Gå til innhold

Gabriel Knight vender tilbake


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja, om det er dette som skal til for at Jane får lov til å lage Gabriel Knight 4, så er det en kjempenyhet.

Dessverre så er dette det Gabriel Knight-spillet som minst trenger en grafisk overhaling. Siden de originale stemmeinnspillingene havna i søpla når Sierra gikk konkurs så er det enda mindre vits, for selv ikke Walking Dead-skuespillerne vil klare å leve opp til stjernelaget Sins Of The Fathers hadde om bord. Grafikken i originalen er fremdeles flott, men jeg gleder meg til å høre et oppdatert musikkspor.

Krysser fingrene for at spillet blir en suksess så vi kan få enda mer Gabriel Knight i framtiden.

Anbefaler forøvrig alle å se denne fantastiske "Making of"-videoen med Tim Curry, Mark Hamill og alle de andre kjente skuespillerne som dukker opp i Sins of the Fathers.

http://www.youtube.com/watch?v=ZhFamZMyDK0

Endret av radiohodet
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vanligvis skeptisk og grinete når det kommer til disse nyutgivelsene. Jeg mener, hvorfor ikke lage noe nytt? MEN, dette spillet tror jeg får en plass på hyllen jeg kaller "hederlige unntak".

Gabriel Knight er en helt fantastisk serie, og dette spillet fortjener oppmerksomheten til den yngre garde av spillere. Er også fornøyd med at Bay Area Sound skal ta seg av stemmene, de har gode folk i stallen sin.

Dette skal følges med på!

Lenke til kommentar

Jeg er enig med den adelige rett over meg... Gabriel K-niggit er en magisk serie. Førstespillet hadde noen elementer av irriterende pixeljakt (spesielt på åstedet), men jeg tror kanskje at det ble irriterende var at oppløsningen ikke var stor nok til å klart få frem det som var av ledetråder..

 

Selv hadde jeg stor glede av å spille gjennom remakene av Monkey Island 1 og 2, og jeg kjente at jeg ble litt trist inni meg da jeg hørte at LucasArts hadde arbeidet med en tilsvarende remake av Day of the Tentacle.

 

Jeg spilte gjennom GK1 for litt over et år siden, og det er fremdeles en bra historie der. Jeg husker dog at i tillegg til pixeljakten lot jeg meg så smått frustrere over at kvaliteten på talen var såpass dårlig. Derfor er det jo litt trist at de ikke har de originale lydfilene tilgjengelig. Men vi får tro at gjengen fra Bay Area Sound klarer å gjøre en respektabel jobb.

 

Når det gjelder skjermbildene i denne artikkelen synes jeg at det bildet av kontoret til vår venn Gabriel så litt "The sims" ut. Bildet fra kirkegården derimot så mye mer stemningsfullt ut...

Lenke til kommentar

 

Når det gjelder skjermbildene i denne artikkelen synes jeg at det bildet av kontoret til vår venn Gabriel så litt "The sims" ut. Bildet fra kirkegården derimot så mye mer stemningsfullt ut...

 

Uenig med deg her. Alle bildene minner meg først og fremst om Grey Matter. Det var langt fra et perfekt eventyrspill, men om det er noe det spillet ikke kan beskyldes for å mangle så er det vel nettopp stemning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Når det gjelder skjermbildene i denne artikkelen synes jeg at det bildet av kontoret til vår venn Gabriel så litt "The sims" ut. Bildet fra kirkegården derimot så mye mer stemningsfullt ut...

Uenig med deg her. Alle bildene minner meg først og fremst om Grey Matter. Det var langt fra et perfekt eventyrspill, men om det er noe det spillet ikke kan beskyldes for å mangle så er det vel nettopp stemning.

Gray Matter ligger høyt oppe på prioriteringslisten. Du likte det?

Lenke til kommentar

 

Uenig med deg her. Alle bildene minner meg først og fremst om Grey Matter. Det var langt fra et perfekt eventyrspill, men om det er noe det spillet ikke kan beskyldes for å mangle så er det vel nettopp stemning.

 

Nei, som jeg sier oppfatter jeg også det nye kirkegårdsbildet som stemningsfullt. Faktisk så det nesten litt mer stemningsfullt ut enn originalen. Den var liksom så lys. Grey Matter har jeg ikke spilt. Når det gjelder lys og slikt på det første bildet av der han bor så var det mange rette farger og slik, men det var noe med grafikken der som jeg ikke helt klarte å plassere. Og som da minnet meg om The Sims i utforming...

Lenke til kommentar

Jeg synes den nye kirkegården virker mer stemningsfull, men samtidig føler jeg det virker ganske usannsynlig at en velstående familie som Gedde skulle ha en så nedslitt og trist gravplass. Sånn sett virker kirkegården slik den fremstår i originalspillet mer realistisk. De lyse fargene samsvarer i stor grad med virkeligheten, i alle fall før Katrina. Her er for eksempel graven til Marie Laveau (et kjent navn for alle som har spilt spillet): http://theunexplainedmysteries.com/images/laveau-600h.jpg

Lenke til kommentar

Jeg ser den. Men var det ikke slik i dette spillet at kirkegården var nedslitt i utgangspunktet? Jeg synes i alle fall å huske det. Når det gjelder fargene ser jeg jo at de stemmer mer i originalspillet (ihvertfall om man tar utgangspunkt i at det er sol og fint være den dagen). Jeg vil jo tro at for stemningen i spillet er den nye gravplassen bedre, men for realismen i spillet så er det kanskje ikke slik...

Lenke til kommentar

Dette er gode nyhende, det originale Gabriel Knight er eit fantastisk eventyrspel, og ein nyversjon vil vonleg føre til at fleire får det med seg. Og berre so det er sagt, so hadde eg mi første gjennomspeling av spelet etter at Jane Jensen si Kickstarter-kampanje starta, so mi vurdering er ikkje først og fremst basert på nostalgisk idealisering.

 

Som fleire andre her, er eg litt i tvil om dei vil kunne matche stemmeskodespelet frå originalen, som vel må vere noko av det beste eg har høyrt i eit spel. I tillegg til dei som er nemnde i artikkelen, synest eg Michael Dorn (mest kjent som Worf i Star Trek: TNG), gjorde ei glimrande rolle.

 

Kay

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...