Gå til innhold

Dette er maskinvaren til Valves nye spillmaskiner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Den skal kjøre på eget linux os.

 

Men maskinvaren er omtrent identisk med hva jeg har i min så jeg tror jeg står over.

 

Så i praksis kunne de bare ha lagt ut en download link til en linux distro samt startet med å selge kabinetter over nett ? Nice.

 

Edit: Men nysjerrig på designen er jeg uansett

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

 

 


Nå har ikke jeg fulgt med på dette her, men hva er det egentlig dette går ut på ? Leverer Valve egentlig bare et custom-designet kabinett ?


Neida, de har kommet med tre fine nyheter :)

SteamOS, som vil være skreddersydd for spilling og baserer seg på en Linux kjerne. De er igang med å porte de fleste spillene sine over på Linux nå. Dette vil ifølge dem gi mye bedre ytelse. SteamOS vil være åpent og gratis for nedlasting.

Steam Machines, datamaskiner levert av Valve som kommer ferdig med SteamOS. Disse er tenkt å være en form for mediasenter i stua som også blir en type konsoll (hvis man kan kalle det det). I min mening vil disse konkurere med Apple TV og andre TV bokser, konsoller, noen aspekter ved datamaskiner og mediesenter løsninger.

Steam håndkontroll, denne er ment å gjøre PC spill spillbare med håndkontroll. De har selv skrevet at de tester ut dette og at det fungerer bra. Det er denne enheten som gjør Steam Machines til en type konsoll.

Les her; http://store.steampowered.com/livingroom/
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men OS'et kunne vel skaffes uansett og installeres på egenhånd? Hva er da fordelen med å kjøpe Valve's maskin kontra å lage den selv? Lurer på hvilken pris de havner på kontra pris på komponentene ved selvbygg.

Men er det flere som stusser over 450W strømforsyning når Titan, 780 og 760 krever 650/500W (ifølge Komplett) ?

660 er det eneste som krever 450W.

 

Titan/780: Minimum 600W or greater system power supply (with a minimum 12V current rating of 42A)

 

760: Minimum 500W or greater system power supply (with a minimum 12V current rating of 30A)

 

660: Minimum 450W or greater system power supply (with a minimum 12V current rating of 24A)

Lenke til kommentar

Steam Machines, datamaskiner levert av Valve som kommer ferdig med SteamOS.

 

Slik jeg har forstått det så vil ikke de endelige maskinene bli levert av Valve. Det blir vel et slags rammeverk som produsenter må holde seg innenfor for å få lov til å kalle maskinen for en "Steam Machine". De 300 prototypene er dog utgitt av valve, men kabinettets CAD-fil vil bli frigitt, så hvem som helst kan bygge en tilsvarende maskin med samme hardware dersom de har lyst :)

Lenke til kommentar

 

 

Den skal kjøre på eget linux os.

 

Men maskinvaren er omtrent identisk med hva jeg har i min så jeg tror jeg står over.

Så i praksis kunne de bare ha lagt ut en download link til en linux distro samt startet med å selge kabinetter over nett ? Nice.

 

Edit: Men nysjerrig på designen er jeg uansett

Det kommer de til å gjøre, så i praksis kan du installere SteamOS på hvilken maskinvare som helst. Egne Steamkabinetter kommer helt sikkert..

Lenke til kommentar

Men OS'et kunne vel skaffes uansett og installeres på egenhånd? Hva er da fordelen med å kjøpe Valve's maskin kontra å lage den selv? Lurer på hvilken pris de havner på kontra pris på komponentene ved selvbygg.

Men er det flere som stusser over 450W strømforsyning når Titan, 780 og 760 krever 650/500W (ifølge Komplett) ?

660 er det eneste som krever 450W.

 

Titan/780: Minimum 600W or greater system power supply (with a minimum 12V current rating of 42A)

 

760: Minimum 500W or greater system power supply (with a minimum 12V current rating of 30A)

 

660: Minimum 450W or greater system power supply (with a minimum 12V current rating of 24A)

 

 

Titan bruker vel kanskje 250 Watt på max effekt, er greit innafor en 450-watts strømforsyning det, om man regner 100 watt på resten.

 

AtW

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Prototypene er visst 30x32x7,4 cm. Virker veldig kompakt for såpass kraftig HW.

 

Lengde og bredde er nok innafor for å få en stille maskin, har selv bygd en ganske stille og kraftig sak i en silverstone sugo sg05 eller hva den heter. Men høyden virker veldig lav. Ett normalt skjermkort er jo over 10 cm høyt. Har de skjermkortet i liggende stilling over hovedkortet da?

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Har vi hørt fra noen utviklerstudioer som har sagt at de nå vil begynne å utvikle for Linux? Linux og spillmaskin er to forholdsvis motstridende begreper. Steam for Mac har vært ute i 3 år, men andelen Steam-spill som kjører på Mac er fortsatt ganske liten sammenlignet med Windows. Hvor lang tid vil det gå før denne løsningen har en spillportefølje som består av mer enn Valve sine egne greier?

Lenke til kommentar

Strømforsyningen forvirrer meg, 450 W med GeForce titan?

Jeg bruker en 650W akkurat nå, og den synes jeg er på grensen.

 

Det er ikke noe problem så lenge strømforsyningen er effektiv nok. De bruker 80 plus Gold.

Prototypene er visst 30x32x7,4 cm. Virker veldig kompakt for såpass kraftig HW.

 

 

 

Har de skjermkortet i liggende stilling over hovedkortet da?

 

AtW

 

Ja tror de bare har satt på et 90-graders PCI-E-adapter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er ikke noe problem så lenge strømforsyningen er effektiv nok. De bruker 80 plus Gold.

 

 

 

Ja tror de bare har satt på et 90-graders PCI-E-adapter.

 

Også en mindre effektiv strømforskyning på 450 Watt leverer jo 450 watt. Men det blir såklart mer varmeutvikling om den er mindre effektiv.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

Det er ikke noe problem så lenge strømforsyningen er effektiv nok. De bruker 80 plus Gold.

 

 

 

Ja tror de bare har satt på et 90-graders PCI-E-adapter.

Også en mindre effektiv strømforskyning på 450 Watt leverer jo 450 watt. Men det blir såklart mer varmeutvikling om den er mindre effektiv.

 

AtW

Det var det som var poenget mitt ja :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...