Gå til innhold

Slik lurer telefonselgerne deg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Strengt tatt er det ikkje selskapa sin feil at folk ikkje gidd å lese igjennom vilkåra for alle teite konkurransar dei deltek på. På dei aller fleste konkurransar so er det ein eiga checkboks der det står noko a la "du samtykker i at vi kan kontakte deg med gode tilbod" og den er ALLTID kryssa av. Tar eitt sekund å fjerne krysset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig grei løsning, virk oppriktig interessert, si et øyeblikk.

Legg fra deg telefonen, vent så 5 minutter før du plukker den opp igjen.

 

Eller, ha litt folkeskikk og si tydelig at du ikke er interessert / be om å bli fjernet fra "listen".

De fleste som jobber som telefonselgere gjør det ikke fordi de vil, men fordi de må.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eller, ha litt folkeskikk og si tydelig at du ikke er interessert / be om å bli fjernet fra "listen".

De fleste som jobber som telefonselgere gjør det ikke fordi de vil, men fordi de må.

 

Ingen tvinger folk til å ha ett yrke som plager andre, hvorfor skal man forvente folkeskikk når hele yrket ditt baserer seg på en handling som er manglende folkeskikk i seg selv?

 

AtW

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg hadde ett tilfelle i går, der jeg høflig forsøkte å si nei takk til en jente fra 1881. Jeg tror jeg sa nei takk på seks forsjellige måter, hvorav en var "Du har ingenting av interesse for meg, og bransjen du jobber i, får slike som meg til å bygge opp en kraftig aversjon mot denne type samtaler." Hun hadde forstått hva jeg sa, men hennes neste respons var " Jeg skjønner, nå skal du høre hva jeg kan gjøre for deg...." Da la jeg på røret.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Veldig grei løsning, virk oppriktig interessert, si et øyeblikk.

Legg fra deg telefonen, vent så 5 minutter før du plukker den opp igjen.

 

...noe som fører til at samtalen blir oppført som avbrutt, og nummeret blir lagt tilbake i lista slik at vi ringer deg opp igjen så du kan bli forbanna og kjefte på oss fordi vi har regler vi er pålagt å følge. Dette til vill glede for alle innvolverte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

...noe som fører til at samtalen blir oppført som avbrutt, og nummeret blir lagt tilbake i lista slik at vi ringer deg opp igjen så du kan bli forbanna og kjefte på oss fordi vi har regler vi er pålagt å følge. Dette til vill glede for alle innvolverte.

Ble I allefall ikke oppringt etter dette på evigheter så det virket for meg :)

Tror jeg sa at vannet/ kjelen kokte eller slik så det ville være opplagt at jeg ville være tilbake snart.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...