Gå til innhold

Nå bør du skifte abonnement


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er et must for meg å ha ubegrenset data da jeg ikke har wifi hjemme. Må si at NetCom sitt tilbud er meget godt, regner uansett at det er standard å kunne få abb med ubegrensa data bruk innen et år. Har nå chess on flex med 200/150/ fridata å det går fort 25-30 GB pr mnd. betaler nå 347kr inkl tvillingsim til padda. NetCom er 20kr billigere å da med fri tale/sms/MMS. Men, så er det det peset med portering å den greia da hehe... pluss at chess virkelig har bra kundeservice, og jeg ringer sjeldent eller aldri over 200 min i mnd, ikke ringer jeg Sverige eller Danmark heller, så jeg forblir nok hos chess :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er vel TELENOR som kommer dårligst ut her som de eneste som tar kr. 1.99 pr MMS.

Alle de andre, inkludert TELENORS egen Djuice, har fri bruk av MMS.

Med dårligst oppgitt datahastighet og betaling for MMS er det jo ikke tvil om at TELENOR er heeeelt på bunnen...

+ at 3G-dekningen i store deler av Vestfold er helt tragisk, ligger og vipper mellom 2G og 3G med stadige glipp i signaler. 4G kommer vel kanskje en gang??

Nei, lurer på om jeg skal bytte jeg også når bindingstida går ut...

Lenke til kommentar

Byttet til Tele2 sitt XL abonnement og ble straks oppringt av min gamle leverandør, Talkmore. Vil gjerne være i Tele2, da kundeservicen til Talkmore ikke er noe særlig å skryte av! Men 4G og HD Voice frister. Er det stor forskjell i dekning på disse leverandørene? Hvilke hastigheter her Talkmore på 3G og 4G? Full telenor, eller justerte? Enn Tele2? Kan det tenkes at man i Tele2 har abonnementet på ubegrenset tid, men ikke hos Talkmore?

Lenke til kommentar

Kan man klage operatøren inn for noen, dersom man har reservt seg i brønnøysund mot telefonsalg, OG man blir oppringt om et slikt lokke-deg-tilbake-tilbud?

 

Hvem klager man til, hvordan utforme klagen og hvilket svar på klagen kan man forvente seg å få? Vil operatøren få smekk på fingrene for oppførselen, eller bare et mildere advarsel. Vil evt. et mildt advarsel få operatøren til å tenke seg om neste gang de forsøker telefonsalg?

Lenke til kommentar

Kan man klage operatøren inn for noen, dersom man har reservt seg i brønnøysund mot telefonsalg, OG man blir oppringt om et slikt lokke-deg-tilbake-tilbud?

 

Hvem klager man til, hvordan utforme klagen og hvilket svar på klagen kan man forvente seg å få? Vil operatøren få smekk på fingrene for oppførselen, eller bare et mildere advarsel. Vil evt. et mildt advarsel få operatøren til å tenke seg om neste gang de forsøker telefonsalg?

 

Man kan antakelig forvente seg å få svaret "dette er ikke ulovlig", for det er det såvidt meg bekjent ikke, man kan reklamere til folk man har ett kundeforhold til.

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Telenor, djuice og talkmore prøver å matche tilbudet. De gir noen datapakke på 100 GB i måneden. Men viktig å være klar over at man fortsatt blir strupet på hastighet når man når 6 GB, og derfor er det tilbudet ganske ubrukelig.

 

Netcom har jo faktisk helt fri bruk av data i et år uten noen som helst struping.

Lenke til kommentar

 

Man kan antakelig forvente seg å få svaret "dette er ikke ulovlig", for det er det såvidt meg bekjent ikke, man kan reklamere til folk man har ett kundeforhold til.

 

AtW

 

Selv via plagsomme oppringninger?

Skriftlig hadde vært snillere, men koster dem jo noe i porto da. :)

 

Man har tross alt reservert seg av en viss grunn. Søkte litt og fant da dette:

 

http://www.nordma.no/jus-i-dm-naar-og-hvordan-kan-du-lovlig-kommunisere-med-dine-kunder.4888684-286439.html

 

Unntaket fra å vaske mot reservasjonsregisteret gjelder imidlertid kun dersom tilbudet gjelder egne produkter og du har opplyst at lagrede opplysninger vil bli brukt til markedsføring.

 

Så hvordan finner jeg ut om mitt telefonabonnement har denne "det er blitt opplyst at lagrede opplysninger vil bli brukt til markedsføring" ?

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

 

Man kan antakelig forvente seg å få svaret "dette er ikke ulovlig", for det er det såvidt meg bekjent ikke, man kan reklamere til folk man har ett kundeforhold til.

 

AtW

Selv via plagsomme oppringninger?

Skriftlig hadde vært snillere, men koster dem jo noe i porto da. :)

 

Man har tross alt reservert seg av en viss grunn.

Selv via plagsomme oppringinger, ja.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvorfor Telenor (+ Djuice) skal ta 49kr ekstra for 4G hastigheten, det er jo litt ironisk hvordan de driver å reklamerer og skryter av å ha det beste utbygde 4G-nettet for telefoner i Norge, noe jeg ikke betviler i det hele tatt men hva hjelper vell det om du må ha XL abonnement, eventuelt betale +49kr per måned for "full fart" for å faktisk kunne utnytte denne hastigheten / fordelen?

 

Kan sikkert argumentere med at folk flest ikke trenger det og ergo ikke vil merke noen forskjell, og det er kanskje en fordel å reservere 4G hastigheten til de som faktisk har glede av den så vi slipper overbelastet nett som med 3G hvor du fort kan ha god 3G-dekning men fremdeles ligge på temmelig labre hastigheter, men da kan de jo ikke drive å skryte så til de grader av 4G-nettet sitt det blir utrolig misvisende og villedende spør du meg... Litt snodig hvordan Telenor fortsetter med å ta penger for MMS (dog ikke med Djuice) når ingen andre gjør dette lenger.

 

 

Når det gjelder "ubegrenset data" så er det noe jeg tar med en STOR klype salt hver gang jeg ser det oppgitt.. Betyr dette faktisk ubegrenset data, uten redusert hastighet så mye du vil? Eller snakker vi fremdeles så mye du vil, inntil type 5 GB hvorav hastigheten din blir redusert Edge?

 

 

Hadde det ikke vært for at Telenor tilbyr temmelig overlegen dekning, spesielt 4G-dekning der jeg bruker telefonen mest, og kan goder som Bank ID for mobil, HD voice osv så hadde jeg vurdert å bytte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

@ RamGuy

 

Det er ubegrenset ja,jeg fornyet netcom tiden min med det tilbudet de har og kan bekrefte at hastigheten ikke stuper,jeg har 20+ mb ned og 7-10 mb opp ,jeg har selv lastet ned nesten 10 gb med ting nå,brukt som "ruter" på den ene pcen bare for å laste ned litt fortere :p

 

tester jeg hastigheten med Speedtest appen så får jeg forsatt samme hastighet som da jeg fornyet abn mitt =)

 

Til dere som kanskje vurderer å bytte til netcom pga ubegrenset data,dere vil ikke angre =)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...