Gå til innhold

Sniktitt: iPad Air og nye iPad Mini


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes ikke det var så mye å rope hurra for. Kunne ha blitt oppsummert på 10 linjer, og heller fått litt nagg for at de ikke kommer med mere nytt en dette. men selfølgelig når Apple betaler hele gildet så kan man vel ikke vente mere.

(Vi gjør oppmerksom på at Apple betalte for reise og opphold til London) Trodde Amobil så seg for god til å bli betalt for tester. Da vet vi det i femtiden..

Hadde vert moro å få en test av Surface 2 ev en som er like Microsoftfrelst som han her er applefrelst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes ikke det var så mye å rope hurra for. Kunne ha blitt oppsummert på 10 linjer, og heller fått litt nagg for at de ikke kommer med mere nytt en dette. men selfølgelig når Apple betaler hele gildet så kan man vel ikke vente mere.

(Vi gjør oppmerksom på at Apple betalte for reise og opphold til London) Trodde Amobil så seg for god til å bli betalt for tester. Da vet vi det i femtiden..

Hadde vert moro å få en test av Surface 2 ev en som er like Microsoftfrelst som han her er applefrelst.

 

Du er tulling.

 

amobil har blitt betalt flere ganger av samsung for å dekke deres produktlanseringer. Samme er det med spillmesser etc etc. Ikke vær så naiv

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Med andre ord .... Egentlig inget nytt..! Slik Apple har vært de siden de kom med iphone

Hva er det du forventer skal skje med nettbrett hvert år, skal det ble radikalt annerledes.

Sånn som de radikale endringene Samsung gjorde fra galaxy tab 2 til galaxy tab 3. Eller nei vent...

 

De lanserte bare 10 forskjellige tabs i forskjellig størrelser med elending oppløsningen på skjermen. Kjempe mye nytt i den leieren også

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hehe, nei det blir nok ikke noe noe iPad i hus. Dama sin iPad2 har bitt helt fjols etter IOS7, og etter at jeg har tatt med Surface Pro hjem noen ganger fra jobb har ho blitt helt frelst.

Når begge i tillegg har Windows Phones og stasjonær W8.1 er jo valget enkelt.

Blir nok en Surface Pro 2 i hus om ikke så lenge, så kan vi få brukt den til noe ordentlig! :)

Endret av TheMoonMan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mindre og lettere er fint, men uten en liten revamp av iOS til tablets så går jeg nok for Surface denne gangen.

Mange sier jo at iPaden er fin å dele med familien, men de har ikke klart å få inn flere brukerkontoer. De har en nydelig skjerm med höy opplösning men de har ikke noen mulighet for å kjöre fler apps samtidig på skjermen. Hjemmeskjermen er bare ikon som i og for seg er greit, men det er da plass til mer ikon enn det de presterer å putte inn her :/ Hvorfor ikke legge inn en sånn widgetskjerm de har i OS X? iOS er jo tross alt bygd på samme kjärnen som OS X så burde väre en smal sak å legge til flere brukerkontoer og en slags picture in picture multitasking mode.

f.eks. jeg surfer etter deler til en PC til en kompis samtidig som jeg snakker med han på facebook. da kunne et lite bilde på störrelse med facebook-appen til iPhone 4 ligge i nedre hjörne sånn at jeg kunne skrive tilbakemeldinger on the fly og også se hva han har og si.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, nei det blir nok ikke noe noe iPad i hus. Dama sin iPad2 har bitt helt fjols etter IOS7, og etter at jeg har tatt med Surface Pro hjem noen ganger fra jobb har ho blitt helt frelst.

 

Når begge i tillegg har Windows Phones og stasjonær W8.1 er jo valget enkelt.

 

Blir nok en Surface Pro 2 i hus om ikke så lenge, så kan vi få brukt den til noe ordentlig! :)

Surface 2 Pro er mer en laptop en en tablet.

 

Den veier det dobbelte av en iPad Air, og er mye tykkere. Personlig ville jeg heller da foretrukket en ultrabook. Har ikke testet Surface 2 Pro enda, men Surface 1 Pro var et dårlig kompromiss mellom en ultrabook og en tablet.

 

Batteritiden på Surface 2 Pro er også mye dårligere enn på ARM tablets (både iPad og Android).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke legge inn en sånn widgetskjerm de har i OS X?

Enig

 

iOS er jo tross alt bygd på samme kjärnen som OS X så burde väre en smal sak å legge til flere brukerkontoer.

Brukerkontoer trodde jeg skulle bli styrt av touch ID på iPad :)

 

..snakker med han på facebook. da kunne et lite bilde på störrelse med facebook-appen til iPhone 4 ligge i nedre hjörne sånn at jeg kunne..

God idé, picture in picture med iOS apps i iPhone 4 burde fungere godt.

 

Apple har løst dette scenario med fire finger swipe høyre og venstre for å bytte mellom apps.

Lenke til kommentar

 

Surface 2 Pro er mer en laptop en en tablet.

 

Den veier det dobbelte av en iPad Air, og er mye tykkere. Personlig ville jeg heller da foretrukket en ultrabook. Har ikke testet Surface 2 Pro enda, men Surface 1 Pro var et dårlig kompromiss mellom en ultrabook og en tablet.

 

Batteritiden på Surface 2 Pro er også mye dårligere enn på ARM tablets (både iPad og Android).

 

http://www.youtube.com/watch?v=H7FUherhyvI

Lenke til kommentar

Retina mini iPaden er den klart mest interessante her, og jeg tror også det er det nye "flaggskipet" (derav navnet iPad air heller enn iPad 5). Den ser ut til å ha omtent like spesifikasjoner som iPad air, men den er vesentlig mindre. Den holder seg også et stykke unna dobbel pris av hva nexus 7 koster, og med a7 og 8" retina skjerm har den noen fordeler over nexus 7 utover at den kjører iOS.

 

Air blir aktuell hvis du vet den skal bli liggende hjemme, men når den i tillegg er dyrere så er det vanskelig å forsvare. Den gamle iPad mini er aktuell hvis du har stramt budsjett, men den nye utgaven er i praksis to år foran i ytelse og har retina skjerm, som burde være mer enn nok til å forsvare de ekstra pengene. iPad 2 prisen virker helt idiotisk, den ville jeg styrt milevis unna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I forhåndsvisningen så skrev dere:

 

 

 

20:20: iPad mini med Retina-skjerm vil koste fra 399 dollar. Oppløsningen på skjermen vil være 2048 x 1536 punkter, samme som den store iPad-en. Med en mindre skjerm betyr det veldig høy punkttetthet. Batteritiden skal være 10 timer, den kommer med 2X wifi, bedre LTE-støtte, 5 megapiksel iSight-kamera, 1080p Facetime-kamera. Farger: Svart eller sølv. Lansering fra 1. november.

 

 

Men nå sies det:

 

 

Apple iPad Mini med Retina-skjerm

Størrelse: 200 x 134,7 x 7,5 mm
Vekt: 331 gram med Wi-Fi, 341 gram med SIM-kortplass og Wi-Fi
Skjerm: 7,9 tommer LED-belyst LCD IPS, 2048 x 1536 piksler (Retina)
Prosessor: Apple A7, to prosessorkjerner, ukjent klokkehastighet
Operativsystem: iOS 7, med iWork, iPhoto, iMovie og Garage Band
Teknologi: WiFi, Bluetooth, GPS+A-GPS, Glonass, Frekvensstøtte i 4G-versjonen GSM: 850/900/1800/1900 MHz, HSPA/3G: 850/900/1800/1900 MHz, LTE/4G: 850/900/1800/2100/2600,
FM-radio: Nei
Kamera: 5 megapiksler, 1,2 megapikslers frontkamera
Minne: 16, 32, 64 eller 128 gigabyte
Batteri: Inntil 10 timers brukstid
Pris og tilgjengelighet: I løpet av november, fra 3290 til 6690 kroner avhengig av lagringsplass og støtte for SIM-kort

 

 

Alt hørtes så bra ut, spesiellt når man ikke så fra USD 399,- i teksten på forhåndsvisningen. Om man vil ha det man skulle ønske seg, må man da betale full pris, altså kr 6690,-

 

Håper dere ser at man som leser ikke klarer å se f.eks. hva en 16 GB med SIM-kort koster, eller hva evt. en 32GB med SIM-kort koster.

 

For sånn dere skriver ser det jo ut til at man ikke får SIM-kort på den billigste. Nedtur!! Melking, melking og folk svarer MØØØØØØØØHHH

 

Kunne dere nyansert hva man ikke får på den billigste til kr 3290,- og de modellen et lite hakk over takk ?????????

Endret av G
Lenke til kommentar

La oss prøve oss på en sammenlikning:

 

Ca. EURO ??? (Gjenstår å se når man ser en ordentlig prisliste)

Pris på 32 GB + SIM, Pleeease

 

 

Ca. EURO 349,- (32 GB lagring med LTE / 4G)

Du kan jo bare sjekke apple sin norske nettbutikk hvis du vil ha priser...

 

Verdt å merke seg at iPad har større skjerm med høyrer oppløsning og raskere CPU/GPU.

Lenke til kommentar

Du kan jo bare sjekke apple sin norske nettbutikk hvis du vil ha priser...

 

Verdt å merke seg at iPad har større skjerm med høyrer oppløsning og raskere CPU/GPU.

 

Uff, nå tror jeg det ble rot på modellene. Jeg har korrigert nå.

 

 

 

Ok, da så. Sjekket med Apple Store i Tyskland

EURO 409,- (16 GB + SIM)

 

http://store.apple.com/de/buy-ipad/ipad-mini

 

Apple Store i Storbritannia

GBP 349,- (16 GB + SIM) de informerer jo ikke om pris på 32 GB -modellene

 

http://store.apple.com/uk/buy-ipad/ipad-mini

 

 

Altså er Google Nexus 7 v2 med LTE / 4G hele EURO 60 billigere (kr 480,-) og da får man dobbel så mye lagring. Hva må man da betale for de ekstra 16 GB innebygget lagring i Apple-produktet?

 

Så skal man vente helt til November på dette produktet?

Skal man gidde betale omtrent kr 3272,- i Europa for det, og det blir sikkert dyrere i Norge? Ok da. Det ser ut til at Norge var konkurransedyktig på denne (kr 3390,-). Men å kjøpe den i en Apple butikk da, koster ikke det skjorta? Har null erfaring, er ikke Mac-kunde selv. :)

 

http://store.apple.com/no/buy-ipad/ipad-mini

 

 

 

Man kan jo ta en tur til Komplett for å se hva leiet blir på:

 

16 GB + SIM

Kr 3490,-

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=767019

34 stk. på lager.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=767016

97 stk. på lager.

 

 

32 GB + SIM

Kr 4190,-

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=767035

10 stk. på lager.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=767023

3 stk. på lager.

 

 

64 GB + SIM

kr 4850,-

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=767048

Ikke på lager. 4 stk. Ubekreftet 2.nov.2013

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=767042

Ikke på lager. 1 stk. Bekreftet 24.okt.2013

 

 

I forhold til å kjøpe fra Komplett (f.eks.) så sparer man kr 1400, - på å kjøpe seg en 32GB (LTE) Nexus 7" på en shoppingtur til utlandet. Pluss man får en utenlandstur (opplevelse) på kjøpet.

Endret av G
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...