Gå til innhold

Test: Plantronics GameCom Commander


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er greit man klager på komforen. Men man nevner ingenting slik jeg kunne se det om over hvor lang tid denne testen pågikk. For enktelte hodetelefoner bruker meget lang tid på å tilpasse seg, men blir som regel ekstemt mye bedre enn de var ut av esken.Spesielt de med skinn/"skinn".

 

Hva med å teste separate mikrofoner. For som regel får man mye bedre lyd når man kjøper hodetelefoner uten mikrofon, og gjerne til en billigere penge også. Selv om man da som oftest må greie seg uten USB tilkobling, men det er som regel ikke noe minus det heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er greit man klager på komforen. Men man nevner ingenting slik jeg kunne se det om over hvor lang tid denne testen pågikk. For enktelte hodetelefoner bruker meget lang tid på å tilpasse seg, men blir som regel ekstemt mye bedre enn de var ut av esken.Spesielt de med skinn/"skinn".

 

Man kan jo se på flere tester av samme produkt, og her ser det ut som dårlig komfort er en gjenganger. Da ligger det ofte noe i det.

 

http://www.kitguru.net/site-news/highlights2/luke-hill/plantronics-gamecom-commander-gaming-headset-review/5/

http://www.hardwareheaven.com/reviews/1648/pg3/plantronics-gamecom-commander-headset-71-dolby-surround-sound-review-user-experience-and-conclusion.html

http://www.onlysp.com/plantronics-gamecom-commander-hardware-review/

Endret av Kron
Lenke til kommentar

 

 

Det er greit man klager på komforen. Men man nevner ingenting slik jeg kunne se det om over hvor lang tid denne testen pågikk. For enktelte hodetelefoner bruker meget lang tid på å tilpasse seg, men blir som regel ekstemt mye bedre enn de var ut av esken.Spesielt de med skinn/"skinn".

Man kan jo se på flere tester av samme produkt, og her ser det ut som dårlig komfort er en gjenganger. Da ligger det ofte noe i det.

 

http://www.kitguru.net/site-news/highlights2/luke-hill/plantronics-gamecom-commander-gaming-headset-review/5/

http://www.hardwareheaven.com/reviews/1648/pg3/plantronics-gamecom-commander-headset-71-dolby-surround-sound-review-user-experience-and-conclusion.html

http://www.onlysp.com/plantronics-gamecom-commander-hardware-review/

Jeg sier ikke de er perfekte. Har aldri testet dem, eller kommer aldri til å gjøre det heller. Men ingen av de testene du viser til sier heller ingenting om hvor lenge de testet hodetelefonene. De nevner de er ukomfortable å ha på over tid (dvs på en gang). Men slike hodetelefoner bør testes over ett par uker eller mer for at komforten, slik den er ment å være setter seg.

 

Så vidt jeg kunne se så er det kun 1 av dem som nevner noe som sier hvorfor de kanskje ikke vil bli komfortable også, da de nevner at det ikke er hodebånded som holder klokkene oppe, men presset mot hode frabøylen over. Da kan man virkelig kalle det produksjonsfeil.

 

Slike tester fra PC testere tas som regel over for kort tid til at man skal kunne si noe skikkelig om hvordan de faktisk er, både lyd og komfortmessig.

 

Man kan som regel høre litt forskjell på klokker med en gang man setter de på, og de første minuttene. Men har selv hatt flere som har hørtes veldig gode ut med en gang, men for så å vise seg å ikke være så gode som de hørtes ut som. Dette fordi de blir spilt inn, og man vender seg til lyden, som er det innspillingstiden handler om.

Lenke til kommentar

Alternativt kan man jo vurdere Beyerdynamic MMX 300.

 

Jeg har hatt mine siden juli 2011 og brukt dem i 1000+ timer.

Er meget godt fornøyd med lydkvalitet på klokker og mikrofon, byggekvaliteten er i mine øyne glimrende.

 

I likhet med det testede produktet er MMX300 støydempende (ca 20 dB mener jeg å huske).

MMX 300 sine puter er i BDs vanlige grå velour stoff som er mykt og behagelig over lengre tids bruk, øreklokkene ligger rundt øret ikke som den testede modellen.

 

Jeg har ganske stor skalle (hattestørrelse 61-62cm) og har ingen ting å si på passformen til MMX300.

 

Mener ikke å avspore forumtråden med dette innlegget, men mener det er greit å trekke frem et greit alternativ i samme prisklasse.

 

Mvh,

Zen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan jo og nevnest at MMX 300 og Qpad 1339 er samme klokkene , og er igjen en Beyerdynamic DT770 som har blit kastet en mic på . Har selv Qpad 1339 som jeg bruker til spilling og er storfornøyd med de , og synst det er litt voldsomt å betale over 1000 kroner ekstra for at det være en kurrant mic påklistret . MEN per dags dato tror jeg ikke det finnes noe bedre "gaming" klokker rent lydmessig , vertfall ikke som jeg har hørt .

 

De omtalte klokkenne i denne artikkelen ser jo ut som et hørselvern mer en noe annet som sikkert er greit nok om du driver proffesjonelt å er med på turneringer i støyende omgivelser og slikt , men neppe noe jeg kunne tenke meg å sitte med hjemme forran PCen vertfall . Er uansett alltid skeptisk til "gaming" headphones da de jeg har hørt som oftes gir både dårlig lyd til gaming , film og musikk med unntak av Beyerdynamicenne og et par fra sennheisere. Kjøp lydutstyr av selskap som driver med lydutstyr er vel alt jeg har å si. Nå vet jeg at Plantronics ikke akkurat er ny innen produksjon av lydutstyr , men intrykket jeg får av lese testen her er jeg ikke overbevist vertfall.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Jeg har Akg q 701. De gjengir lyd så bra at jeg ofte tror det er noen i rommet, eller at en dør blir åpnet. Absolutt å anbefale til spilling for folk som ikke må ha masse bass. Disse hodetelefonene er utrolig billige nå og kostet over 4000 en gang i tiden. Nå kan de fåes til 2000 på tilbud. De er åpne noe som også kan være dealbreaker for mange. Enig i at beyerdynamic lager noen av de beste lukkede hodetelefonene.

Nå venter jeg på min våte drøm som er kombinasjonen av ferdige utgaven av Oculus Rift og Akg q701. Da vil jeg endelig oppleve The Matrix

Lenke til kommentar

problemet med Akg k701 eller q701 alt ettersom hva du vil , er at de har veldi store krav til forsterker og kilde for å låte bra , noe som gjør at de fort blir langt dyrare en hva mange forestiller seg .

 

For å låte fenomenalt må man investere ca 1500 kr i en hodetelefonforsterker, men trengs ikke så mye mer enn det for min del(enda). Jeg har blitt overasket over hvor godt de kan bli drevet av et bra integrerte lydkort. Uansett er akg q701 et bra sted å starte. Man trenger så og si aldri å oppgradere annet enn kilden siden de skalerer så bra. En fiio under tusenlappen er en god start når man får råd igjen. Men beyerdynamic 770 er nok mer lettdrevne ja.

Lenke til kommentar

Vi kjenner ikke til andre hodesett med like bra lyd som har mikrofon...

 

 

qpad 1339 er jo ganske bra. Noe ala samme pris, med gid lyd og god microfon :)

Bra nok for meg. Lyddempinga er for å slippe mas fra kjerringa mens jeg spiller :p

 

Edit: så ikkje at andre hadde nevnt qpad 1339

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Tror jeg holder meg til mine AKG k550 inntil videre, selv om de er noe billigere enn disse og de "anbefalte" modellene.

 

Jeg er for øvrig noe overasket over at det i det hele tatt følger med lydkort til disse, da de som kjøper hodetelefoner i denne prisklassen som regel sitter på high end lydkort i PC-en eller ofte da en dedikert DAC.

 

Eneste jeg er noenlunde misunnelig over er byggekvaliteten på disse, de ser nemlig ut til å kunne tåle en støt eller to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...