Gå til innhold

Microsoft viser startknappen i Windows 8.1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

skal fortsatt ikke skaffe meg windows 8 uansett om alle nye spill sluttet å komme til windows 7. (selv om det ikke kommer til å skje, hværtfall ikke før windows 9 kommer, for windows 7 har mye flere brukere en windows 8, MYE)

Lenke til kommentar

skal fortsatt ikke skaffe meg windows 8 uansett om alle nye spill sluttet å komme til windows 7. (selv om det ikke kommer til å skje, hværtfall ikke før windows 9 kommer, for windows 7 har mye flere brukere en windows 8, MYE)

Morsomt, men dette var akkuratt samme holdningen når Windows Vista, og senere Windows 7, kom.

Folk tviholdte på XP og mente Windows 7 var bare dritt og glorifisert Vista.

Det har jo vist seg i ettertid at Windows 7 er et meget bra system. Og nå tviholder folket på det istedet.

 

W8 oppdatert ca sommer 2013 + "Start is back" bør tilfredsstille de fleste W7-brukere. Jeg går frem og tilbake mellom de to uten å tenke over det i hverdagen.

 

Forøvrig sløvt av MS å ikke forstå at det var startmenyen, og ikke bare startknappen vi savnet.

Nei hutte-meg-tu. Jeg savner ikke startmenyen for fem øre. Den har ingen fordeler fremfor startskjermen, spesielt med de oppløsningene vi kjører for tiden.

Det hadde kanskje vært fint å begrenset den til den ene siden av skjermen, som en "metro" app, men det tror jeg hadde blitt for rotete og smalt.

 

Meh. Bare de gir meg en treknapps metode for å skru av maskina, Windows+pil+enter er omtrent alt jeg savner fra Windows 7

Dette, dette er hva jeg savner i Windows 8.

Men nå som det kommer flere valg under Win+X, hva blir det da? Win+X, pil, pil, enter?

(Foresten, du kan jo trykke Win+D Alt+F4, Enter, for å skru den av nå)

Lenke til kommentar

Første gang jeg skulle skru av av Win 8 måtte google det... Bruker også Win-D - Alt-F4 - Enter.

 

Bruker derimot ikke apps. Ingen. Bruker ikke tiles. Bruker ikke Charms (eller hva det kalles). Jeg bruker Win 8 som jeg bruker Win 7, og det fungerer helt fint.

 

99% av tiden er jeg inne i et program eller spill, da er det egentlig ikke så farlig med den manglende startmenyen. Eller den manglende knappen. Hvem bruker knappen egentlig?

 

Siden Windows XP har jeg søkt opp det jeg trenger. Den gang trengte jeg et eget lite program (jeg brukte Launchy), men fra Vista og ut har det vært innebygd i Windows. Og det er så mye raskere enn å lete i en liste.

Lenke til kommentar

En geit stanger hodet mot veggen, men til hvilken nytte?

 

Nytten at win8 selger dårlig, og MS muligens tar det til seg?

 

Ellers er det jo åpenbart ikke mangelen på en knapp som er problemet med win8, vet ikke om MS er kjøtthuer, eller bare ønsker å peke nese til folk.

 

Startmenyen var ingen fantastisk ting, men det er helt åpenbart at metroskjermen er verre, den er mindre fleksibel, har mindre funksjoner og tar mere plass.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...