Gå til innhold

Anmeldelse: The Legend of Zelda: The Wind Waker HD (WiiU)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

WW var nok det mest opplagte Zelda-spillet å pusse opp: Minst arbeid (få teksturer sammenlignet med andre titler), utrolig populært, og det befant seg på en utdatert konsoll, så behovet var der. Twilight Princess kom også til Wii, og det er vel flere enn meg som fortsatt har en i stua :) Majora's må være et av Zelda-spillene som har færrest fans (tror det har mye å gjøre med tidsbegrensningen). Tviler på at det blir flere Zelda HD-remakes på Wii U, iallfall ikke noe fra Wii. Ocarina havnet på 3DS, spørs om det blir flere formater på den tittelen, skal den opp på stor TV må alle teksturene fornyes.

 

"Det er litt merkelig at Nintendo har valgt å pusse opp akkurat dette spillet. Grafikken i Wind Waker er tidløs nok i utgangspunktet og spillmekanikkene var også meget gode i 2003. I mine øyne hadde det kanskje vært mer på sin plass å lage en nyversjon av Twilight Princess, som jeg verken synes så spesielt bra ut ? og det var ting ved mekanikkene som ikke fungerte optimalt. Det er også mange som håper på en nyversjon av Majoras Mask."

Endret av DashFiss
Lenke til kommentar

"Selv om grafikkteknologien har tatt gigantiske steg er nå cel-shading en gang cel-shading."

 

Nå er det etter min mening nettopp det visuelle uttrykket i Wind Waker som gjør at spillet har holdt seg bedre enn kanskje noe annet spill fra PS2/Gamecube-æraen.

 

Hevet over en hver tvil, Jostein! Originalen holder seg fremdeles godt. Men selv om forskjellen er markant, synes jeg ikke det er en revolusjon. ;)

Lenke til kommentar

Høres ut som en forferdelig spillopplevelse. Gamecube padden er jo så sykt digg, og lagd for WW.

 

Personlig holder jeg meg til å game spillene der de opprinnelig hører hjemme, og ikke emulert på en PC.

Gamecuben jeg har liggende klarer ikke å lese av spillene, så derfor jeg spillte det på PC.

Spillopplevelsen var akkurat det samme som om jeg skulle ha spillt det på GC

Lenke til kommentar

Jeg rundet Wind Waker på Dolphin i 1080p, og det var til tider en del bugs. I lava dungeonen flimret det hele tiden pga Dolphin ikke klarte å emulere flamme-partiklene som omringet deg. Spillet klikket første gang på siste boss, og det hendte at spillet klikket underveis en sjelden gang. Det var lurt å save ofte.

 

Det var 2 år siden at jeg rundet dette på PCen med Dolphin 1080p med Xbox 360 kontrolleren. Ser man vekk fra disse bugsene, var spillopplevelsen helt digg. 1080p var helt rått, så jeg reagerte ikke stort på at jeg ikke hadde en Gamecube-kontroller å hånda (har rundet dette på Gamecuben fra tidligere av).

 

Når det er sagt, så kan jeg si at det frister mer å spille en bugfri variant av Wind Waker på en Wii U enn å fyre opp emulatoren igjen. Selv om de bugs som jeg nevnte skulle ha blitt fikset i nyeste utgave av Dolphin, så inneholder tross alt remaken ekte Widescreen-støtte og ekstra polert grafikk. Bare synd at den dungeonen som ble kuttet ut fra GameCube-utgaven pga kapasitetsmangel på disken, ikke ser ut til å vende tilbake igjen.

Lenke til kommentar

Er ikkje det snakk om nye teksturar på WiiU også? Så ein ikkje vil få ei like god grafisk oppleving på PC uansett? Oppløysinga er jo kanskje det viktigaste, men helt det same blir det nok ikkje.

Det er vel snakk om eit nytt segl på WiiU som kuttar ned tida på sjøen ein god del, trur også det skal vere gjort endringar på "fork" questen, litt overraska over at omtalen ikkje nemner noko av dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...