegge det med å knote med ett kamera :)

Ja, det er noe med det. Hvorfor må alt dokumenteres, faces, grammes og snappes? Men nå går vi ganske langt off topic her...

Lenke til kommentar

Og poenget ditt er?

 

For meg er det viktig å ha mulighet til å sette i minnekort.

Mitt poeng er at jeg ikke ser noe grunn til å ha minnekort. Det er da mer enn nok plass på telefonen, samt at det følger med 25GB Dropbox lagringsplass (Og etter litt tukling har jeg over 30). Det burde iallefall være nok for mobilbruk.

 

Med mindre du skal bruke rooting osv., men dette går vel fint ann uten minnekort..?

 

"For meg er det viktig å ha mulighet til å sette inn minnekort".

Og poenget ditt er..?

Lenke til kommentar

Mitt poeng er at jeg ikke ser noe grunn til å ha minnekort. Det er da mer enn nok plass på telefonen, samt at det følger med 25GB Dropbox lagringsplass (Og etter litt tukling har jeg over 30). Det burde iallefall være nok for mobilbruk.

 

Med mindre du skal bruke rooting osv., men dette går vel fint ann uten minnekort..?

 

"For meg er det viktig å ha mulighet til å sette inn minnekort".

Og poenget ditt er..?

 

Det er godt du viser det så godt i posten din her, så slipper eg å si noe :roll:

Lenke til kommentar

 

Og den kommer dårligst ut i GSMarenas shootout med 6 telefoner (4 av dem android): http://www.gsmarena.com/six_way_camera_shootout-review-998p10.php

Fra egen erfaring siden jeg hadde den i en uke før den føyk tilbake på angrerett, så tar den ikke gode nok bilder for meg. Tragiske mengder støy, selv på utendørsbilder.

 

Kan du og de hatt en tidlig/ buggy utgave som har blitt oppdatert? Bildene på dinside ser helt greie ut mtp at det er et mobilkamera.

 

 

Bikkja til naboen mener VG er en utmerket frokost.

 

Hehe såpass ja. Godt de har lagt ut bilder så vi kan vurdere selv i det minste :)

 

The times they are a-changing. På bildetjenesten Flickr er de 3 mest populære kameraene henholdsvis iPhone 5, 4S og 4. Jeg liker ikke utviklingen, men slik er det. Folk bruker mobilkamera. Også der man burde hatt optimal bildekvalitet.

 

At flere og flere tar bilder med mobilen framfor med dedikerte kamera får være deres valg. Jeg trodde flickr var med litt "seriøse" bilder. Det er svært få mobilbilder jeg personlig ville belemret andre med der, da bruker jeg instragram/ facebook. Mulig Flickr har endret litt profil/ brukermasse, det skal også sies at flinke fotografer er flinke uavhengig av hvilket kamera de har mellom hendene.

Mitt poeng er at jeg ikke ser noe grunn til å ha minnekort. Det er da mer enn nok plass på telefonen, samt at det følger med 25GB Dropbox lagringsplass (Og etter litt tukling har jeg over 30). Det burde iallefall være nok for mobilbruk.

 

Med mindre du skal bruke rooting osv., men dette går vel fint ann uten minnekort..?

 

"For meg er det viktig å ha mulighet til å sette inn minnekort".

Og poenget ditt er..?

 

Vi har alle forskjelle behov.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...