Gå til innhold

? Skjermen til iPhone 6 blir diger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir nok sittende på Xperia Z1 i ett års tid, og har for vane å veksle mellom iOS og Android på årlig basis. Så det er godt mulig iPhone 6 er neste telefon altså :) Det hadde vært supert om Apple kunne gitt ut modeller i både 4" og 4.8" klassen. Tror nok en del holdes tilbake av dagens lille skjerm, på samme måte som at mange sverger til samme skjermstørrelsen.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg håper virkelig at iPhone ikke blir om til en stor klump slik alle andre toppmodeller er i dag. Galaxy S4 og HTC One har fantastiske skjermer å se på, men for noen, meg inkludert, er de horrible å holde i hånda i forhold til iPhone 5. Det er mange som ikke ønsker gigantiske skjermer på smarttelefonene sine, og her har Apple (hittil) funnet den rette veien.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"Markedet hungrer imidlertid etter større telefoner, ettersom over halvparten av alle smarttelefoner som ble sendt ut i forrige kvartal var større enn 4 tommer, ifølge Übergizmo."

 

Dette er noe av det dummeste jeg har hørt. Hvor mange modeller elveres i størresle under fire kontra over? Og hvor mange av disse under er topspeccet.

Lenke til kommentar

Blir nok sittende på Xperia Z1 i ett års tid, og har for vane å veksle mellom iOS og Android på årlig basis. Så det er godt mulig iPhone 6 er neste telefon altså :) Det hadde vært supert om Apple kunne gitt ut modeller i både 4" og 4.8" klassen. Tror nok en del holdes tilbake av dagens lille skjerm, på samme måte som at mange sverger til samme skjermstørrelsen.

 

Det spørs. Apple satser jo veldig på uniformitet. Hvis de fortsetter med 2 forskjellige størrelser vil det jo ødelegge litt. Mon tro om de klarer å firedoble pikslene igjen og beholde aspect ratioen. 1280 x 2272 på en 4,8-tommers skjerm bør ikke være umulig ettersom Galaxy S4 i dag har 1080x1920 på en 5-tommer.

Lenke til kommentar

Jeg håper virkelig at iPhone ikke blir om til en stor klump slik alle andre toppmodeller er i dag. Galaxy S4 og HTC One har fantastiske skjermer å se på, men for noen, meg inkludert, er de horrible å holde i hånda i forhold til iPhone 5. Det er mange som ikke ønsker gigantiske skjermer på smarttelefonene sine, og her har Apple (hittil) funnet den rette veien.

 

Apple er til tider maniske på å holde produktene sine tynne, lette og "små". Jeg ville ikke vært redd for at den skal bli klumpete.

Lenke til kommentar

Markedet hungrer imidlertid etter større telefoner, ettersom over halvparten av alle smarttelefoner som ble sendt ut i forrige kvartal var større enn 4 tommer, ifølge Übergizmo.

 

 

Sitat Übergizmo:

The market for smartphones with larger displays definitely exists, nearly 50 percent of all smartphones that were shipped in the previous quarter had displays larger than 4 inches.

 

Prøv igjen, kanskje det blir riktig oversettelse på andre forsøk...

Endret av Newton
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det spørs. Apple satser jo veldig på uniformitet. Hvis de fortsetter med 2 forskjellige størrelser vil det jo ødelegge litt. Mon tro om de klarer å firedoble pikslene igjen og beholde aspect ratioen. 1280 x 2272 på en 4,8-tommers skjerm bør ikke være umulig ettersom Galaxy S4 i dag har 1080x1920 på en 5-tommer.

 

Sitter selv på en telefon med 5" skjerm og 1080x1920 oppløsning, og det hele ser fantastisk ut :) Men jeg ser også den Apple "problemstilingen" du snakker om.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjermstørrelse er smak og behag. Nå som de øker fra én til to modeller kan de også tilfredsstille to ulike smaker samtidig. To skjermstørrelser. Et lite stykke på vei fra uniform opplevelse på alle Apple-telefoner til en mer Samsung-aktig tilnærming: Pøse på med ulike modeller så en hver skal finne noe som passer godt til seg. Folk er ulike, ikke uniforme.

Lenke til kommentar

Jeg håper virkelig at iPhone ikke blir om til en stor klump slik alle andre toppmodeller er i dag. Galaxy S4 og HTC One har fantastiske skjermer å se på, men for noen, meg inkludert, er de horrible å holde i hånda i forhold til iPhone 5. Det er mange som ikke ønsker gigantiske skjermer på smarttelefonene sine, og her har Apple (hittil) funnet den rette veien.

 

Det positive er at alle de som lurer seg selv til å tro at 4" er magisk (fordi det er det eneste Apple leverer) endelig kommer til å få oppleve hvor kjekt det kan være med en større skjerm :)

 

Jeg ville ikke blitt forundret om det var en større gruppe enn de som objektivt sett ønsker 4", gitt at større skjermer var tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Det er nesten allerede problemer med å få plass til telefonen i bukselommen. Skal ikke en mobiltelefon være nettopp det, mobil? Trenger man større skjerm til diverse oppgaver finnes det både nettbrett, PC og TV - la telefonen få være en telefon!

 

Klart den skal være mobil, men det er nå ikke sånn at det finnes en magisk grense som gjelder for at den skal være mobil. Min nåværende telefon er ganske nøyaktig samme høyde og bredde som en Nokia 3310, men føles allikevel mye mindre klumpete.

Lenke til kommentar

Nå som de har to linjer med telefoner i form av iPhone 5C og iPhone 5S så gir jo det mulighet for å kjøre to forskjellige størrelser, spørsmålet er om Apple ønsker dette og hva de eventuelt gjør med øvrige spesifikasjoner, skjermoppløsning osv.. De er jo veldig nøye på dette med å legge til 100% tilrette for utviklere å skape minst mulig fragmentnasjon rundt maskinvare og oppløsning for mest mulig effektiv og optimal optimalisering av applikasjoner osv..

 

Kan jo være at de blir som med iPad Mini og iPad, at dagens iPhone 5C blir til en iPhone Mini og at iPhone 5S forblir iPhone hvorav iPhone 5C fortsetter med å ha "forrige generasjon" SoC og mindre skjerm med lavere oppløsning, og at iPhone da fortsetter med "cutting edge" SoC og høyere oppløsning og større skjerm. Da vil nok Apple gå for nok en firedobling av antallet piksler som burde bety en oppløsning på 1280x2272 som ikke burde være umulig om de først skal øke til type 4,8"+ stor skjerm.

 

Utfordringen blir nok valg av skjermstørrelse, for jeg tror at Apple innerst inne vet at skjermer på en rekke telefoner begynner å nå bristepunktet for hva folk finner komfortabelt og at mye av grunnen til at 4,5"+ store skjermer selger såpass godt er fordi brukerne rett og slett ikke har noe valg om de ønsker topp spesifiserte og moderne modeller så de vegrer seg nok fra å gå helt banans med størrelsen.

 

 

EDIT:

 

Apple er jo ikke et selskap som har tradisjon for å bry seg om hva konkurrentene driver med, de har jo holdt seg for gode til å kaste seg på "specchore laget" med type 2.0GHz big.LITTLE åttekjerner SoC, 3GB RAM og annet tullball så det kan jo være at de fortsetter med edruelige skjermstørrelser om de har troa på det, det er jo ikke sånn at salget av iPhone er så dårlig at det gjør noe så så forferdelig kan jo ikke skjermstørrelsen være.

Endret av RamGuy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...