Gå til innhold

Historisk kjempetap for HTC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Jeg har hatt 2 HTC telefoner på rad, og er storfornøyd, spesielt med min HTC One. Problemet dems er ikke selve telefonene, det er markedsføring og produksjon(Spesielt med produksjonen av HTC One).

 

Kommer helt sikkert å skaffe meg HTC neste gang også, og håper de ikke gjør noe dumt(eks. Begynte med kun Windows phones)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Som hva?

 

Støtte for minnekort, utbyttbart batteri. Av mer senere funksjoner, trådløs lading og en oppløsning på kameraet som det faktisk går an å lage A3 prints av.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt det store problemet med at "A3 prints" eller "trådløs lading" ikke støttes. Hvor mange valg har du egentlig om du skal ha dette i telefonen din idag?? Manglende støtte for minnekort og batteribytte er litt svakt, men ikke noen dealbreaker for meg hvertfall dersom stock batteriet er helt kurrant og man får kjøpt den med minst 32gb internminne. Har ennå aldri oppgradert stock batteriet til et bedre i noen som helst telefon jeg har hatt. En av verdens mest populære telefoner, iphone, har forøvrig aldri hatt noe av det du nevner som standard i særlig lang tid.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Ser ikke helt det store problemet med at "A3 prints" eller "trådløs lading" ikke støttes. Hvor mange valg har du egentlig om du skal ha dette i telefonen din idag?? Manglende støtte for minnekort og batteribytte er litt svakt, men ikke noen dealbreaker for meg hvertfall dersom stock batteriet er helt kurrant og man får kjøpt den med minst 32gb internminne. Har ennå aldri oppgradert stock batteriet til et bedre i noen som helst telefon jeg har hatt. En av verdens mest populære telefoner, iphone, har forøvrig aldri hatt noe av det du nevner som standard i særlig lang tid.

 

Nå støtter vel alle Samsung sine toppmodeller de siste par årene trådløs lading via tilbehør til en femtilapp.

 

A3 prints er kanskje ikke noe problem for deg, men jeg har slike hengende på veggen. Selv om jeg selvfølgelig foretrekker speilrefleksen så er det bilder jeg har som jeg ikke hadde hatt i det hele tatt uten mobilen, og da nytter det jaggu meg ikke å komme med noe patetisk 4 megapiksel kamera og peke på at folk bruker kameraet kun til instagram. Da kan de få beholde det.

 

Kjøpte nylig ny mobil. Bestemte meg for å kjøpe den mobilen jeg likte best uansett pris. Endte opp med en S3 LTE og følgende tilbehør:

3000mah extended battery kit

QI wireless charging inlay

Bøtte full av NFC tags

Diverse QI ladere

Diztronic extended battery TPU case

64GB microsd card (mangler å kjøpe dette ennå, har et rimelig stappa 32GB kort)

 

Satte inn trådløs lader i den samme mobilholderen som også gamlemobilen bodde i i to år, så nå lades mobilen hver gang jeg stapper den nedi en holder den uansett ville befunnet seg i store deler av dagen, uten å voldta den stakkars microUSB porten i prosessen. Har Pebble tilkobla, A2DP headset, kjører dusinvis av programmer i bakgrunnen uten noen som helst form for battery saving, har bokstavelig talt hundrevis av ting kjørende i Tasker, og bruker akkurat det nivået av bakgrunnslys jeg vil. Allikevel har jeg ikke sjanse til å få problemer med batteritiden på en normal dag, og sitter vanligvis igjen med 60%+ innen jeg kommer hjem fra jobb/div og den havner i docken. I praksis er det en mobil som lader seg selv og aldri går tom for strøm, hvor alt er trådløst og automatisert opp mot styring av PC, lys etc hjemme, Pebble, etc.

 

Minnekortet er stappet med alt fra PDF filer til video, musikk, selvtatte bilder og video, CWM/TB backups, etc. For ikke å snakke om at et minnekort fungerer som en "escape pod" om noe skulle skje.

 

Folk har forskjellige prioriteringer, men jeg nekter å kjøpe en mobil som jeg må tjene, istedetfor omvendt. Jeg kikket nøye på HTC One med de reneste intensjoner da jeg skulle velge ny mobil, men det eneste den utmerket seg i var hvor fantastisk patetisk den var for mitt behov.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Kan vel kanskje si at du definitivt ikke er en vanlig kunde. Jeg hadde gjerne tatt ting som wireless charging på telefonen min, men jeg nekter å gi opp lav vekt og størrelse pga. dette og jeg tror veldig mobilbrukerne idag har samme mening. Og de som produserer telefoner ønsker å være attraktive for flest mulig. Men det er og blir en subjektiv preferanse. Greit nok at du har veldig spesifikke krav, men det er ikke noen grunn til å kalle det HTC lager for drit av den grunn, noe som jeg egentlig tror du er klar over.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

HTC tar mer betalt for sine telefoner enn konkurrentene, og mangler funksjoner. Du trenger ikke være en "uvanlig" kunde for å innse det. Om så hadde vært tilfellet, hadde vi sittet og kranglet om dette i en tråd som heter "Historisk overskudd for HTC grunnet super design og byggkvalitet"

 

EDIT: Forøvrig påvirker ikke det du trenger for trådløs lading vekten annet enn med et gram eller to. Gigantisk batteri gjør det. De som vil dedikere livet til strømsparing for å slippe å dra på noen gram ekstra kan selvfølgelig få gjøre det

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Utskiftbart batteri er et must så lenge jeg ikke får en dag med konstant hard bruk av en telefon, eller 3-4 dager med normalt bruk, har selv to ekstra batteri til min Note2 og det er uaktuelt å _måtte_ lade hver eneste natt, eller fler ganger om dagen.

 

 

http://www.seidioonline.com/samsung-galaxy-note-2-4500-extended-battery-nfc-p/bacy45ssgt2-bk.htm

+

http://www.seidioonline.com/samsung-galaxy-note-2-active-extended-kickstand-p/csk3ssgt2kx-bk.htm

Lenke til kommentar

Står jo ikke engang telefonkompabilitet i de lenkene der, uansett alt for dyre for en 50% boost i battertid når man får normale 3.1 Ah batterier til 150kr + frakt/moms, jeg har i praksis 300% av normal batterikapasistet til 400kr ekstra.

 

Edit: Står visst Note2 i URLen

Endret av Battaman
Lenke til kommentar

Har nå min HTC telefon nummer 3 og er ikke annet enn storfornøyd. Blir nok HTC neste gang å. Men dette viser jo reklamens makt. HTC er alt for lite i mediebildet.

 

Litt dumt å nesten ha bestemt seg for det allerede nå, når det er en stor sjanse for at enten Samsung, Sony eller andre vil lage minst like bra telefoner.

 

Omtrent like dumt som å si "jeg skal aldri ha Nokia igjen, for da jeg hadde Nokia 1610 begynte den å brenne".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Står jo ikke engang telefonkompabilitet i de lenkene der, uansett alt for dyre for en 50% boost i battertid når man får normale 3.1 Ah batterier til 150kr + frakt/moms, jeg har i praksis 300% av normal batterikapasistet til 400kr ekstra.

 

Edit: Står visst Note2 i URLen

 

+ egen tab som heter "compatibility"

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...