Gå til innhold

Oktoberfest 2013 - Evenseth - 35mm f/1.4


Anbefalte innlegg

Deltaker: Evenseth

Utstyr: Fujifilm X-E1 + Fujinon XF 35mm f/1.4 R

Deltakernivå: Kandidat

Og ellers: Nytt kamera i nytt system, så det er mye nytt å forholde seg til, både i bruk og postprosessering. Blir en fin anledning å finne ut litt av hvert. Er redd det blir en del motiver fra området rundt arbeidsplassen min på Høvik i Bærum, men ellers blir det nok både fra storbandkonsert i Asker og jobbtur til Gdansk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for kommentarer Blomvik, Rmatt, iStereo, Andreasfe og MotoG! :)

 

Jeg har vært en tur ved Solvik Båthavn igjen i dag, der var jeg 1. oktober også. Lett karakteristiske Skaugumåsen i bakgrunnen.

 

Var litt i tvil om hvilket jeg skulle velge, andrevalget ligger i spoiler.

 

3. oktober - Golden Sunset

10074065296_408b246d16_z.jpg

Golden sunset by s_evenseth, on Flickr
1/2200, f/5.6, ISO400 (glemte å skru ned...)

Jeg tok et veldig lignende bilde 1. oktober, som jeg la ut i månedstråden. Men dette er fra en annen vinkel og med en mer interessant himmel. Mastene tilhører seilbåter som er satt på land.
10074129033_36e498f0d0_z.jpg
Masts 2 by s_evenseth, on Flickr

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjisjé meg her og klisjé meg der, det går da ikke an å gå gjennom en hel Oktoberfest uten å ta et eneste bilde av høstblader? Bilder er fint nok det, med blader som "popper" frem fra bakgrunnen.

 

Egentlig ganske effektfullt det i spoileren, men det går vel ikke an å gå utenom en "Golden Sunset". Fint bronseaktig skinn i fjorden.

Lenke til kommentar

Bilde 2:

Veldig flotte farger og fine detaljer. Jeg liker godt fargesammensetningen og du har skapt en flott høstatmosfære her.

 

Bilde 3:

Fint lavt lys og fin komposisjon. Veldig flott himmel. Det er mye detaljer i bildet som hindrer at det blir ro, men jeg liker båter og synes at bildet er fin utsikt. God dybde i bildet.

Lenke til kommentar

4. Oktober - Rust-o-rama

10089283564_930403d11a_z.jpg
Iron shackle by s_evenseth, on Flickr
Har tatt i litt i Color Efex i dag, er jeg redd. Har noen dager igjen av en demo-lisens, dermed må saker og ting prøves. Så her er det både details extractor og cross processing på gang. Fort gjort å miste litt gangsynet, usikker på når nok er nok...
Et annet spørsmål: Er det "stuerent" blant seriøse amatører å bruke presets i Silver Efex og Color Efex? Jeg kjenner jeg er litt ambivalent, men ser helt klart at man kan få til uttrykket man er ute ette raskere med dem enn uten. Mens så føler jeg litt at jeg jukser :hmm:
Edit: Retta dato...
Endret av Evenseth
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Et annet spørsmål: Er det "stuerent" blant seriøse amatører å bruke presets i Silver Efex og Color Efex?

 

 

Svar: Ubetinget ja! :) For treningen sin del, kan det være lurt å prøve seg frem med egenproduserte utrykk via LR/PS. For effektiviteten sin skyld så er det; enkleste er det beste! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...