Gå til innhold

Microsoft betaler for at du dropper iPhone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er svært tydelig hvem Microsoft frykter mest. Det er ikke Samsung ...

Eventuelt hvem de anser som lettest å konvertere.

 

Android-brukere er nok generelt mer opptatt av friere konkurranse og åpenhet og ville derfor kanskje vært mindre påvirkbare til å bytte til Windows Phone. Jeg tror det kan være noe i denne teorien.

 

På samme måte regner jeg med at når Ubuntu touch kommer på markedet så vil de hovedsaklig rekruttere en større andel av Android-brukerne enn de gjør fra iOS og WP-brukere.

Endret av Simen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Microsoft har ved flere tidligere anledninger med all tydelighet vist at de anser Apple som hovedkonkurrent.

F.eks den gangen de presenterte en switchkampanje der det ble avslørt at bildet av personen var plukket fra en bildetjeneste og navnet de hadde brukt var en av de fast ansatte på Microsofts reklameavdeling, og slett ikke en som hadde byttet fra Mac (som var påstanden i annonsen). Akkurat den kampanjen ble trukket tilbake straks de skjønte de var tatt med buksene nede og aldri gjentatt.

 

Da de for noen år siden tilbød ulike brukere en pengesum for å kjøpe datamaskin var gjennomgangstemaet at summen alltid var for liten til å kjøpe den coole maskinen brukerne siklet etter (Mac), så de måtte være takknemlige for noe de hadde råd til (Windows-maskin).

Så når de nå bruker betaling for å få Apple-brukere til å bytte, så er det bare patetisk.

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar

Helt enig i at det er patetisk. Valget av hovedkonkurrent har nok også en strategisk side ved seg. MS har offentlig ignorert at Linux eksisterer blant annet for å unngå at det blir et tema i mange sammenhenger. Ofte er det sånn at jo mer det prates om Linux som et alternativ til Windows jo flere brukere taper til Linux. Derfor strategisk stilltiende og ignorerende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Android-brukere er nok generelt mer opptatt av friere konkurranse og åpenhet og ville derfor kanskje vært mindre påvirkbare til å bytte til Windows Phone.

 

Android fans ? Android brukere. Vil vedde på at brorparten av Android brukere ikke kan si hvilket OS de har, langt mindre bryr seg om "åpenhet" og "fri konkurranse"

 

Samme gjelder for iPhone brukere. Kanskje litt flere som kan navngi OSet sitt her, grunnet overdådig mediedekning, men hvermannsen lar seg ikke engasjere i OS krig uannsett.

 

Microsoft byr 200 dollar for iPhones fordi de er verdt mer, og fordi det er millioner av dem. Tviler på at de kaster penger på iPhone brukere.

Lenke til kommentar

Dette blir litt for desperat for min del, men er jo en god ting for personer i Nord-Amerika som skal bytte fra akkurat Iphone til WP i guess..

 

Det jeg savner med kjøp av mobil i dag er innbytte av gammel mobil. Jeg bytter hvert eneste år, og skulle likt å få en enkelre måte å selge den gamle på. Apple annonserte vell noe lignende i Nord-Amerika for litt siden? Hvor en kunne bytte inn en gammel Iphone og så få penger for den. En slik løsning er i mine øyne genial, for det er ikke alltids like lett å selge en ripete telefon på Finn.no etc..

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan dere kan kalle dette patetisk. Trade-in programmer er vanlige, er bare å se på Gazelle det. Alt Microsoft gjør her er å kutte ut en mellommann.

 

Så hvis en bilprodusent, f.eks Opel, hadde gitt kun Toyota-eiere en fast innbyttepris (diger vrakpant), men ingen andre, da ville du synes det var helt normalt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Skjønner ikke hvordan dere kan kalle dette patetisk. Trade-in programmer er vanlige, er bare å se på Gazelle det. Alt Microsoft gjør her er å kutte ut en mellommann.

Så hvis en bilprodusent, f.eks Opel, hadde gitt kun Toyota-eiere en fast innbyttepris (diger vrakpant), men ingen andre, da ville du synes det var helt normalt?

Skjønner ikke hvorfor du trekker inn vrakpant, dette er innbytte. Og det enklere for Microsoft å organisere dette for 2 Iphone modeller enn de ørten forskjellige Android modellene som finnes på markedet.

 

På toppen av dette tjener jo Microsoft drøssevis med penger på Android telefoner allerede.

Endret av hubar
Lenke til kommentar

Microsoft har alltid drevet med kryssoppgradering. Var bl.a. en viktig strategi for å få folk til å forlate WordPerfect. På motsatt side har andre også gjort det samme, der man f.eks. kunne gå fra Microsoft-produkter til Corel-produkter med samme pris som du oppgraderte fra tidligere versjon.

 

Hvis Microsoft skulle tilby samme deal mot Android, hadde de vel blødd ut penger for billige ZTE-telefoner :B

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...