Gå til innhold

iPad Air og ny iPad mini med retinaskjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes begge ser bra ut. Har ipad mini i dag og hadde tenkt å gå for ipad 5/air. Men ettersom de får samme prosessor og begge har retina skjerm, tror jeg rett og slett jeg går for ipad mini 2. Men denne nyheten på iPad air, mimo? Vil økt wifi hastighet gjøre at den takler streaming(twitch eller tv sumo) i høyere kvalitet? Eller betyr det mer for overføring av filer fra pc til ipad over wifi?

Lenke til kommentar

Nydelig at iPad Mini fikk både retina-skjerm og A7. Flott at iPad har blitt mindre og lettere. Savner støtte for 802.11AC. Overraskende og stusselig at kameraene er de samme, og særlig at de har beholdt frontkameraet i iPad Mini med VGA-oppløsning. Selv iPod touch fra i fjor fikk 1,2 MP kamera. Hallo? Er kameraene til pynt?

Synes også de burde fått mer lagringskapasitet. Min iPod touch fra 2010, og tre år tilbake i tid er ganske lenge i dette markedet, har 64 GB. Det er en stiv pris å betale for 128 GB, de burde nå startet på 32 GB og makset ut på 256 GB eller kjørt dagens linje og senket prisen noe. Jeg forventer mer i såpass mye større fysiske dingser.

 

Edit: Jeg trekker tilbake kommentaren vedrørende frontkameraet til iPad Mini. I følge Apple selv har dette kameraet 1,2 MP. Amobil, retter dere?

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Nydelig at iPad Mini fikk både retina-skjerm og A7. Flott at iPad har blitt mindre og lettere. Savner støtte for 802.11AC. Overraskende og stusselig at kameraene er de samme, og særlig at de har beholdt frontkameraet i iPad Mini med VGA-oppløsning. Selv iPod touch fra i fjor fikk 1,2 MP kamera. Hallo? Er kameraene til pynt?

 

Synes også de burde fått lagringskapasitet. Min iPod touch fra 2010, og tre år tilbake i tid er ganske lenge i dette markedet, har 64 GB. Det er en stiv pris å betale for 128 GB, de burde nå startet på 32 GB og makset ut på 256 GB eller kjørt dagens linje og senket prisen noe. Jeg forventer mer i såpass mye større fysiske dingser.

Hvorfor trenger du så godt kamera i et tablet?

 

Du har jo HD foran og bak for video, og du har vel en mobil i nærheten som har mye bedre kamera. Er kanskje bare meg som ikke går rundt å tar bilder med et nettbrett.

Lenke til kommentar

Kan noen fortelle om iPad Air blir kraftigere enn Mini på noen måte? Klarte ikke helt å se forskjellen på innmaten i de...

 

Eneste forskjellen på ipad air/mini er størrelsen, men ipad mini kommer med en høyere pixeltetthet (326ppi) altså samme som på iphone 4,4s,5,5s, mens ipad air har en pixeltetthet på 264ppi

Lenke til kommentar

Limer inn innlegget mitt fra ipad-tråden jeg. Sue me :p

 

 

Haha, Bryan Cranston fra Breaking Bad i iPad-reklamen på slutten der. Fantastisk stemme.

 

Ellers en veldig god reveal synes jeg. Fikk akkurat jeg ønsket meg, og mer til. Positivt overrasket over at iPad mini nå seiler opp som et fullstendig alternativ til fullstørrelsesipad. Sykt kult at den får A7-prosessoren, og like mange piksler ..! Da blir jo mini-en faktisk skarpere.

 

Hvis dere går inn på apple.no kan dere også se at prisene er satt en del opp. Minien begynner på 3290 for wifi 16, og 4290 for lte 16. Ikke at jeg klager, nå har vi jo i realiteten en fullspekka ipad i mindre størrelse :)

 

Har alltid følt at 8 tommer er den perfekte størrelse for nettbrett, men har fryktet at Apple alltid kom til å holde mini-en én generasjon bak hoved-iPaden. Men siden de har jobbet så hardt med å få ipad air tynn og lett og smal, og klart å presse inn en A7-prosessor, så er det jo ikke så vanskelig å få det til på minien også.

 

Skikkelig gira nå faktisk. Bare synd at LTE-versjonen, som jeg vil ha, ikke engang har en dato enda. :( Står ikke engang november! har solgt ipaden jeg har, og nå har jeg ingenting i mellomtiden ....

Lenke til kommentar

Så ingen Apple A7X for iPad modellene så nå har disse samme GPU som iPhone 5S? Det vil vell på mange måter si at skjermkortytelsen vil være den samme som tidligere, ikke at den er for dårlig på noen måte men hadde egentlig regnet med at det skulle komme en A7X for nettbrett med kraftigere GPU sammenlignet med A7 men ytelsen er vell god nok og det er vell mer effektivt å produsere samme SoC over hele fjøla.

 

iPad mini er jo nå en fullverdig modell vedsiden av iPad Air og det er jo gledelig, prisen går opp men det sier vell seg selv når de endte opp med disse spesifikasjonene. De beholder jo uansett vanlige iPad mini som går ned i pris så da har man et rimeligere alternativ der men må ærlig innrømme at jeg stusset veldig over at iPad 2 fortsetter, denne begynner å bli lang i tanna nå og uten redusert pris sammenlignet med hva den har hatt de to siste årene, med lavoppløst skjerm og Apple A5X så hadde jeg trodd at det skulle vært en iPad 4 eller noe med Apple A6X eller noe som skulle tatt over for den.

Lenke til kommentar

Nye iPad mini Retina har fått høyere prislapp, noe som var forventet ettersom det nå er et helt, helt annet produkt enn hva det var tidligere nå som den er 100% identisk med fullverdig iPad bare med mindre skjerm, så de har ikke lenger bremset på verken maskinvaren, skjermen eller noe annet kanskje med unntak av kamera bak som er 5 MP istedenfor 8 MP (?), alt annet er samme eller lavere pris selv om realiteten er det motsatte i Norge.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...