Gå til innhold

Det skal bli mindre kjipt å fly


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De burde vurdere å lage økonomi-setene hakket mykere også. Enten det, eller værre, så man mister følelsen i ræva helt. Nå er det i mange fly en mellomting, så du er heldig om du klarer å gå av flyet når du er framme, på lengre turer.

 

EDIT: Er det virkelig lov med PC på fly nå? Ble bedt om å slå av MP3 spilleren min hver gang ansatte gikk forbi forrige gang jeg fløy.

Endret av RqO
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jo, jeg klarer meg fint, jeg bare synes ikke det er så mye poeng i regler som innskrenker når jeg kan bruke det, når reglene ikke har noen praktisk nytteverdi. Endel av oss reiser faktisk ganske mye.

 

AtW

Forstår helt klart hva du mener, etter hva jeg har hørt er det egentlig ingen forskjell på om mobil er på eller av. :)

Lenke til kommentar

Siden regelen ble innført har jeg fortsatt problemer med å forstå hva slags konsekvens det faktisk gir.

For det første kan ikke elektronikk inne i selve flyet gi noe effekt for signalene til pilotene som skal ha kontakt med tårnet fordi en Laptop, MP3-spillere, bærbare spillkonsoll á la Game Boy etc. ikke er sterk nok til å kunne ha noe påvirkning.

Det andre er at det i tillegg virker litt rart at det absolutt må være avskrudd både når man letter og lander for hvilken forskjell utgjør det når man har lov til å ha de påskrudd når flyet først er oppe i lufta?

Endret av Roader
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det andre er at det i tillegg virker litt rart at det absolutt må være avskrudd både når man letter og lander for hvilken forskjell utgjør det når man har lov til å ha de påskrudd når flyet først er oppe i lufta?

Om en GPS blir 50 meter forstyrret så har det ikke noe å si oppi lufta. Men når man skal lande i tett tåke og flyet tror rullebanen er 50 meter til venstre for der den er, ja da har det plutselig mye og si.
Lenke til kommentar

Jeg snakket med en pilot for noen år siden som sa at telefoner egentlig ikke er noe problem for flyene. Mobilmastene var det derimot verre med. Når en flyr (riktignok ikke så høyt) kan en fort komme innenfor dekningen til flere mobiltårn. Mobilmastenes dekning overlapper jo hverandre, men du er aldri innenfor dekningen til så veldig mange om gangen. Bortsett fra når du flyr rett over dem, og det kan krølle det til litt for dem.

Nå vet jeg ikke om dette stemmer. Han var som sagt pilot, og jobbet ikke i telebransjen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...