Gå til innhold

DICE lover å bedre Battlefield 4-ytelse før slipp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

BF4 beta er det dårligste betaen jeg har vært med å testet noen gang.

Fra dag 1 var det så og si umulig å spille det på PC, lag og screen flickering pluss alt for mange bugs gjorde det slik. Det står heller ikke på PCen min da den ble oppdatert i år for å kunne spille BF4 på ultra...

 

Denne betaen føltes mer som en pre alpha release, får bare håpe at final release ikke kommer til å føles ut som en beta da...

Lenke til kommentar

Alt gikk som forventet, ikke en eneste bug, selv på gammel og svak maskinvare her. :)

Kanskje jeg er heldig, men var da slik på BF3-betaen også.

BF4 kunne nok nytt godt av PhysX-støtte, da dette trengs i alle spill/benchmarks som har noe i nærheten av like god fysikk. Men selvsagt så blir det "urettferdig" for de med AMD, så sikkert derfor Dice ikke har valgt å gå for dette.

 

At noen får dårlig ytelse kommer vel gjerne fordi man ikke har investert i god nok prosessor og/elelr skjermkort. At dagens spill har vært for dårlig til å ta i bruk flere kjerner er sant, og dette har ført til at folk prioriterer middelklasse-prosessorer med litt høyere frekvens, lav pris og få kjerner, som igjen er ugunstig når det kommer til total ytelse.

Men at man ikke har topp ytelse på et helt nytt spill er jo steingammelt nytt, og slik det ofte har vært i alle år (alltids noen spill som dytter grafikken og kravene fremover).

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

BF4 beta er det dårligste betaen jeg har vært med å testet noen gang.

Fra dag 1 var det så og si umulig å spille det på PC, lag og screen flickering pluss alt for mange bugs gjorde det slik. Det står heller ikke på PCen min da den ble oppdatert i år for å kunne spille BF4 på ultra...

 

Denne betaen føltes mer som en pre alpha release, får bare håpe at final release ikke kommer til å føles ut som en beta da...

 

Funka utmerket på ps3, bortsett fra at det klikka annenhver time da. Konge spill :)

Lenke til kommentar

BF4 beta er det dårligste betaen jeg har vært med å testet noen gang.

Fra dag 1 var det så og si umulig å spille det på PC, lag og screen flickering pluss alt for mange bugs gjorde det slik. Det står heller ikke på PCen min da den ble oppdatert i år for å kunne spille BF4 på ultra...

 

Denne betaen føltes mer som en pre alpha release, får bare håpe at final release ikke kommer til å føles ut som en beta da...

 

Sikker på at du hadde alt av drivere oppdatert?
Lenke til kommentar

-Snip-

 

Sjølv gjekk det bra for meg og, men alle venene mine hadde uforstelege problem med FPS, eg såg til at drivarar var oppdaterte, etc.

Dei hadde alle AMD 6-core processorar og ymse grafikkort.

Ein av dei har Fx-6350, som er rimelig ny, saman med GeForce 760, som og er eit rimeleg nytt grafikkort.

 

Frå det eg las på nettet var det spesielt AMD 6-cores på Win7 som sleit, men nokre Intel i5 variantar såg og ut til å slite.

Lenke til kommentar

Hjelper ikke at ting er nytt, når de går for noe av det billigste gaming-utstyret. :)

Ps: Fx-6350 har f.eks bare tre fysisk kjerner (seks logiske), og kan ikke sammenlignes med en mye kraftigere, ekte sekskjerne som f.eks 4930K.

Er begrenset hvor mye man kan forvente av ytelse i et AAA-spill som presser grensene på fysikk/grafikk-siden. Da er jeg vant med at selv det beste og dyreste ikke er godt nok. Sånn sett så er ikke BF4 spesielt krevende egentlig. Bare se på f.eks Crysis, oblivion, Crysis 3, Metro 2033 osv...

 

Edit: Ja, Win7 var ekstra ille, men det fikses nok opp i. Blir alltids flere hakk bedre på endelige versjonen (noen ganger etter et par uker etter launch).

Har selv spilt BF4 på en sliten i5-prosessor, og det gikk svært dårlig. Men med tanke på at "i5" ikke sier så mye, da det skiller mye fra den dårligste modellen der ute til den beste.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

BF4 beta er det dårligste betaen jeg har vært med å testet noen gang.

Fra dag 1 var det så og si umulig å spille det på PC, lag og screen flickering pluss alt for mange bugs gjorde det slik. Det står heller ikke på PCen min da den ble oppdatert i år for å kunne spille BF4 på ultra...

 

Denne betaen føltes mer som en pre alpha release, får bare håpe at final release ikke kommer til å føles ut som en beta da...

 

Var slik for meg også, helt til jeg husket at Hardware.no anbefalte å oppgradere driveren til en beta driver. Jeg gjorde dette og hadde ingen problemer i etterkant.

 

i7 920 og Asus Nvidia 660 ti

Lenke til kommentar

Så så. er bare å finne på noe annet med livet. Er ikke noe point å hakke løs på en beta som er snart slutt. Btw så funket det helt fett på min pc og mange andre jeg har lest om. Selv om beta'n fortsatt ikke er helt 100 for noen kjønner jeg godt Dice ikke orker å fokusere på reparere en beta. De har funnet feil og bugs i beta og jobber heller med å perfeksjonere til release. Fortsatt noen som klager på beta og for en eller annen grunn bestemmer seg for å ikke kjøpe bf4 siden det er "crap".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Funka veldig fint hos meg også:D pcen er 3 år gammel nå.. Men fikk spillt på ultra uten no stress.. Obliteration var jo sjokkmoro:D

 

1.nov kan ikke komme fort nok

 

Battlefield 4 kommer 31. oktober i Norge og 1. november i Europa og 29. Oktober i USA

Lenke til kommentar

BF4 beta er det dårligste betaen jeg har vært med å testet noen gang.

Fra dag 1 var det så og si umulig å spille det på PC, lag og screen flickering pluss alt for mange bugs gjorde det slik. Det står heller ikke på PCen min da den ble oppdatert i år for å kunne spille BF4 på ultra...

 

Denne betaen føltes mer som en pre alpha release, får bare håpe at final release ikke kommer til å føles ut som en beta da...

 

Så en faktisk 'beta' altså, i mortsetning til en "stress-test"... 'pre-alpha' ville betydd at halve spillet+ ikke var produsert engang.

Lenke til kommentar

BF4 beta er det dårligste betaen jeg har vært med å testet noen gang.

Fra dag 1 var det så og si umulig å spille det på PC, lag og screen flickering pluss alt for mange bugs gjorde det slik. Det står heller ikke på PCen min da den ble oppdatert i år for å kunne spille BF4 på ultra...

 

Denne betaen føltes mer som en pre alpha release, får bare håpe at final release ikke kommer til å føles ut som en beta da...

 

Har noen spørsmål angående din kommentar.

 

1. Hvilket os bruker du

2. Ka skjermkort har du

3. Ka CPU har du

4. Hvor mye ram har du

Lenke til kommentar

BF4 beta er det dårligste betaen jeg har vært med å testet noen gang.

Fra dag 1 var det så og si umulig å spille det på PC, lag og screen flickering pluss alt for mange bugs gjorde det slik. Det står heller ikke på PCen min da den ble oppdatert i år for å kunne spille BF4 på ultra...

 

Denne betaen føltes mer som en pre alpha release, får bare håpe at final release ikke kommer til å føles ut som en beta da...

 

Bf4 beta var en av de beste betaene jeg har spillt. Aldri har det vært et spill som utnytter hardwaren bedre, og får ut ytelse deretter. Konge må jeg si. At man har dårlig hardware betyr ikkje at spillet er dårlig.

 

Nesten full utnyttelse av en 4 kjerner cpu er veldig bra!

 

Eneste negative må vel være at jeg nesten fikk for mange fps med max grafikk på. Med over 120 fps nesten hele tiden, så burde det ha vært enda høyere instillinger så man hadde litt å strekke seg etter :p

 

Edit:

Ikkje rart det ikkje gikk så bra for Alekhoff:

 

Mest aktiv i:Maskinen fungerer ikke :green:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...