Gå til innhold

233 000 000 kroner skal brukes på DLD i 2014


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Finnes det virkelig mennesker som fortsatt tror at DLD kan stoppe alvorlig kriminalitet på noen som helst måte? Hvem som helst kan omgå det tullet gjennom proxyer og VPN. Fantastisk å bruke 233 millioner på det.

 

Tja, det finnes vel en god del kriminelle som ikke er så smarte. Kanskje derfor de er kriminell i utgangspunktet.. ta alle ? Neppe..

Lenke til kommentar

Istedenfor å bruke 233 MILLIONER kroner på DLD så kunne dei ha brukt det på å få Programmering som valgfag eller få Programmering som et fag i den Videregående skulen. Dei kunne også ha brukt det til eldreomsorgen for dei eldre blir dårligt behandla fra før og bør bli behandla bedre. Hver minste mynt av dei millionene kunne ha blitt brukt til noe mye bedre og nyttigt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Finnes det virkelig mennesker som fortsatt tror at DLD kan stoppe alvorlig kriminalitet på noen som helst måte? Hvem som helst kan omgå det tullet gjennom proxyer og VPN. Fantastisk å bruke 233 millioner på det.

 

Beklageligvis ja.

Lenke til kommentar

Finnes det virkelig mennesker som fortsatt tror at DLD kan stoppe alvorlig kriminalitet på noen som helst måte?

 

Hovedhensikten er jo ikke å forhindre kriminalitet, men gjøre det lettere å bevise i etterkant.

 

Det blir neppe mange Osama Bin Laden o.l. som havner på tiltalebenken, så da er det et særs kostbart verktøy for å få folk dømt for et eller annet.

Lenke til kommentar

Bruk penger på Insecurety.

Når de sier allvorlig krimminallitet er det selvfølgelig ufarlig

krimm det er snakk om. Brudd på opphavsrett, eller samle ugyldig bevis mot aktivister.

 

Pengene bør heller bli brukt for å sikre oss mot overvåkning slik som dette.

 

Snakk om et hån mot datasikkerhet. Hadde vært bedre å kaste pengene ut av vinduet.

 

Føles godt at jeg sitter bak en vpn akkurat nå.

Blir vell nødt til å knitte meg med mobiltelefonen etterhvert også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dessuten så blir nett-aktiviten til nordmenn allerede grovt overvåket av NSA og FBI og de gjør det tydeligvis enda mer "effektivt" enn våre hjemlige myndigheter. (ref. hackingen av Facebook kontoen til advokat John Kristian Elden og påfølgende tap av visum til USA)

 

Trist utvikling

Lenke til kommentar

Skal staten betale regningen for dette forbanna tullet? Dette provoserer meg inni granske. Mine og dine penger skal dekke noe flertallet ikke ønsket. Vi trenger mer direkte demokrati hvor folket skal få lov å delta mer direkte i det demokratiet menneskeheten har kjempet for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...