Gå til innhold

Guide: Battlefield 4 Beta (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har et 7970 kort, den nest siste amd prosessoren, 8gb grei ram, og et 64bit win7 system.

Spillet hakker litt med lyd og bilde og starter ikke. Bare kræsjer. Har prøvd med den forrige dritveren og den nye tilpassede driveren. Noen forslag folkens? Dette er en futurisitisk opplevelse jeg bare må prøve! Fint jeg kan lese slike artikler i mellomtiden vertfall :)

Lenke til kommentar

Ble overrasket i går når jeg kjørte dette opp på nesten full pupp med et 580 kort, 2600k uklokket, 8gb Corsair "whatever" 1600 og det var flytende, eneste jeg kan klage på var at det var noe staggering, men fps lå faktisk relativt høyt, sånn rundt 45-50. jeg skjønner det ikke, trodde dette var spillet som skulle knele maskina mi.

Lenke til kommentar

Har en i5 2500K og 6790HD -- noen anbefalinger til oppgraderinger? Sikler etter å spille dette på Ultra i rom-jula så får vel nesten se når de nye skjermkorta kommer :D

 

Du trenger nok ikke å oppgradere prossesoren da ytlesen på dagens i5 ikke er stort annerledes, men utifra informasjonen her så ville jeg anbefalt et nytt grafikkort. Tenker da på AMDs nyeste som yter litt ekstra i BF4.

Lenke til kommentar

Artikkel: Jeg har en "auto" på grafikkinnstillinger her, og opplever at om jeg går på "ultra" kontra "auto" får jeg faen ikke spilt, brukte 10min for å få vekk ultra og back til auto....

 

Er nok endel som må fikses ja :)

 

Men er disse innstillingene:

 

Auto

Low

Medium

High

Ultra

Custom

Lenke til kommentar

 

 

Texture quality er rett og slett bildekvaliteten på teksturene
Effects quality går på alt av visuelle effekter
Post process quality går ut på en rekke spesialeffekter
Mesh quality justerer bildekvaliteten
Terrain quality går på utseende til terrenget

Dette var vel en rimelig tynn suppe av "forklaringer", jeg vet ikke om det er forståelsen for grafikkonseptene, ordforrådet eller begge deler som mangler hos skribenten.

Ekstra-artiklene fungerer stadig like dårlig som lokkemat for abonnement når man faktisk leser mer enn overskriften.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Gleder meg virkelig til Battlefield4 kommer i handelen. Men er litt usikker på om jeg greier det på ultra...

Har Intel Core i7-3770 cpu. 16Gb RAM og 2 x GeForce GTX 670 i SLi. 2x 180Gb Intel SSD i RAID. Noen som har en anelse om dette vil greie seg?

 

Venter også på ny Laptop, som jeg håper jeg får før spillet kommer. (Clevo.) Den har Intel Core i7-4700MQ cpu, 8Gb RAM, GeForce GTX 770M og 180Gb Intel SSD. Noen som aner hvordan denne vil greie seg i BF4? Medium / High??? :innocent:

Lenke til kommentar

Jeg kommer til å kjøpe Ekstra om dere går bittelitt grundigere til verks. Er flott dette altså, men gjerne litt grundigere forklaring på hver av innstillingene. Gjerne illustrert. Knall at dere tester så mange forskjellige skjermkort, men vil gjerne også se cf/sli -ytelse. Kanskje også med Titan! (men jeg vet jo ikke tilgangen på dette :) )

 

Bør kanskje ikke forvente for mye plunder for oppsett til en beta heller!

 

Kommer det noe lignende når selve spillet kommer, gir jeg 29 i måneden, men fram til dette blir det å ha deaktivert adblock samt klikke litt på reklamer i ny og ne :)

Lenke til kommentar

Jeg har veldig blandede opplevelser av BETA'n så langt. Alt fra at ting flyter fint til totalt sprekk og hakking så det holder. Antar svingningene avtar etter BETA-perioden og ikke minst når Mantle slippes.

MEN, jeg aner ikke hvor mye bedre ytelse man faktisk kan forvente seg. Ligger nå og lurer på rundt 40-45 fps i snitt, hvilket er litt lavt. BF3 kjører på 60-80 i 1900*1200 og alt på max.

 

På BF3 ligger CPU på 70%, men BF4 tapper CPU 100%. GPU kjører også på fullt, så det er ikke godt å si hva jeg evt må bytte for å løsne proppen.

 

Kjører følgende:

Phenom II X6 1100T

HD7950 3Gb

16GB RAM 1600Mhz

Revodrive3 SSD

 

Burde etter mitt skjønn vært mer enn nok. Hvilket program gir de beste måleresultatene hvis man skal prøve å finne en flaskehals?

Vesentlig billigere å bytte ut CPU til FX-serien enn nytt skjermkort i alle fall.

Lenke til kommentar

Dette var vel en rimelig tynn suppe av "forklaringer", jeg vet ikke om det er forståelsen for grafikkonseptene, ordforrådet eller begge deler som mangler hos skribenten.

Ekstra-artiklene fungerer stadig like dårlig som lokkemat for abonnement når man faktisk leser mer enn overskriften.

Ikke bare er det tynne forklaringer, men enkelte er direkte feil!

 

 

Texture filtering går på alt som ligger mellom kantene som blir utjevnet med kantutjevningen, altså selve teksturene.

Hva mener dere her? Texture Filtering styrer uansett anisotropisk filtrering, altså hvor skarpe teksturene ser ut når du ser på dem fra en vinkel.

 

 

Mesh quality justerer bildekvaliteten alt etter hvor nært spilleren befinner seg. Med denne langt ned vil ting på avstand og mellomlag avstand kunne se grøtete ut.

Mesh Quality styrer kvaliteten på meshene, altså hvor mange polygoner hvert bilde består av, i BF3 blir tesselation aktivert på Ultra. Lavere innstillinger her vil selvfølgelig øke LOD-skaleringen for best mulig ytelse.

 

 

Terrain quality går på utseende til terrenget, men vi slet ærlig talt med å se særlig til forskjell.

 

Terrain decoration går på alt som plasseres inn i terrenget, som trær og busker. Her slet vi også med å se noe særlig til forskjell mellom low og ultra.

Sannsynligvis fordi dere så på feil steder/baner eller ikke restartet spillet mellom hver gang.

 

 

Antialiasing post er utglatting av kanter i etterprosesseringen av bildet.

Antialiasing post er et "intelligent" smudge-filter som jevner ut aliasing på bekostning av skarphet i bildet.

 

 

Ambient occlusion forsøker å gi deg mer realistisk lys, ved at lyset reflekteres mer av objekter, på en måte som simulerer det virkelige liv. Dermed blir ikke lyssettingen så statisk som den ofte er i datagrafikkens verden. Dermed kan du få penere skyggeeffekter og et generelt sett mer troverdig bilde.

Huff...

Ambient Occlusion er primært en teknikk som gjør at objekter i spillet legger skygge på seg selv og omgivelsene sine slik at det ser ut som om lyset reflekterer inn i rom og omgivelser. BF4 har sannsynligvis radiosity i likhet med BF3, som er en måte å implementere Global Illumination på, men denne styres sannsynligvis fra Lightning Quality

 

EDIT:

Dere mangler også resolution scale.

Ut fra bildene ser det ut som om dere ikke har tatt en full restart av spillet hver gang dere har endret grafikkinnstillinger, flere innstillinger trer ikke i kraft før du har tatt en full restart av BF4.

Endret av arni90
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Arni90, håper artikkelen blir oppdatert. Bra med slike innspill!

 

For å fortsette min egen lille OT-føljetong;

Satt ned grafikkinstillingene og CPU jobber fortsatt på 100%, mens GPU legger seg på 70-80%. Dette er motsatt av BF3, hvor jeg på Ultra ser CPU ligge på ca 75% og GPU 100%. BF4 må være utrolig CPU krevende. Trodde seks kjerner skulle holde lenge, men PhenomII-serien er tydeligvis antikvarisk sammen med Frostbite3. Får håpe fullversjon blir litt lettere å dra, får da være grenser til utstyr man skal måtte ha for å spille noe som er ment for massene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...