Gå til innhold

Oculus Rift-sjefen blir kvalm av VR-brillene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med bedre oppløsning og tracking som merker om man flytter hodet opp og ned, samt lener seg frem og tilbake, så tror jeg at det vil hjelpe veldig mye! Og det er vel dette de skal bruke i neste versjon av brillene?

Jeg føler at kvalmen kommer fordi brillene ikke tracker at jeg lener meg frem og tilbake. Når man spiller noe der man ikke skal lene seg frem og tilbake, eller hoppe opp og ned så blir hvertfall ikke jeg kvalm...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

jeg kan bli uvell hvis jeg leser en avis eller et blad på bussen eller i bilen mens den kjører.

 

Det sies at det kommer av at man ike har helt bakkekontakt med omgivlsene :

 

Er det da ikke det samme som skjer med disse VR-brillene ?

I såfall må det være lite man kan gjør med det

Du er inne på noe. Det som skjer er at balansenerven i øret gir annen informasjon enn den man får fra øynene. Det får hjernen til å tro at den er forgiftet og den prøver å "kvitte seg" med giftstoffene ved å gjøre deg kvalm og få deg til å kaste opp. Det er akkurat samme mekanismen som gjør deg sjøsyk, flysyk, bilsyk og Oculus Rift-syk. Men å si det ikke er noe å gjøre med det er en overdrivelse. Man kan endre litt på opplevelsen, kanskje gjøre bevegelsene litt mindre voldsomme. Man kan tygge ingefær. Man kan ta reisesyketabletter eller andre kvalmestillende. Tipper man også kan trene opp "motstanden" sin.

Håper det klarnet opp litt. :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...