Gå til innhold

Blogg: Fotoworkshop på Svalbard, del 1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Enn du da, hva ville du ha puttet i fotosekken på en slik tur? Er det noe du ikke klarer deg uten?

Jeg ville nok minimum tatt med en 400mm, siden isbjørner er kjempeglade i fotografer på nært holdt som de kan smake på :)

 

Ser ikke at du nevner ekstra batterier, men regner med at du har med noen ekstra.

Endret av Nautica
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis jeg hadde hatt en E-M1, så ville jeg tatt med 14-54mm f/2.8 f/2.8-3.5 og en 50-200mm f/2.8 f/2.8-3.5, samt en adapter, i tillegg til det du har i sekken. Og 17mm f/1.8 for bruk inne om kvelden.

Til Canon så hadde en 70-300m f/4-5.6 vært et interessant kompromiss mellom vekt og ytelse.

 

edit: glemte: God tur.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Tja, kanskje noen filtere med tanke på skarplys i sammen med is og snø (men du kan jo eksperimentere litt med undereksponering under gitte fohold - bruk f.eks AEB med 3 bilder og ue-n-oe så har du og mulighet for HDR senere).

 

Ellers er det vel ikke så mye begrensninger i utstyrsmengden å tenke på når en flyr fra a-b fremfor en lang bæretur på heia hvor hvert gram betyr noe til slutt.

 

God tur!

 

Tor

 

 

 

Lenke til kommentar

Tele, normalzoom og vidvinkel, ekstra batteri og stativ, det holder i massevis .
Har selv vært der på 14 dagers tur og den suverent beste tiden å dra opp dit om en skal ferdes på land er April-Mai .
Vi hadde fri tilgang på scooter og overnattet i hytter på turene , disse er dog ikke tilgjengelige for hvem som helst .

Har også planer om en tur opp til neste år ,da blir det trolig i siste del av Juli eller i August for å ta turer med båt da jeg vil ha tilgang på det da ...

Endret av Boralis
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...