Gå til innhold

Så mye tror vi AMDs nye toppskjermkort vil koste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok veldig mulig.

 

Ps: Selv om Titan har 7,1 milliarder transistorer, så vil vel ca 5,2 % av disse være destruerte/deaktiverte pga den ene SMX'en som mangler, som igjen betyr at Titan bare har rundt 6,7 Milliarder transistorer i praksis. Ikke at det har så alt for mye å si i praksis, men greit å vite. :)

 

Edit: GTX 780 har jo også 7,1 milliarder transistorer, men her er enda flere "destruerte", nærmere 15,8 %. Som igjen tilsier at GTX 780 i praksis bare kan skilte med rundt 6,1 milliarder transistorer som er aktive. Altså noe rundt det samme antallet som R9 290x blir forventet å få.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Er det virkelig bare jeg som mistenker at AMD ikke har bestemt seg for endelige klokkefrekvenser på R9 290X?

De har tross alt ikke gitt noen andre tall enn "over 8000 poeng i Fire Strike", "over 300GB/s med minnebåndbredde", eller "over 5 TFLOPS med regneytelse".

Dette får meg til å tro at de fortsatt jobber med å finne optimale frekvenser.

 

Kanskje de har lært noe fra 7000 serien? Der var jo en del av kortene klokket lavere enn det som kanskje var optimalt, var det ikke slik?

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som stusser på at de mener 600 dollar er 4500-5000 kr?

Så vidt jeg kan se er kursen på rundt 6 kr per dollar for øyeblikket.. hvilket jeg trodde havnet nærmere 3600 kr enn 4500 kr hvis matematikken min fremdeles er nogenlunde korrekt?

 

Makes a bit of a difference, don'cha think? ^^

 

Nvm.. Jeg regner med at det da er snakk om priser utenom moms.. Så om man legger til 25% i moms og sikkert noe toll blir det raskt 4500+ ser jeg.

 

Right?

Lenke til kommentar

Det er nok veldig mulig.

 

Ps: Selv om Titan har 7,1 milliarder transistorer, så vil vel ca 5,2 % av disse være destruerte/deaktiverte pga den ene SMX'en som mangler, som igjen betyr at Titan bare har rundt 6,7 Milliarder transistorer i praksis. Ikke at det har så alt for mye å si i praksis, men greit å vite. :)

 

Edit: GTX 780 har jo også 7,1 milliarder transistorer, men her er enda flere "destruerte", nærmere 15,8 %. Som igjen tilsier at GTX 780 i praksis bare kan skilte med rundt 6,1 milliarder transistorer som er aktive. Altså noe rundt det samme antallet som R9 290x blir forventet å få.

 

I tillegg er GK110 også designet for GPU computing, mens AMD sa hovedfokuset for R9 var grafikk. Tror vi ser en Titan buster her.
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...