Gå til innhold

Sigma lanserer ny standardzoom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har bestemt meg for en allroundzoom til min D700, og tenkte på Nikkor 24-120. Men dette kan bli et spennende alternativ, skal klare meg med litt kortere tele, er som regel under 110mm og har både 70-300 og 80-200.

Synd den er litt tyngre enn 24-120.

Sigma har jo fått utrolig kvalitet på Art-serien, og er også ofte aggresivt priset i Norge, så håper den blir et hyggelig kjøp her! Gleder meg til å se tester

Lenke til kommentar
Forventer at denne blir optisk bedre enn Canon og Nikon sine tilsvarende f/4-zoomer, og at den får en lavere pris som bonus. Fryktelig imponert over Sigmas Art-objektiver.


//Det blir forresten feil for meg å lese at minste blederåpning er f/4. Jeg vet at det er mange som roter med dette. Når tallet er minst er blenderåpningen størst!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ja men hviken prisklasse kan da ikkevære helt umuligå ha en formening om? 500kr eller 3 millioner liksom?

Nærmere 500 enn tre millioner vil jeg tro. Du kan se på prisen på Canons 24-105 F4, vil gjette på noe rundt det. Normalt ligger tredjeparts optikk litt under originaloptikk, men Canons linse er noen år gammel så hvis Sigmas skulle vise seg å være bedre kan de kanskje legge seg litt over Canon.

Endret av se#
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...