Gå til innhold

Test: Sony Vaio Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjekk liten sak. Mon tro om de kanskje ville vurdert en 15" utgave? Hadde gjerne sett på en oppgradering fra min eksisterende VAIO S 15", den blir 2 år i november.

 

Mener dere virkelig at det er mini-hdmi på pcen? Jeg ville sagt den ser vanvittig lik ut porten jeg har på min laptop og den er fullsize:

 

4ZkIRMul.jpg

 

Det har du også helt rett i! En liten glipp der, takk.

Lenke til kommentar

"Den ene er en USB-adapter som gjør om kablet Internett til trådløse signaler"

WTF? Den tar strøm fra USB kanskje?

 

Det er to grunner for å ha kabel (sikkerhet er ikke en av dem, kabel er på noen måter mindre sikkert enn kryptert trådløst):
- Koble til nettverk som ikke har trådløst. Dette blir mer og mer uvanlig, men her er adapteren god nok. Hvis man bruker kabel pga. lang avstand hjelper det også
- Hastighet. Her høres den super-klønete ut hvis det må innom trådløst likevel. Nye PCer kan lett overføre 100MB/s til/fra SSDen hvis nettverket tillater, men det er ikke sjans for dette over trådløst. Det skal sies at Dell ikke er helt gode her, og prøver å selge et USB2 "Gigabit" adapter som tilbehør, når USB2 har 480Mbit half duplex. Kanskje Sony's løsning faktisk slår denne. Anbefaler å hoppe over begge og kjøpe USB3 gigabit adapter fra StarTech.

Endret av fa2001
Lenke til kommentar

 

Kjekk liten sak. Mon tro om de kanskje ville vurdert en 15" utgave? Hadde gjerne sett på en oppgradering fra min eksisterende VAIO S 15", den blir 2 år i november.

 

Mener dere virkelig at det er mini-hdmi på pcen? Jeg ville sagt den ser vanvittig lik ut porten jeg har på min laptop og den er fullsize:

 

4ZkIRMul.jpg

Det har du også helt rett i! En liten glipp der, takk.

Hva med å teste SSDen?`SSDen på Europa modellen er ikke PCI-E SSD, men faktisk en SATA SSD. I USA/Japan har denne pcen PCIE SSD.. Det er frekk markedsføring.

Endret av SLapsy
Lenke til kommentar

HW kunne gjort litt research først.

 

http://community.sony.com/t5/VAIO-Hardware-Networking/New-Sony-Vaio-Pro-Wifi-Issue/td-p/143557/highlight/false/page/1

 

97 sider med folk som har trøbbel med wifi. Wifien er plassert på undersiden av laptopen og plages med interferens når man kommer et stykke fra ruteren. Uakseptabelt for en portabel maskin.

 

Hei Kim, her minnet du meg på noe som rett og slett hadde gått helt i glemmeboka. Vi hadde nemlig også dette problemet, og testen er oppdatert.

Takk :)

Anders.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte denne på Elkjøp for ca 3 uker siden for kr 6999,- med i5-4200U, ellers samme specs som den i testen. Kjøpte også med ekstra sheet-batteri for kr 799,- (+290g) slik at den holder i ca 10-12 timers bruk.

 

Må innrømme at den ikke virket helt som den skulle i starten, spesielt på de punktene den får trekk for i testen. Etter endel oppdatering av drivere etc. fungerer den endelig opptimalt, og nå jeg elsker den!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...