Gå til innhold

Eksperimentell optikkpakke fra Lomography


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så er det bare å håpe på at de blåblå hever beløpsgrensen på privatimport, slik at det kun er portoen som kommer i tillegg.

Jeg er ikke så egoistisk at jeg vil det på bekostning av norsk næringsliv. Gjør de det bør de følge opp med like vilkår for norske butikker, nemlig momsfritak for varer under den samme beløpsgrensen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke så egoistisk at jeg vil det på bekostning av norsk næringsliv. Gjør de det bør de følge opp med like vilkår for norske butikker, nemlig momsfritak for varer under den samme beløpsgrensen.

Jeg mener det er helt klart at den bør økes pga den er ikke indexjustert siden den ble fattet. Om butikker skal ha momsfritak for varer under samme grensa.... den er jeg heller tvilende til. Det blir nok noe drøyt.

 

Ulempen nå, er ikke nødvendigvis det at man må betale så mye moms, men at overhead med fortollinga gjør at varen plutselig koster j****g mye. Dersom grensa heves, vil fortollinga fortsatt koste det samme, men sammenlignet med resten av kjøpet er det da "marginalt".

 

..., men nok OT; Supert med sånne "leketing" - man lærer mye og har det gøy når man leker med slikt. :-) Omtrent som billige C-mount objektiver. Ikke for pixelpeeperen, men utrolig morro for de som verdsetter fotografering.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er minst like drøyt å forskjellsbehandle så man i praksis legger ned det meste av norsk salg av varer som koster under 250 kr her i landet.

 

Den er med god grunn ikke indeksjustert fordi privatimport har blitt mye enklere siden den ble innført. Vi kan på en måte si den ikke er indeksjustert for å kompensere mot hvor mye lettere det har blitt å privatimportere.

 

Enig i at fortollingsgebyret og egenfortollingsgebyret er alt for høyt. Sistnevnte bør ideelt sett ned til 0. Dvs. at en vare som koster 40 kr i utlandet bør koste 50 kr inkludert mva etter egenfortolling, mens en vare som koster 400 kr i utlandet bør koste 500 kr inkludert mva etter egenfortolling.

 

________________

 

Morsomt leketøy, men det er først og fremst et leketøy og bør koste deretter. Prisen på 89 dollar (alternativt 660 kr inkludert mva, eks frakt, fortollingsgebyr og norgespåslag) høres helt grei ut. Hadde jeg vært mFT-bruker ville jeg sikkert gått for fiskeøyet.

Lenke til kommentar

Fikk den levert på døra av DHL i går ettermiddag. Var pakket inn som "gave" :-)

 

Har så vidt rukket å prøve objektivene - og dette virker helt rått! Man kan enten bruke de som "vanlige" objektiver og la kamera styre alt, eller man kan sette kameraet på B og bruke egen lukker på objektivene og gå helt lomo med multieksponeringer! Det følger også med filtre i alle regnbuens farger. Til litt under 600 spenn er dette årets julegave til alle med en MFT i huset :-)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...