Gå til innhold

Proffguide: De smarteste triksene til Windows Phone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oi, den kanskje nyttigste, eller den funksjonen jeg ikke visste om, var vel Bing sin bilde->ord-søkegreie!

Synes dette var passe genialt. Har egentlig Google noe lignende?

 

De har en app som heter Goggles, den funker....sånn ca greit, helt fin på qr koder er den dog :)

Det som irriterer vettet av meg med min 925 er radioen/music playern, en mulighet for å stopp den helt hadde vært velkommen, da det å trykke seg "tilbake" ut av appen/radioen bare setter fandenskapet på pause, og gjett hva som skjer når du legger på etter en samtale.....jo du får deg en god støkk når spilleren starter opp igjen fra pause, som den heller har satt seg på enn å avslutte, noen som har noen tips her? Ellers har winphone kommet seg siden jeg hadde titan, men nå kjører jeg sjeldent kun en mobil, så jeg kan hoppe mellom opplevelser :)

Lenke til kommentar

 

Oi, den kanskje nyttigste, eller den funksjonen jeg ikke visste om, var vel Bing sin bilde->ord-søkegreie!

Synes dette var passe genialt. Har egentlig Google noe lignende?

 

De har en app som heter Goggles, den funker....sånn ca greit, helt fin på qr koder er den dog :)

Det som irriterer vettet av meg med min 925 er radioen/music playern, en mulighet for å stopp den helt hadde vært velkommen, da det å trykke seg "tilbake" ut av appen/radioen bare setter fandenskapet på pause, og gjett hva som skjer når du legger på etter en samtale.....jo du får deg en god støkk når spilleren starter opp igjen fra pause, som den heller har satt seg på enn å avslutte, noen som har noen tips her? Ellers har winphone kommet seg siden jeg hadde titan, men nå kjører jeg sjeldent kun en mobil, så jeg kan hoppe mellom opplevelser :)

Du kan prøve appen Stop the music!, den gjør jobben helt fint for min del. Kan legge den til som live tile på startskjermen. http://www.windowsphone.com/nb-no/store/app/stop-the-music/0899997d-c25a-4075-9b28-685308e1568b

  • Liker 2
Lenke til kommentar

ahh, takk for tipset, skal prøves neste "gymtime" ja :)

Litt snodig at man må ha dedikert app for å lukke musikk appen men jaja, leve med osv.....

 

En god del av de små tingene som har irritert på WP8 skal etter sigende løses med WP8.1. Skåret i gleden er imidlertid at denne oppdateringen er utsatt til tidlig 2014.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et lite tilleggs tips ang bruk kamera til å oversette tekst.

Man kan bruke denne funksjonen til å kopiere tekst inn på telefonen. Hvis man for eksempel har en lang tallrekke man skal skrive inn i et skjema, kan man lese dette inn ved denne funksjonen. Etter man har trykket "Søk etter tekst" så kan man trykke på en av boksene med skrift telefonen gjenkjenner. Da vil teksten komme opp som klartekst i en tekst boks, marker teksten og trykk på kopier.

 

For å få bedre søkeresultater i Bing, gå inn i instillinger/Region+språk og endre Browser og søke språk til Engelsk (UK) eller (US).

Da får man også tilgang til funksjonen for å kjenne igjen musikk i Bing, samt funksjonen "Local Scout" funksjonen.

 

Vil også nevne appen Bing Translate, med mulighet for offline ordbøker. Veldig praktisk når man er ute og reiser, og datatrafikk ofte er dyrt. Har nå fått offline Norsk - Engelsk ordbok.

 

Ang dobbelt tapp for å vekke opp telefonen er dette en Nokia funksjon som bare er tilgjengelig på Nokia sine Lumia Modeller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...