Gå til innhold

Dette er spillene du bør teste første med Oculus Rift (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gleder meg til forbrukerversjonen kommer! Er det noen nyheter om hvilke spill som vil bli utviklet med tanke på Rift? De overnevnte spillene er sikkert kjekke, men jeg håper vi får se noen større titler ikke så lenge etter utviklerversjonen også.

 

Kunne noen også ha forklart meg hva Razer Hydra er for noe? Jeg forstod etterhvert at det var snakk om håndkontrollere som også tracker bevegelsen av hendene dine, men jeg stusset over setningen:

 

"Merk dog at uten en Razer Hydra eller liknende kan du ikke lene deg ut over kanten på romskipet ? noe du riktig nok skal kunne i forbrukerversjonen av Oculus Rift."

 

På hvilken måte vil forbrukerversjonen av Rift omfatte funksjonene til Hydra?

Lenke til kommentar

På hvilken måte vil forbrukerversjonen av Rift omfatte funksjonene til Hydra?

 

Oculus rift har i dag tre frihetsgrader, noe som betyr at du kan se rundt deg, men ikke flytte på hodet. Det vil si at du kan flytte bildet rundt deg i 360 grader, men du kan ikke flytte forankringen. Se for deg at skjermen i brillene kan beveges i overflaten på en kule, men du kan ikke flytte kulen. Se for deg at du sitter i en bil. Du kan se rundt deg, men hodet ditt kan ikke flyttes inne i bilen. Hvis dørkarmen er i veien kan du ikke lene deg rundt.

Hydra er en bevegelsesdetektor. Ved å feste denne til Riften eller hodet ditt er det mulig å bruke denne til å detektere at du lener deg, og slik få et system med seks frihetsgrader. Da kan den tidligere nevnte kula flyttes på, du kan nå altså flytte hodet i bilen slik at du kan lene deg rundt vinduskarmen eller lene deg mot speedometeret for å se det bedre. ForburkerRiften vil støtte seks frihetsgrader alene, da vil ikke hydraen være nødvendig lenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

På hvilken måte vil forbrukerversjonen av Rift omfatte funksjonene til Hydra?

 

Oculus rift har i dag tre frihetsgrader, noe som betyr at du kan se rundt deg, men ikke flytte på hodet. Det vil si at du kan flytte bildet rundt deg i 360 grader, men du kan ikke flytte forankringen. Se for deg at skjermen i brillene kan beveges i overflaten på en kule, men du kan ikke flytte kulen. Se for deg at du sitter i en bil. Du kan se rundt deg, men hodet ditt kan ikke flyttes inne i bilen. Hvis dørkarmen er i veien kan du ikke lene deg rundt.

Hydra er en bevegelsesdetektor. Ved å feste denne til Riften eller hodet ditt er det mulig å bruke denne til å detektere at du lener deg, og slik få et system med seks frihetsgrader. Da kan den tidligere nevnte kula flyttes på, du kan nå altså flytte hodet i bilen slik at du kan lene deg rundt vinduskarmen eller lene deg mot speedometeret for å se det bedre. ForburkerRiften vil støtte seks frihetsgrader alene, da vil ikke hydraen være nødvendig lenger.

Nice, takk for svar! Det høres fabelaktig ut, gleder meg som en unge!

Lenke til kommentar

Har prøvd OR 5 ganger nå, og har følt meg uvel hver gang. Håper det er noe som blir bedre når den ferdige utgaven kommer ut til neste år.

 

Hvis det er som med sjøsyke, så kan det være at problemet løser seg når du bruker dem hyppigere. Nå vet jeg ikke hvor lang tid det har gått mellom hver gang du har prøvd OR, men min erfaring med sjøsyke fra marinen er at man blir vant med det ganske fort, men at "immuniteten" også kan forsvinne igjen etter et lengre landopphold. Hvis jeg hadde landopphold på tre uker eller mindre, så ble jeg ikke sjøsyk når jeg var tilbake på båten. Var jeg stort lengre enn tre uker på land derimot, så ble jeg skikkelig dårlig ved den minste krusningen på overflaten. Det var dog store individuelle variasjoner. Jeg kan se for meg at det samme gjelder riftsyken.

Lenke til kommentar

GTA V hadde vært rått med O.R. Gleder meg til vi får mainstream spill tilpasset ocullus og lignende briller..

Blir vel et kappløp mellom de største utviklerne å få til sikkelig O.R støtte, men jeg tviler på at GTA får det, tredige person spill passer ikke helt til viritual reality spør du meg.

 

O.R support på både nye og gamle spilltitler kan jo potesielt gi mange nye kunder.

Lenke til kommentar

Jeg syns du burde ha lagt til Lunar Flight. Det er den hittil beste opplevelsen jeg har hatt med Oculus Rift. Og ingen tegn til kvalme, selv etter en times spilling. Det er først og fremst i simulatorer slik som dette brillene virkelig briljerer. Det å sitte i en cockpit, lurer hjernen til å tro at alt er som det skal være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...